Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg sliter kraftig med, spesielt i vennegjengen. Hvis jeg ikke blir invitert og ser at de henger sammen på sosialemedier bryter jeg totalt sammen. Ikke så det synes, men inni meg går tankene i løpsk og jeg blir ukonsentrert og lei meg. 

Har tatt opp dette med venninnene mine før og sier at jeg ikke føler meg som en del av gjengen, og at jeg blir ordentlig lei meg hver gang jeg føler meg glemt. De sier at jeg selvfølgelig er det og at noen ganger så blir ikke alle bedt og sånn er det bare. 

Vi hadde en krangel for en stund tilbake siden hvor det var meg mot mine venninner, vi har heldigvis ordnet opp igjen nå. Men etter denne hendelsen har det blitt verre, og jeg vet det er slitsomt for dem at de alltid må tenke på meg ellers blir jeg trist og lei. Jeg vil ikke bry dem om å ta det opp enda en gang når vi nettopp har funnet tilbake til hverandre.

Jeg vil ikke ha det sånn, og vil slutte å bry meg så mye om det fordi det tar så mye av energien min. Pluss at jeg regner med at det er slitsomt for en vennegjeng å alltid måtte invitere en i gjengen av sympati for at den ikke skal bli såret. 

Har noen vært borti lignende? og har dere noen råd for hvordan man rett og slett skal lære seg å gi litt faen?

Anonymkode: df2a5...a65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble du lite sett i barndommen, av de personene du trengte å bli sett av (foreldre, etc)? 

Jeg var likedan som deg, og kort fortalt en veldig slitsom venninne. Og det du beskriver med at vennene dine alltid må ta hensyn, det kommer til å slite ut alle parter i lengden. Dessuten er det kanskje ikke dem du egentlig trenger å bli sett av, men noen som skulle sett deg tidligere i livet? Ergo leter du kanskje etter bekreftelsen på feil sted, og da vil du aldri finne det du leter etter...

Dette er egentlig psykologmat spør du meg :)

Anonymkode: 1f8c1...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...