Gå til innhold

Mistet iphonen (5S) i vann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så for tre dager siden greide jeg å miste iphonen i do...Den har ligget i ris siden. I dag skrudde jeg den på, og den virker helt fint (skriver på den nå), men man ser tydelig at det ligger vann inni skjermen. Skjermbildet er på en måte skurrete og rart på venstre side. Kan jeg bruke den for det eller er det bare å skaffe seg ny? 

Anonymkode: cf64b...a46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tok du den ikke fra hverandre??? bare la den i ris? Det holder ikke. Du skulle ha demontert iphonen så mye som mulig og så tørke den.. Hvordan du demonterer den finner du på youtube.

Anonymkode: 2d82b...e82

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tok du den ikke fra hverandre??? bare la den i ris? Det holder ikke. Du skulle ha demontert iphonen så mye som mulig og så tørke den.. Hvordan du demonterer den finner du på youtube.

Åh, tok den ikke fra hverandre nei:( Bare la den i ris. Er det for sent nå?

AnonymBruker
Skrevet

Helt uenig med AB

Man skrur den av og skyller den i rent vann. Deretter skal den tørke noen dager.

Symptomene du beskriver kan tyde på ar den ikke er tørr inni. Skru av og vent.

Den er ikke mer farlig å bruke enn før. 

Anonymkode: e60f5...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det!! Bare tull! Den tørker ikke mer i deler, den går lettere i stykker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri for sent. Men hadde du gjort det med en gang og ikke slått på igjen tlf før den hadde tørket helt noen dager så ville skaden blitt mindre. Slår du på mobilen og det fortsatt er litt fukt i den..kan det ryke noen koblinger.

AnonymBruker
Skrevet

Slå den av med en gang! Og tørk på nytt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig med AB

Man skrur den av og skyller den i rent vann. Deretter skal den tørke noen dager.

Symptomene du beskriver kan tyde på ar den ikke er tørr inni. Skru av og vent.

Den er ikke mer farlig å bruke enn før. 

Problemet er bare at jeg trenger telefonen veldig snart da jeg drar på jobb på en leir som er 3 timer unna og jeg er NØDT til å ha mobil. Så spørsmålet er om jeg blir nødt til å skaffe ny:/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som er trådstarter:

Problemet er bare at jeg til helgen skal jobbe på en leir hvor jeg blir i 2 uker, og denne er 3 timer unna. Altså jeg er nødt til å ha en mobil innen da. Vet ikke om mobilen vil rekke å tørke noe mer, så spørs om jeg nesten er nødt til å skaffe ny...

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som er trådstarter:

Problemet er bare at jeg til helgen skal jobbe på en leir hvor jeg blir i 2 uker, og denne er 3 timer unna. Altså jeg er nødt til å ha en mobil innen da. Vet ikke om mobilen vil rekke å tørke noe mer, så spørs om jeg nesten er nødt til å skaffe ny...

Nei, det tror jeg ikke. Ville nok skrudd den fra hverandre og tørket den godt jeg og (mulig du mister evt. Garanti på den da). Se på YouTube videoer på hvordan du gjør det. 

Anonymkode: 5fd68...a35

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som er trådstarter:

Gjorde samme "tabben" for ikke lenge siden, det gikk ikke an å redde den. Og den hadde nøyaktig samme symptomer som det du sier når du fikk den opp igjen og slå den på. Kjøpte ny jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, tdm900 skrev:

Gjorde samme "tabben" for ikke lenge siden, det gikk ikke an å redde den. Og den hadde nøyaktig samme symptomer som det du sier når du fikk den opp igjen og slå den på. Kjøpte ny jeg :) 

Takk for svar. Får vel gjøre det jeg også:icon_frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...