Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gammel god venn av meg, nå bekjent, voldtok meg for et par år siden. Anmeldte aldri. Vi er like gamle. Han er nå ut ifra hva jeg har hørt anmeldt for seksuelt overgrep mot en mindreårig. Vil det hjelpe å få han dømt hvis jeg drar innom politiet og forteller at han gjorde dette mot meg i 2013?

det er jo ikke relevant for denne overgrepssaken, men at han har en historie for seksuelt overgrep viser jo til at det er mer sannsynlig at han gjorde det. Vet også om to andre venninner som har vært utsatt for uønsket seksuell omgang med ham.

Anonymkode: b56af...4dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til politiet!  

Anonymkode: e6067...078

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gå til politiet, og prat med dine andre venninner, og hør om ikke de og kan gå til politiet.

Anonymkode: 2f914...e4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Finn en bistandsadvokat der du bor/en adbokat som jobber med seksuelle overgrep. Alternativt kan du oppsøke overgrepsteamet der du bor og få dem til å hjelpe deg videre. 

Du er ikke et vitne men en fornermet dersom du har vært utsatt for seksuelt overgrep. Du må gjøre deg kjent med hva dette innebærer før du går til politiet. Dette kan advokat (gratis for personer som har vært utsatt for noe straffbart) eller overgrepsteamet forklare deg. 

Anonymkode: bf3c8...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er foreldet kan du jo anmelde nå. Både du og de andre han har forgrepet seg mot burde kontakte politiet enten de anmelder han eller ikke. 

Anonymkode: b0a46...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så vanskelig å få slike dømt. Om både du og de du vet om melder ifra om tidligere hendelser kan det hjelpe de som står midt oppi det nå. 

Anonymkode: c7513...c2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn en bistandsadvokat der du bor/en adbokat som jobber med seksuelle overgrep. Alternativt kan du oppsøke overgrepsteamet der du bor og få dem til å hjelpe deg videre. 

Du er ikke et vitne men en fornermet dersom du har vært utsatt for seksuelt overgrep. Du må gjøre deg kjent med hva dette innebærer før du går til politiet. Dette kan advokat (gratis for personer som har vært utsatt for noe straffbart) eller overgrepsteamet forklare deg. 

Jeg vet jeg ikke er noe vitne i denne saken. Personlig har jeg det helt greit, tenker ikke noe på dette i hverdagen og har lagt dette bak meg. Tenker bare hvis det kan hjelpe å få ham dømt. Hvis ikke lar jeg det ligge.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hjelpe. Se bare på saken mot kopseng hvor mange tidligere ofre meldte seg. 

Anonymkode: f9155...f80

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg ikke er noe vitne i denne saken. Personlig har jeg det helt greit, tenker ikke noe på dette i hverdagen og har lagt dette bak meg. Tenker bare hvis det kan hjelpe å få ham dømt. Hvis ikke lar jeg det ligge.

ts

Akkurat det vet ingen før du har avgitt forklaring til politiet. 

Voldtekt og aldre alvorlige forhold blir ikke foreldet etter ny straffelov trådte i kraft. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du og venninnene dine burde dra til politiet. Når har har voldtatt så mange er det bare et tidsspørsmål før det blir fler. Hvor mange liv skal han få lov til å ødelegge?

Anonymkode: 534aa...3b9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...