AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Hva er det viktigste du har lært barnet ditt? Vi har så forskjellige meninger om hva som er viktigst. Det viktigste jeg har lært barnet mitt må være å alltid gjøre det som er moralsk riktig, og å skille mellom rett og galt. Anonymkode: 4753b...37f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 At det skal bli seg selv og ingen andre. Anonymkode: d2eb8...767 4
linsejesus Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 At de bare er de som har lov til å bestemme over kroppen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 At de ikke skal la noe eller noen begrense dem, men at de kan bli og gjøre det de vil. Og at jeg alltid kommer til å støtte og hjelpe dem uansett hva det gjelder og uansett hva jeg personlig måtte mene om saken. De skal alltid vite at de har noen på deres side. Anonymkode: 2a9d3...30a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 4 timer siden, linsejesus skrev: At de bare er de som har lov til å bestemme over kroppen sin. Dette. Men litt mer nyansert, da vårt barn tar alt veldig bokstavelig og ville insistert på at vi ikke kunne bestemme at han skulle dusje eller pusse tenner hvis vi hadde sagt det på akkurat denne måten. Og trafikkvett. I tillegg selvsagt å være grei og høflig mot andre. Men der er liksom tabbekvoten litt større, i trafikken kan én feil være nok til at du ikke får sjansen til å prøve igjen... Anonymkode: 10a30...764
Gjest AryaKillie Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 De viktigste tingene jeg har lært mine døtre er At de ikke stenger andre mennesker ute/mobber og plager. At kroppen deres er deres. Ingen får lov å gjøre noe med kroppen deres som ikke er lov, spesielt voksne. At alle mennesker er like mye verd uansett hudfarge, legning og økonomi.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Å ha respekt for autoriteter/de som er eldre enn deg. Å være høflig og snill i enhver situasjon. Alltid si "takk" og ikke avbryte når andre snakker. Anonymkode: a2673...ccc
Pås Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Respekt, medfølelse og empati! Samt at alle handlinger får konsekvenser som en må stå for selv. 1
asterix Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 At de selv må ta ansvar for seg selv og livet sitt. 1
tussi680 Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 Her må det først og fremst bli respekt og å bli respektert! Uansett kjønn, alder, språk osv. Nr to blir, ta alltid godt vare på deg selv, men la ikke det gå ut over andre. 2
Sølvi88 Skrevet 1. august 2016 #11 Skrevet 1. august 2016 Som stemor har jeg lært min stesønn at uansett hva han klarer å rote seg bort i, så skal han aldri være redd for å komme til meg. Da skal jeg legge til side mine meninger og være en støttespiller. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #12 Skrevet 1. august 2016 Være selvstendig,men likevel vite at jeg/vi kommer alltid være der fordi. Gi dem frihet til å ha andre i livet og ikke bare vi foreldre. Anonymkode: 2ac07...3ad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #13 Skrevet 1. august 2016 Den 21. juli 2016 at 16.30, AnonymBruker skrev: At de ikke skal la noe eller noen begrense dem, men at de kan bli og gjøre det de vil. Og at jeg alltid kommer til å støtte og hjelpe dem uansett hva det gjelder og uansett hva jeg personlig måtte mene om saken. De skal alltid vite at de har noen på deres side. Anonymkode: 2a9d3...30a Den 21. juli 2016 at 16.30, AnonymBruker skrev: At de ikke skal la noe eller noen begrense dem, men at de kan bli og gjøre det de vil. Og at jeg alltid kommer til å støtte og hjelpe dem uansett hva det gjelder og uansett hva jeg personlig måtte mene om saken. De skal alltid vite at de har noen på deres side. Anonymkode: 2a9d3...30a Jeg tenker at barn ikke skal lære at de kan "bli hva de vil", rett og slett fordi det ikke er tilfelle. Mye avhenger av kognitiv kapasitet og fungering, og evner. Man kan ikke bli kirurg bare fordi man "vil". Men jeg er enig i at det er viktig å støtte dem og være på samme lag! Anonymkode: 4295c...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #14 Skrevet 1. august 2016 Den Thursday, July 21, 2016 at 12.03, AnonymBruker skrev: Hva er det viktigste du har lært barnet ditt? Vi har så forskjellige meninger om hva som er viktigst. Det viktigste jeg har lært barnet mitt må være å alltid gjøre det som er moralsk riktig, og å skille mellom rett og galt. Anonymkode: 4753b...37f Det kan du lære større barn, småbarn har andre viktige saker å lære før de kommer så langt. Det viktigste totalt sett er å lan barn bli selvstendige, og klar til å klare seg på egenhånd i samfunnet. Anonymkode: 72cd5...f40
Zienna Skrevet 1. august 2016 #15 Skrevet 1. august 2016 Det viktigste jeg har lært mine barn er rettferdighet. Heri inngår å behandle andre mennesker med respekt, uansett bakgrunn. Jeg har lært dem å tørre å stå for sine meninger, om så hele verden står i mot. De brydde seg aldri om merkeklær osv. Likevel ble de aldri mobbet. Jeg tror det var selvsikkerheten som "reddet dem"
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #16 Skrevet 1. august 2016 Empati, selvtillit, omsorg. Anonymkode: 022e1...9e7
Sh999 Skrevet 1. august 2016 #17 Skrevet 1. august 2016 Den 21. juli 2016 at 12.03, AnonymBruker skrev: Hva er det viktigste du har lært barnet ditt? Vi har så forskjellige meninger om hva som er viktigst. Det viktigste jeg har lært barnet mitt må være å alltid gjøre det som er moralsk riktig, og å skille mellom rett og galt. Anonymkode: 4753b...37f Den 21. juli 2016 at 12.03, AnonymBruker skrev: Hva er det viktigste du har lært barnet ditt? Vi har så forskjellige meninger om hva som er viktigst. Det viktigste jeg har lært barnet mitt må være å alltid gjøre det som er moralsk riktig, og å skille mellom rett og galt. Anonymkode: 4753b...37f Empati og respekt☺️
AnonymBruker Skrevet 1. august 2016 #18 Skrevet 1. august 2016 At alle mennesker er like mye verdt. Hun er 4 år. Tar henne ofte med bort til tiggere eller narkomane og gir penger/kjøper blader for å vise medmenneskelighet og at det er viktig å dele om man har noe å dele av. Har også lært henne at kroppen hennes er bare hennes. Hun vet veldig godt hvor grensene går. Jeg er barnevenspedagog og kanskje litt i overkant opptatt av dette Anonymkode: 5f874...b82
Gjest Jessica Skrevet 1. august 2016 #19 Skrevet 1. august 2016 At de ikke alltid må høre på voksne. Det kan bety mye, men jeg mener selvsagt at de skal bestemme over egen kropp , ikke bli med fremmede osv. Jeg lærer barna mine også at ingen velger å være homofil, svart, funksjonshemmed osv, men at de selv velger om de skal være drittsekker. De har ikke under noen omstendigheter rett til eller lov til å diskriminere, mobbe eller gjøre narr av andre. Ellers kan de gjøre som de vil med hvem de vil 🙂
Vesentlig Skrevet 1. august 2016 #20 Skrevet 1. august 2016 Har ikke barn, men det viktigste mamma lærte meg synes jeg var å fleksibel til å se saker fra flere sider og at det å innrømme egne feil ikke er en svakhet, men heller tvert i mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå