AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Hører mye snakk om kroppspress og usunne idealer, men er det bare jeg som syns det har blitt mye bedre i dag? Da jeg var tenåring for 10 år siden så var det såkalte size-0 det idealet som media frontet. Jeg husker kjendiser som Nicole Richie, Paris Hilton og Olsen-tvillingene med avmagrede kropper i low-waist bukser og utstående hoftebein. Alle tv-seriene jeg så på hadde skinny kvinnelige skuespillere. Vi hadde ikke de samme SoMe-kildene, men ble likevel konfrontert med disse bildene gjennom internett og tv. Og modellene på denne var virkelig virkelig tynne. Jeg syns ikke dette idealet er framtredende i dag. Alle de nevnte kjendisene ser mye sunnere ut, moteindustrien fronter plus-size og generelt sunnere kropper. Det samme gjelder tv og film. Alle jentene i serien Skam for eksempel ser flotte og sunne ut. Noora karakteren er ganske tynn, men dette er også et tema i serien. Nei, jeg syns som sagt at det blitt bedre i dag. Anonymkode: 419d4...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 strong is the new skinny, men å ha 2 i fettprosent med en kemborumpe er vel ikke noe mer oppnåelig en heroinchic stilen? Nei jeg tror absolutt ikke forbildene er noe bedre i dag. Anonymkode: db8b7...f3c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå