Gå til innhold

Alder på førstegangsfødene i din omgangskrets.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ligger gjennomsnittsalderen på? Har kun ei venninne som har fått barn, og hun er 19, men tror ikke de andre før får nærmere 30. 

Spør kun fordi jeg er nysgjerrig :) 

Anonymkode: 44615...877

Videoannonse
Annonse
Gjest Becky48
Skrevet

Nja, har to gode venninner som fikk sine første barn før de var 17, og resten av mine venner har vel fått når de var mellom 22 og 29. :) Så hvis jeg regner kjapt så tenker jeg gjennomsnittsalderen blir rundt 24... Men matte er ikke min sterkeste side. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er førstemann i min omgangskrets, 27 år når jeg fikk baby. Alle er mellom 27 og 32. Er ei som har blitt gravid nå, hun er 32 år.

Anonymkode: 3495a...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

første venninnen min fikk barn da hun var 28. Vi er 30 nå og jeg har to venninner til som er gravide. Bor i Oslo, og alle venninnene mine har høyere utdannelse, det har sikkert litt å si...

Anonymkode: f8a37...162

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vennegjengen vår består av 8 jenter på 29år, hvor 2 fikk som 21-23år. Resten er barnløse.

Anonymkode: 13331...1c2

Skrevet

Jeg er 25 år. Har kun to jevngamle venninner med barn. Disse venninnene fikk barn i en alder av 24.  Mange i mitt nettverk satser på høyere utdanning, reising og annet, fremfor å "slå seg til ro". Har ingen gravide venninner, og heller ingen jeg ser for meg at vil bli planlagt gravid med det første. Forhåpentligvis blir jeg nestemann ;) 

Skrevet

Jeg fikk selv som 22, og 3 andre av mine venninner har fått i år eller er gravid.

Er også de første jeg kjenner, men var virkelig babyboom i kretsen i år. Gikk fra 0 til 8 jeg kjenner (på min egen alder +/-) som skal eller har fått nylig :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

33 er gjennomsnittsalderen hos oss. 

Anonymkode: 4b9cd...b12

• Liker 1
Skrevet

Ca 30år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vennegjengen er alle barnløse enn så lenge. Vi er 25-27 år, og tipper vi kommer til å være barnløse en stund til. Ingen som har ytret ønske om barn ennå hvertfall.

Anonymkode: 5ffb6...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 30 de aller fleste.

Anonymkode: 0d517...b91

AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe ca 24 år. I min vennegjeng et vi flest 90 modeller. Jeg var først ute som 17 åring, så kom det en mega boom i 2014, litt i 2015 også nå er det flere på nr to og tre. Er flere med høyere utdanning og som har reist en god del også. 

Anonymkode: faae9...198

Skrevet

I vennegjengen min er vi alt fra 23 til 30... foreløpig har ingen barn :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er 50 år. Første venninne fikk da vi var 23. Det vanligste var vel helt i slutten av 20-åra, men mistet stort sett kontakt med dem som fikk da pga at jeg ikke hadde barn selv. Av venninnene jeg har nå er det en del som fikk første da de var nesten 30, men de fleste fikk første i alderen 36-40 eller har ikke barn. Bor i Oslo.

Anonymkode: 3499d...47f

AnonymBruker
Skrevet

Det eksploderte rundt 30. Før det var det bare et par stykker som fikk barn og de veldig tidlig, i starten av 20-årene.

Anonymkode: 737fe...7dc

Skrevet

Rundt 30 år. 

AnonymBruker
Skrevet

35-40. Eller har ikke barn. Jeg kjenner to stykker som fikk barn før fylte 30.... , og to som fikk etter 40. Resten var 35-40. 

Anonymkode: 652a6...662

• Liker 2
Gjest Gjestinnom
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ligger gjennomsnittsalderen på? Har kun ei venninne som har fått barn, og hun er 19, men tror ikke de andre før får nærmere 30. 

Spør kun fordi jeg er nysgjerrig :) 

Anonymkode: 44615...877

Gjennomsnittsalderen hos kvinnen beregnet med 5 kvinner, meg selv inkludert, førstegangsleverende, er 40 år. 

Typisk for flesteparten er at de/vi har studert i utlandet, hatt det "gøy", konsentrert seg om jobbløp, reist litt og slikt..noen traff sin mann som også studerte utenlands, osv. Nå bor alle i Norge. Med barn. 

To andre utenom disse valgte å ikke få barn. De er nå 40 og 43.

Endret av Gjestinnom
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og besteveninnene mine fikk samtidig. En er 2 år eldre enn oss to andre, så da ble vi 26 og 24 :-) her hvor jeg bor er 23-26 vanlig alder for barn. Noen få er 26+ og noen få er yngre enn 23. 

Anonymkode: f01ce...368

AnonymBruker
Skrevet

Alder i venninnegjengen er mellom 28 og 33, en gjeng på ca. ti stk. De første to barna kom for tre år siden, tre stk. har fått/får andre barnet i år. Den som har vært yngst ved første fødsel var 26. Ca. halvparten har ikke barn ennå, men de fleste av oss er i langvarige forhold, og får nok første barnet i løpet av noen år. Tipper gjennomsnittet havner på ca. 30 ved første fødsel.

Vi bor i en større by, de fleste har høyere utdanning, godt betalte jobber og en "moderne" livsstil (glad i reising, spise ute, byturer...).

Anonymkode: d0e9f...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...