AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Jeg har en IPhone 5s 16gb som gir beskjed om at minnet er fullt, men brukt minne er er bare 11,6? Er det noen default-greier som ikle regnes med her, eller er det noe feil..? Etter å ha slettet en goood del med bilder fikk jeg frigjort ca 500mb, men ser at disse forsvinner fort igjen, og mistenker at det er den hersens messenger-appen jeg ble tvunget til å laste ned, ettersom den ser ut til å øke jevnt og trutt i størrelse 🤔 Jeg har skrudd av bakgrunnsoppdateringene for den, men ser ikke ut til at det hjelper. Er det noen som vet hva som foregår her og har noen gode råd?? Jobber med å slette flere bilder også btw, men ser jo ut til at plassen bare blir spist opp like fort.... 😳 Anonymkode: 18006...0b7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Slett appen og så last den ned igjen. Det sletter minnet. Anonymkode: 4fc93...7b1
tdm900 Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en IPhone 5s 16gb som gir beskjed om at minnet er fullt, men brukt minne er er bare 11,6? Er det noen default-greier som ikle regnes med her, eller er det noe feil..? Etter å ha slettet en goood del med bilder fikk jeg frigjort ca 500mb, men ser at disse forsvinner fort igjen, og mistenker at det er den hersens messenger-appen jeg ble tvunget til å laste ned, ettersom den ser ut til å øke jevnt og trutt i størrelse 🤔 Jeg har skrudd av bakgrunnsoppdateringene for den, men ser ikke ut til at det hjelper. Er det noen som vet hva som foregår her og har noen gode råd?? Jobber med å slette flere bilder også btw, men ser jo ut til at plassen bare blir spist opp like fort.... 😳 Anonymkode: 18006...0b7 Og du har sletta bildene fra "Nylig slettet" også?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 6 timer siden, tdm900 skrev: Og du har sletta bildene fra "Nylig slettet" også? Ja. Da fikk jeg frigjort endel, men synes fortsatt det er rart at den totale plassen er på 11,4gb når det i teorien skal være 16? Samt at megabitene sakte men sikkert tikker ut igjen.. Regner jo med at noe går pga apper osv, men likevel.. 😳 TS Anonymkode: 18006...0b7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Det står på apples hjemmesider i liten skrift: "Tilgjengelig plass er mindre, og varierer, grunnet mange faktorer. En standardkonfigurasjon bruker 4 GB til 6 GB (inkludert iOS og innebygde apper) avhengig av modellen og innstillinger." Så da er det kanskje ikke så merkelig likevel? Jeg hadde 16gb før (iPhone 4s), og måtte stadig frigjøre plass, så nå har jeg byttet til en større mobil. Anonymkode: 8fb24...e0e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Bruk iCloud bildebibliotek, så slipper du det problemet. Anonymkode: 8d6d7...a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå