AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Hei! Min kone og jeg skal skilles, og vi gjør det som venner. Det har seg slik at jeg får ikke lån av banken til å kjøpe henne ut. Jeg får ikkje lån som dekker alt av det hun "skal" ha, og mangler derfor 100 000 for at det skal bli rett. Siden vi er såpass gode venner, har hun tilbudt seg å la meg "skylde" henne den resterende delen, ved å opprette et privat lån. Er jeg pålagt å informere banken min om dette? Jeg er redd for at banken da vil låne meg mindre enn de har sagt til nå. Kan jeg opprette dette etter at alt er ordnet med banken, uten at det har noe lovlig konsekvens? Forøvrig: ja, jeg er helt sikker på at jeg kan betale alt =) Anonymkode: b9d06...d62
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 ingen som vet noe? -Ts Anonymkode: b9d06...d62
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Etter ja. De kan ikke stoppe deg fra å få lån fra andre banker etterpå, det samme gjelder private lån. Bare husk å ikke gjør det før. Anonymkode: 9a24e...7ce 1
Harmankaya Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Må? Nei. Bør? Tja. Hvis du er bombesikker på at alt går fint så får det ingen konsekvenser. Men, du må jo faktisk lyve til banken - iom at du går god for opplysningene de baserer sin vurdering på. Vil også legge til at hvis +/- 100.000 får det til å tippe over for banken så anser de deg for å ha en meget anstrengt økonomi, noe du tydeligvis ikke gjør. Konsekvensene begynner ved første regning som ikke blir betalt i tide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå