AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Noen, etnisk Norske, får barn uten å eie bolig, uten å ha økonomi til å gi dem skikkelige klær eller utstyr. Da snakker jeg ikke om dem som får et eller to barn men dem som får tre, fire, fem eller flere. Da snakker jeg om folk som leier, gjerne av kommunen, og har ett soverom til alle ungene. I tillegg røyker ofte disse foredrene som skorsteiner. Har ikke disse hørt om prevensjon eller får de bevisst barn de knapt nok har mat til? Er det riktig av disse foreldrene å sette barn til verden? Og skyld ikke på prevensjon som svikter, gang etter gang. Sterilisering etter første eller til nød andre barn er fullt ut mulig. Anonymkode: 32a84...98e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Enkelte burde blitt tvansgssterilisert, ja. De som ikke eier omsorgsevne og som mister ungen til barnevernet uten å vise evne/vilje til endring, burde legges under kniven fort som fy. Anonymkode: ad0ae...01b 1
Forundret.. Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Det er mange som ikke er egnet til å ha barn. Og det av forskjellige årsaker. Men det går ikke å bare tvangssterilisere hele gjengen... 1
Honey Dew Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 En kan være gode foreldre selv om en har dårlig råd. At man har god økonomi, er ikke ensbetydende med at en er gode foreldre 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Det burde heller være sånn at de blir sendt til et senter for alenemødre (dette gjelder da alenemødre som ikke kan ta vare på seg selv økonomisk). De og barna får dekket sine livs-behov, men det må allikevel være ukomfortabelt nok for moren at hun ønsker å gjøre noe med situasjonen (at hun er mer forsiktig med graviditet, får seg jobb, osv). Anonymkode: 866d2...76f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 2 minutter siden, Honey Dew skrev: En kan være gode foreldre selv om en har dårlig råd. At man har god økonomi, er ikke ensbetydende med at en er gode foreldre Mamma hadde ikke så god råd, men hun hadde råd til mat og klær. Vi reiste aldri noe sted, men ble med tante på hytta. Det er greit, det er helt åkei, og jeg tror mange barn får for mye i dag. Så har du de som ikke har jobb, får fem barn, ikke sender med dem mat på skolen, bruker de få pengene de har på iPhone til seg selv og lar barna gå i hullete klær. Økonomi er en del av det, men slett ikke alt. Anonymkode: b5973...f95 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma hadde ikke så god råd, men hun hadde råd til mat og klær. Vi reiste aldri noe sted, men ble med tante på hytta. Det er greit, det er helt åkei, og jeg tror mange barn får for mye i dag. Så har du de som ikke har jobb, får fem barn, ikke sender med dem mat på skolen, bruker de få pengene de har på iPhone til seg selv og lar barna gå i hullete klær. Økonomi er en del av det, men slett ikke alt. Anonymkode: b5973...f95 Noen barn får for mye og er statussymbol for foreldrene mens andre er dømt til å være tapere fra de blir født og til de dør. Anonymkode: 32a84...98e 1
Forundret.. Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Hvordan skille en egnet mor fra en uegnet? Min mor har høyskoleutdanning, hadde gode jobber da hun var i arbeid, er nå pensjonist. Hun fikk tre egne barn, pluss et bonusbarn. Var skilt, ble det når jeg var tre. Far bodde utenlands. Annen familie bodde i annen by, så de var heller ikke klar over forholdene. Venninner og naboer har i de senere år innrømmet at de burde gjort noe, til helvete med dem for at de ikke gjorde noe. En blir bitter av slikt. Min mor har kjøpemani og hordertendenser. Så egentlig hadde hun råd til å kle og sko oss skikkelig. Egentlig hadde hun råd til å aktivisere oss innen sport o.l. Hun har nesten aldri gjort husarbeide, det overlot hun til oss barna mens hun selv satt på ræva et eller annet sted. Hun brydde aldri med å følge oss opp i forhold til skole o.l. Alt har vi hatt nødt til å fikse selv. Kort fortalt gikk hun på jobb og så lagde hun middag ( som hun selvfølgelig ikke ryddet noe sv selv), alt annet dreit hun i. Hun brukte heller tid på seg selv og å gå på besøk til venninner. Barnevernet ble koplet inn i forbindelse med bonusbarnet, de la ikke engang merke til at forholdene ikke var som de skulle da min mor var så falsk og taktisk med å skjule spor. Hun har alltid hatt vrangforestillinger og trodd at hun har vært en god mor men en dårlig husmor. Sanheten er den at hun har vært en elendig mor! Jeg har mange ganger sagt det at hun skulle aldri fått barn og aldri fått lov til å beholde oss. Hun skulle vært sterilisert spør du meg! Hun som visste hva som var rett og galt men som valgte det som var galt og att på til skjulte det. Hun som frarøvet barna sine en bekymringsfri barndom med lek og morro. Hun var aldri en kjærlig mor som elsket oss over alt på jord og som satt å snudde på kronene for å gi oss det beste hun kunne.. 2
Honey Dew Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mamma hadde ikke så god råd, men hun hadde råd til mat og klær. Vi reiste aldri noe sted, men ble med tante på hytta. Det er greit, det er helt åkei, og jeg tror mange barn får for mye i dag. Så har du de som ikke har jobb, får fem barn, ikke sender med dem mat på skolen, bruker de få pengene de har på iPhone til seg selv og lar barna gå i hullete klær. Økonomi er en del av det, men slett ikke alt. Anonymkode: b5973...f95 Økonomien kan forbedre seg senere, da de kanskje får jobb. Det er ikke godt å gå arbeidsledig. De fleste vil ut i jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det burde heller være sånn at de blir sendt til et senter for alenemødre (dette gjelder da alenemødre som ikke kan ta vare på seg selv økonomisk). De og barna får dekket sine livs-behov, men det må allikevel være ukomfortabelt nok for moren at hun ønsker å gjøre noe med situasjonen (at hun er mer forsiktig med graviditet, får seg jobb, osv). Anonymkode: 866d2...76f For du tror ikke det er noen mulighet for at barna blir stigmatisert hvis de må bo på et slikt senter? Synes du det er riktig at samfunnet skal sette et så tydelig stempel på barn, på grunn av mødrenes dårlige økonomi/omsorgsevne? Det er da virkelig ikke barna sin feil om foreldrene ikke fungerer. Dette du skisserer her vil gi barna en gedigen sosial utfordring, jeg vil tro disse barna har nok utfordringer i livet sitt, om ikke samfunnet skal presse på de enda en! Anonymkode: e6bdc...d81 4
Raven Emerald Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen, etnisk Norske, får barn uten å eie bolig, uten å ha økonomi til å gi dem skikkelige klær eller utstyr. Da snakker jeg ikke om dem som får et eller to barn men dem som får tre, fire, fem eller flere. Da snakker jeg om folk som leier, gjerne av kommunen, og har ett soverom til alle ungene. I tillegg røyker ofte disse foredrene som skorsteiner. Har ikke disse hørt om prevensjon eller får de bevisst barn de knapt nok har mat til? Er det riktig av disse foreldrene å sette barn til verden? Og skyld ikke på prevensjon som svikter, gang etter gang. Sterilisering etter første eller til nød andre barn er fullt ut mulig. Anonymkode: 32a84...98e Hmm er nok nok av de som av ulike grunner ikke burde ha barn men hvorfor går du kun på de etnisk norske? dårlige foreldre finnes i alle farver og former, med ulik økonomi og religiøs tilknytning. Å være røker gjør deg Forøvrig ikke til en dårligere forelder, ei heller alkohol konsumering så lenge du kan gi barna ett tak over hode, mat på bordet, rene klær og korrekt stimuli. Anonymkode: 3b295...85f
Einebær Skrevet 22. juli 2016 #13 Skrevet 22. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm er nok nok av de som av ulike grunner ikke burde ha barn men hvorfor går du kun på de etnisk norske? dårlige foreldre finnes i alle farver og former, med ulik økonomi og religiøs tilknytning. Å være røker gjør deg Forøvrig ikke til en dårligere forelder, ei heller alkohol konsumering så lenge du kan gi barna ett tak over hode, mat på bordet, rene klær og korrekt stimuli. Anonymkode: 3b295...85f Nei, å være røker har ingenting å si om du er en dårlig forelder eller ikke. Derimot så har vi foreldre som alltid har råd til å kjøpe en tobakk eller sigaretter, men som hver mnd maser på sine foreldre igjen om penger- for de har jo ikke råd til barna må vite. Da synes jeg at det er å være en dårlig forelder, når man vet at hver mnd går man i bakk, men man skal på død og liv ha sin tobakk, selv om det går utover matbudsjettet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå