Gå til innhold

Azitromax, noen som har erfaringer...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Har nå etter 3 dagers helvete på erymax fått utskrevet en tre dagers kur med Azitromax for halsbetennelse. Har aldri vært borti denne antibiotikaen før, så lurte på om noen hadde noen erfaringer? Er alltid så pysete før jeg skal prøve noe nytt, iallfall etter magesmertene jeg fikk av erymax :sprettoy:

Anonymkode: ef947...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som har erfaringer med denne medisinen... Eller har alle krepert..? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nettopp hatt en kur, fungerer godt den.. Mye enklere enn andre antibiotika fordi kuren er så få tabletter. 

Anonymkode: ab02c...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg regner med at du har lest pakningsvedlegget, de vanligste bivirkningene er diaré og kvalme og mageondt. Det er også min erfaring.

For å minske magetrøbbel burde du drikke Biola eller ta tilskudd med probiotika mens du tar kuren. Det kan også hjelpe for å hindre sopp i underlivet etter behandling.

Anonymkode: c2f16...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar.. :) 

Tok min første i dag kl. 1500 og har vært innom do et par ganger siden da, men det er levelig, foreløpig i iallfall. Ingen smerter bare diare, og med tanke på det helvete jeg fikk med oppkast og sinnsyke magesmerter på erymax så er dette ingenting. Håper at diareen vil avta i løpet av kvelden da, men med diare og ingen smerter kan man iallfall fungere.

Har både idoform og biola, men magen min har hatt så mange antibiotika kurer den siste tiden så det er nok begrenset hva hjelp det er i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tatt en kur, men har tatt den i forkant av operasjoner og lever fint ennå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Silfen skrev:

Aldri tatt en kur, men har tatt den i forkant av operasjoner og lever fint ennå,

Det er godt å høre. :P Når du først var her så ville jeg bare gratulere deg med vellykket operasjon, resultatet ble jo råbra. Godt å vite i tilfelle jeg går ned i vekt selv en gang og trenger samme operasjon. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.. :) 

Tok min første i dag kl. 1500 og har vært innom do et par ganger siden da, men det er levelig, foreløpig i iallfall. Ingen smerter bare diare, og med tanke på det helvete jeg fikk med oppkast og sinnsyke magesmerter på erymax så er dette ingenting. Håper at diareen vil avta i løpet av kvelden da, men med diare og ingen smerter kan man iallfall fungere.

Har både idoform og biola, men magen min har hatt så mange antibiotika kurer den siste tiden så det er nok begrenset hva hjelp det er i det.

Det første man skal kutte ut ved diare og særlig på antibiotika, er melk og melkeprodukter. Tar du antibiotika sammen med minst en halv banan så får du i deg både kalium i bananen og noe som virker stoppende. Kan du få i deg noen hvite kjeks i forkant og i etterkant av antibiotikaen i tillegg så,er det og bra. 

Jeg har sikkert norgesrekord i antibiotika og banan er det som løser problemet når magen slår seg vrang. Husk og på at tranebær, granateple og grapefrukt enten i kapsler, juice eller orginal form nedsetter eller i verste fall nuller ut virkningen av mange medisiner og særlig antibiotika av "makro"-gruppen. (Her Azitromax, EryMax m.m.)

God bedring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første man skal kutte ut ved diare og særlig på antibiotika, er melk og melkeprodukter. Tar du antibiotika sammen med minst en halv banan så får du i deg både kalium i bananen og noe som virker stoppende. Kan du få i deg noen hvite kjeks i forkant og i etterkant av antibiotikaen i tillegg så,er det og bra. 

Jeg har sikkert norgesrekord i antibiotika og banan er det som løser problemet når magen slår seg vrang. Husk og på at tranebær, granateple og grapefrukt enten i kapsler, juice eller orginal form nedsetter eller i verste fall nuller ut virkningen av mange medisiner og særlig antibiotika av "makro"-gruppen. (Her Azitromax, EryMax m.m.)

God bedring. 

Takk for et informativt svar :blomst: Godt du sa det med juicen for nå var det rett før jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et glass. Banan har jeg og kjøpt inn og håper det vil være med å roe magen. Jeg har god appetitt sitter her og drømmer om sjokolade så noen mariekjeks skal jeg nok få ned. :P Men som sagt, så lenge det bare er diare og ikke magesmerter så er jeg strålende fornøyd.  :nigo: Og hvis jeg får muligheten til å nyte litt av finværet i morgen så skal jeg ikke klage.

Siden du virker som om du har kontroll på dette her. :) Jeg har tolket det slik at jeg skal ta tablettene til samme tid hver dag, stemmer det? Altså akkurat kl. 15 de neste dagene og?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et informativt svar :blomst: Godt du sa det med juicen for nå var det rett før jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et glass. Banan har jeg og kjøpt inn og håper det vil være med å roe magen. Jeg har god appetitt sitter her og drømmer om sjokolade så noen mariekjeks skal jeg nok få ned. :P Men som sagt, så lenge det bare er diare og ikke magesmerter så er jeg strålende fornøyd.  :nigo: Og hvis jeg får muligheten til å nyte litt av finværet i morgen så skal jeg ikke klage.

Siden du virker som om du har kontroll på dette her. :) Jeg har tolket det slik at jeg skal ta tablettene til samme tid hver dag, stemmer det? Altså akkurat kl. 15 de neste dagene og?

Du skal absolutt ikke ta imot råd om hvordan du skal bruke medisinene dine på kg. Legen din er riktig adresse for slikt om du er usikker.

Den som svarer deg har ikke nødvendigvis så stor kompetanse. Her er det nok en erfaringskompetanse fra egne gjennomgåtte kurer, og det er ikke nødvendigvis så mye verdt for deg, bortsett fra at det er riktig at diverse juicer - særlig grapefruktjuice - kan forringe effekten av svært mange medisiner.

Anonymkode: cb9d3...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg har ikke spurt om råd angående dosering her eller om jeg kan vente til neste uke med å ta de, jeg spurte om hun visste om man måtte ta de til eksakt samme tid hver dag, eller om man har et slingringsmonn... To leger og en sykepleier har faktisk sagt forskjellige ting, men ut fra hva jeg selv har lest meg til så har jeg tolket det dit hen at man skal ta det til noenlunde samme tid. Derfor spurte jeg brukeren som selv har vært gjennom mange antibiotikakurer om hun visste? Jeg har og tatt mange kurer, men denne typen har jeg aldri vært borti før. Da må man få lov til å spør om hennes erfaring. Leger er faktisk ikke allvitende og de må og ofte høre på andres erfaring.  Man kan lære mye da. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Azitromax fikk jeg ingen bivirkninger av, mens erymax ble jeg råkvalm av :P

Anonymkode: 63971...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...