Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet og begynt i ny jobb nylig. I min forrige jobb samarbeidet jeg mye med en mannlig kollega (jeg er kvinne), og vi jobbet utrolig bra sammen: Hadde samme faglige bakgrunn og veldig god personkjemi. Jeg fikk enorm respekt for ham både faglig og menneskelig, men av forskjellige grunner fikk jeg aldri sagt dette til ham før jeg sluttet, og det har ikke vært naturlig å ha kontakt i ettertid. Nå lurer jeg på om det er rart å sende ham en mail og bare si noen hyggelige ord om hvor stor pris jeg satte på samarbeidet. Dette er ment kun som en hyggelig gest fordi jeg liker å si til folk når jeg setter pris på noe ved dem. Jeg er imidlertid redd for at det skal bli litt kleint på en måte. Vi har aldri vært venner på fritiden, og jeg er redd han skal synes det er teit. Vi har kanskje hatt en litt spøkefull flørtende tone noen ganger, men ikke på noen måte mer enn det som er mer eller mindre vanlig mellom mann/kvinne (vi er begge godt gift og det har aldri, aldri vært noe mellom oss altså, men jeg er vel redd det skal misforstås om jeg sender en mail). Hva tenker dere?

Anonymkode: 4b519...6db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet og begynt i ny jobb nylig. I min forrige jobb samarbeidet jeg mye med en mannlig kollega (jeg er kvinne), og vi jobbet utrolig bra sammen: Hadde samme faglige bakgrunn og veldig god personkjemi. Jeg fikk enorm respekt for ham både faglig og menneskelig, men av forskjellige grunner fikk jeg aldri sagt dette til ham før jeg sluttet, og det har ikke vært naturlig å ha kontakt i ettertid. Nå lurer jeg på om det er rart å sende ham en mail og bare si noen hyggelige ord om hvor stor pris jeg satte på samarbeidet. Dette er ment kun som en hyggelig gest fordi jeg liker å si til folk når jeg setter pris på noe ved dem. Jeg er imidlertid redd for at det skal bli litt kleint på en måte. Vi har aldri vært venner på fritiden, og jeg er redd han skal synes det er teit. Vi har kanskje hatt en litt spøkefull flørtende tone noen ganger, men ikke på noen måte mer enn det som er mer eller mindre vanlig mellom mann/kvinne (vi er begge godt gift og det har aldri, aldri vært noe mellom oss altså, men jeg er vel redd det skal misforstås om jeg sender en mail). Hva tenker dere?

Add ham på facebook. Det bør holde. 

Anonymkode: 2df55...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir bare kleint. 

Du hadde sjansen til å takke for samarbeidet da du sluttet, gjorde du det ikke da har båten gått med mindre du vil at det skal virke som flørting. Hvorfor tenker du på han nå i ettertid, liksom? 

Nei, la det være. 

Anonymkode: b8347...7d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du skal sende han noen ord jeg. :) Hyggelige ord fra en gammel kollega som man jobbet godt sammen med - det er jo egentlig bare høflig å si ordentlig takk for samarbeidet.

"Tänk vad mycket fint vi tänker om varandra som vi aldrig berättar."

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..vi jobbet utrolig bra sammen: .. Jeg fikk enorm respekt for ham både faglig og menneskelig, men av forskjellige grunner fikk jeg aldri sagt dette til ham før jeg sluttet, ...å sende ham en mail og bare si noen hyggelige ord om hvor stor pris jeg satte på samarbeidet. Dette er ment kun som en hyggelig gest fordi jeg liker å si til folk når jeg setter pris på noe ved dem.

Hva tenker dere?

Hvis dette er/vil bli essensen i mailen din så skal du bare skrive å sende den. Tror de fleste ville blitt svært glade for positiv feedback og en ekte "takk for samarbeidet". 

Det tenker jeg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv fått en lignende mail av en kollega før. Da skrev han at det hadde vært mye å gjøre for tiden og at han ikke hadde fått sagt det han ville før nå... 

Kanskje det går ann? Jeg syns det bare var hyggelig :) Fortalte det til ett par andre at jeg hadde fått mailen. Husker ikke sammenhengen, men de mente at han kanskje var interessert siden han sendte meg den mailen. Men jeg selv visste hvordan sammarbeid vi hadde og tvilte ikke på at det var noe annet enn en hyggelig mail.

Anonymkode: 3fd8f...b14

Skrevet

Det synes jeg bare er hyggelig. Ville selv sendt en slik mail og ville selv blitt glad for å motta en. Ikke kleint i det hele tatt, vi er altfor redde for hva andre måtte tenke og tro. Du vet selv at det bare er for å gi en hyggelig "takk for samarbeidet" tilbakemld. Han blir nok glad for det. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan kanskje avslutte med "Lykke til videre" eller noe lignende dersom du er redd for at det kan misforstås. Da gjør du det tydelig at du ikke sender mailen fordi du ønsker å møte ham. :vetikke: 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Du kan kanskje avslutte med "Lykke til videre" eller noe lignende dersom du er redd for at det kan misforstås. Da gjør du det tydelig at du ikke sender mailen fordi du ønsker å møte ham. :vetikke: 

Den der støtter jeg, ingen rom for misforståelse hvis du skriver lykke til videre! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Å avslutte med "lykke til videre" var en god ide. Da er det tydelig at dette kun er en hyggelig Mail. Han er ikke på fb, så det er ikke en mulighet. Skulle selvfølagelig sagt det før jeg sluttet, men han var syk de siste dagene, så fikk ikke møtt ham da.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Cathrine88 skrev:

Jeg ser for meg han sitter der og leser mens håpet for en date stiger, så til slutt "ja, også lykke til videre a', grabbis"

Anonymkode: 7a3fd...edf

AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal sende eposten. Det er selvfølgelig veldig viktig hvordan du avslutter denne. Det må ikke være tvil om du nå anser deres kontakt for over og at det ikke ligger noen undertone om noe ønske å treffes igjen.

Anonymkode: 9021c...26b

Skrevet (endret)

Han tar det som en invitasjon til puling.😂😂

Endret av Evilposelos
Skrevet

Vær ærlig og send han en melding at det hadde vært hyggelig å ta en kaffe som eks-kollegaer. Det værste som kan skje er jo at han ikke svarer.

Informer også mannen din om dette slik at alt er på stell.

Kos deg!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også kanskje skrive i e-posten at hvis han en gang skal bytte jobb, så kan han bruke deg som en referanseperson hvis det kan være aktuelt. Alltid godt å vite om slike muligheter, hvis man har det.

Anonymkode: 580f1...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Faren er alltid at han er av typen "takk for samarbeidet, sa du? Hun vil SÅ ha sex med meg!". Har sett en del sånne menn her på kg også, typ "kassadama smilte til meg, bør jeg skifte laken på senga asap?"

Anonymkode: 02dd4...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...