AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Ok, så for tre dager siden greide jeg å miste iphonen i do...Den har ligget i ris siden. I dag skrudde jeg den på, og den virker helt fint (skriver på den nå), men man ser tydelig at det ligger vann inni skjermen. Skjermbildet er på en måte skurrete og rart på venstre side. Kan jeg bruke den for det eller er det bare å skaffe seg ny? Anonymkode: cf64b...a46
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 tok du den ikke fra hverandre??? bare la den i ris? Det holder ikke. Du skulle ha demontert iphonen så mye som mulig og så tørke den.. Hvordan du demonterer den finner du på youtube. Anonymkode: 2d82b...e82
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: tok du den ikke fra hverandre??? bare la den i ris? Det holder ikke. Du skulle ha demontert iphonen så mye som mulig og så tørke den.. Hvordan du demonterer den finner du på youtube. Anonymkode: 2d82b...e82 Åh, tok den ikke fra hverandre nei:( Bare la den i ris. Er det for sent nå? Anonymkode: cf64b...a46
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Helt uenig med AB Man skrur den av og skyller den i rent vann. Deretter skal den tørke noen dager. Symptomene du beskriver kan tyde på ar den ikke er tørr inni. Skru av og vent. Den er ikke mer farlig å bruke enn før. Anonymkode: e60f5...322 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, tok den ikke fra hverandre nei:( Bare la den i ris. Er det for sent nå? Anonymkode: cf64b...a46 Ikke gjør det!! Bare tull! Den tørker ikke mer i deler, den går lettere i stykker! Anonymkode: e60f5...322 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, tok den ikke fra hverandre nei:( Bare la den i ris. Er det for sent nå? Anonymkode: cf64b...a46 Aldri for sent. Men hadde du gjort det med en gang og ikke slått på igjen tlf før den hadde tørket helt noen dager så ville skaden blitt mindre. Slår du på mobilen og det fortsatt er litt fukt i den..kan det ryke noen koblinger. Anonymkode: 2d82b...e82
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Slå den av med en gang! Og tørk på nytt.. Anonymkode: 2d82b...e82 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt uenig med AB Man skrur den av og skyller den i rent vann. Deretter skal den tørke noen dager. Symptomene du beskriver kan tyde på ar den ikke er tørr inni. Skru av og vent. Den er ikke mer farlig å bruke enn før. Anonymkode: e60f5...322 Problemet er bare at jeg trenger telefonen veldig snart da jeg drar på jobb på en leir som er 3 timer unna og jeg er NØDT til å ha mobil. Så spørsmålet er om jeg blir nødt til å skaffe ny:/ Anonymkode: cf64b...a46
Viktualia Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Stikk på clas'ern og kjøp et åpningskit: http://www.clasohlson.com/no/%C3%85pningskit-for-iPhone-4-5/38-6996 Så finner du en video på youtube som viser deg hvordan du gjør det. Gå rolig og forsiktig frem. Åpne opp og tørk grundig. Det funka for meg, og mobilen virker fortsatt helt fint et år seinere.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Jeg som er trådstarter: Problemet er bare at jeg til helgen skal jobbe på en leir hvor jeg blir i 2 uker, og denne er 3 timer unna. Altså jeg er nødt til å ha en mobil innen da. Vet ikke om mobilen vil rekke å tørke noe mer, så spørs om jeg nesten er nødt til å skaffe ny... Anonymkode: cf64b...a46
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som er trådstarter: Problemet er bare at jeg til helgen skal jobbe på en leir hvor jeg blir i 2 uker, og denne er 3 timer unna. Altså jeg er nødt til å ha en mobil innen da. Vet ikke om mobilen vil rekke å tørke noe mer, så spørs om jeg nesten er nødt til å skaffe ny... Anonymkode: cf64b...a46 Nei, det tror jeg ikke. Ville nok skrudd den fra hverandre og tørket den godt jeg og (mulig du mister evt. Garanti på den da). Se på YouTube videoer på hvordan du gjør det. Anonymkode: 5fd68...a35
tdm900 Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som er trådstarter: Problemet er bare at jeg til helgen skal jobbe på en leir hvor jeg blir i 2 uker, og denne er 3 timer unna. Altså jeg er nødt til å ha en mobil innen da. Vet ikke om mobilen vil rekke å tørke noe mer, så spørs om jeg nesten er nødt til å skaffe ny... Anonymkode: cf64b...a46 Gjorde samme "tabben" for ikke lenge siden, det gikk ikke an å redde den. Og den hadde nøyaktig samme symptomer som det du sier når du fikk den opp igjen og slå den på. Kjøpte ny jeg
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Skrevet 21. juli 2016 38 minutter siden, tdm900 skrev: Gjorde samme "tabben" for ikke lenge siden, det gikk ikke an å redde den. Og den hadde nøyaktig samme symptomer som det du sier når du fikk den opp igjen og slå den på. Kjøpte ny jeg Takk for svar. Får vel gjøre det jeg også Anonymkode: cf64b...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå