Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eg mindre søsken i tenårene som har tatt kontakt i det siste fordi h*n ikke har det bra hjemme. H*n sier h*n blir psykisk mishandlet av faren sin i form av konstante utskjellinger, skjellsord osv. Jeg har også erfaring med dette gjennom egen oppvekst hvor jeg både ble psykisk og til tider også fysisk mishandlet av han. Hadde håpet og trodd at mitt mye yngre søsken ble skånet for dette. H*n sier at det ikke er fysisk, men at h*n sliter pga dette og er i perioder veldig deprimert. Mor er i dette tilfellet bare en passiv tilskuer og som selv sliter psykisk i perioder. Søskenet mitt orker ikke å ha det sånn lengre, og vil gjerne bo hos meg. Dette er selvfølgelig noe h*n er velkommen til, men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem i denne situasjonen. Jeg mener at h*n skal bo hos meg bør det være en slags ordning på det, dvs at jeg har noen rettigheter. Frykter at dersom h*n bare kommer og bor her uten at en ordning eksisterer, at det fort kan bli problematisk ift til skole og ikke minst foreldrene som plutselig kan ombestemme seg, sett at de først går med på det. Har drøftet dette med et annet familiemedlem som mener at barnevernet ikke bør bli kontakte fordi det vil bli for mye for søskenet mitt og at det ikke er nødvendig. Hvordan går en frem i en sånn situasjon?

Anonymkode: 72d6c...9ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan jeg endrer det, men overskriften ble postet før jeg fikk skrevet ferdig. Den skulle selvfølgelig ikke være søsken søm, men søsken som sliter

Anonymkode: 72d6c...9ea

AnonymBruker
Skrevet

BARNEVERNET

Anonymkode: 06948...a29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet og få til en ordning med dem der du og faktisk får dekket utgifter i tillegg til en ryddig avtale. 

Anonymkode: 68225...099

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...