Gå til innhold

Ble bitt i kypros

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik ser det ut nå forresten.. Synes noen at det er annerledes fra forrige bilde jeg postet? 

TS

image.jpeg

Anonymkode: 2a3e8...717

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er den opptegnede streken?

Har den røde ringen økt utover?

Kontakt lege i kveld, vær så snill!

Anonymkode: 66520...65a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er den opptegnede streken?

Har den røde ringen økt utover?

Kontakt lege i kveld, vær så snill!

Man ser streken dårlig på bilde.. Men bedre i virkligheten. ser ut til at det ikke har gått utenfor streken ennå,, men mer opphovet føler jeg.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man ser streken dårlig på bilde.. Men bedre i virkligheten. ser ut til at det ikke har gått utenfor streken ennå,, men mer opphovet føler jeg.. 

Ring legevakta og be de om å avgjøre om du skal komme straks!

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik ser det ut nå forresten.. Synes noen at det er annerledes fra forrige bilde jeg postet? 

TS

image.jpeg

Jeg synes det ser mer rødt og opphovnet ut. Og legen sa du skulle ta kontakt igjen om det ble verre. Jeg hadde bestilt ny time, evt. dratt til legevakten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner.. Jeg drar ting så lenge, typisk meg å komme på legevakta også bare dra rett hjem igjen fordi det ikke er noe :dry:

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner.. Jeg drar ting så lenge, typisk meg å komme på legevakta også bare dra rett hjem igjen fordi det ikke er noe :dry:

TS

Derfor ringer du og forteller, og ber de om å avgjøre om du skal komme i kveld

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS

Du vil ikke leve et liv med borrelia... Da går du heller til lege(vakten) en gang for mye enn en gang for lite! Synes dette merket ser suspekt og, og ville ikke gått til den legen du var hos i dag. Tror dette her er ganske grunnleggende kunnskap en lege burde ha, det å se at dette ikke er noen allergisk reaksjon. KOM DEG TIL LEGEVAKTEN

Anonymkode: bafe6...8f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legevakta og be de om å avgjøre om du skal komme straks!

Herrefred. Skal man ringe legevankta i hytt og pine nå? Slike ting kan faktisk fastlege ta seg av. Ikke rart det er kø hos legevakta hele tiden.

Anonymkode: 46c87...63c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Til info så var det fastlegen jeg var hos idag. Han er en av de beste vi har her i bygda jeg bor.. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred. Skal man ringe legevankta i hytt og pine nå? Slike ting kan faktisk fastlege ta seg av. Ikke rart det er kø hos legevakta hele tiden.

Tydligvis ikke når fastlegen sier at en mulig flåttbitt som kan lede til borreliose er en allergisk reaksjon. Det å leve med borreliose er ikke å anbefale..

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til info så var det fastlegen jeg var hos idag. Han er en av de beste vi har her i bygda jeg bor.. 

TS

Oi. Det var litt verre. Jeg ville uansett enten ha dratt til legevakten, eller si til din fastlege at du mistenker det kan være flåttbitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, en fastlege er vel mere spesialisert på slikt enn folk her inner er. TS, stol heller på fastlegen og ikke på alle nervøse kvinnefolkene her inne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye rødere en på første bildet ditt. Jeg synes det ser mere hovent ut også. Det skader ikke å ta en telefon til legevakten bare for å høre hva de mener. 

Anonymkode: abc5e...60d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye rødere en på første bildet ditt. Jeg synes det ser mere hovent ut også. Det skader ikke å ta en telefon til legevakten bare for å høre hva de mener. 

Anonymkode: abc5e...60d

Nå har hu sikkert smurt det med salve også, og da vil det bli rødere - i morgen er det garantert bleknet og bedre! Stol på legen du, ts!

Anonymkode: 6f121...7e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydligvis ikke når fastlegen sier at en mulig flåttbitt som kan lede til borreliose er en allergisk reaksjon. Det å leve med borreliose er ikke å anbefale..

Oi. Det var litt verre. Jeg ville uansett enten ha dratt til legevakten, eller si til din fastlege at du mistenker det kan være flåttbitt.

Herlighet, er du en lege kanskje? Slutt å oppkav folk med å diagnosere folk over nettet. DU har jo ikke peiling!

Anonymkode: fd00a...cd4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

image.jpeg

Jeg synes det ser ut som om rødheten har spredt seg utenfor pennestreken nærmest kneet ditt. 
Det er ikke så veldig mye, men nå var det ikke så veldig lenge siden du tegnet rundt heller da.

Anonymkode: 161c3...ebf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre med en telefon for mye enn for lite i hvert fall, så jeg ville ringt legevakten.
Bare det å ringe og høre skader ikke. Vil de ha deg inn, så drar du, og hvis de ber deg avvente, så gjør du det.
Verre er det ikke :)
Hadde det vært meg hadde jeg antageligvis sittet på legevakta alt, men.. Det er nå meg :P

Anonymkode: b0abf...465

• Liker 3
Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, en fastlege er vel mere spesialisert på slikt enn folk her inner er. TS, stol heller på fastlegen og ikke på alle nervøse kvinnefolkene her inne.

Selvfølgelig vet leger mer om sykdommer, symptomer, lidelser, behandling osv. enn en tilfeldig person på KG, men det betyr ikke at de er eksperter på absolutt alt, eller at de aldri tar feil.

Hadde jeg ikke selv nevnt en bestemt type søvnforstyrrelse jeg tilfeldigvis leste om, hadde jeg aldri blitt henvist til spesialist og deretter fått diagnosen, for fastlegen min (som ellers er flink) hadde aldri hørt om den engang.

Hadde jeg ikke nektet å forlate legehuset før de tok blodprøve, ville jeg ikke fått bekreftet at jeg hadde kyssesyken og fått nødvendige undersøkelser og råd. "Haha, nei. Hadde du hatt kyssesyken så hadde du nok ikke sett så frisk ut, jenta mi". Da hadde jeg altså ligget rett ut i en uke, sovet 22 timer i døgnet og såvidt fått i meg mat og drikke - for syk til å orke å gå til legehuset som lå ett minutt til fots unna...

Hadde jeg ikke tilfeldigvis reagert på navnet på tablettene jeg fikk utskrevet, hadde jeg tatt dem i god tro. Det var snakk om penicillintabletter, og jeg er allergisk mot penicillin. Det står tydelig skrevet i journalen min, og jeg sa det til og med til legen, for sikkerhets skyld. Allikevel klarte han å skrive ut noe som kunne tatt livet av meg.

TS: Borreliose var det første jeg tenkte da jeg så merket ditt. Det kan selvsagt være en uskyldig allergisk reaksjon, men jeg har aldri sett noen få den type utslett av det. Helt uten å være ekspert på området, anbefaler jeg at du drar på legevakten for å sjekke det ut - og nevn nøyaktig hva du mistenker, bla frem artikler fra google om du må. Ikke fordi det være noe farlig, men fordi jeg har opplevd at leger bare er mennesker de også - de tar faktisk feil innimellom. I din situasjon er det viktig å få gjort noe med det nå, dersom det er borelliose. I dette tilfellet er det bedre å dra én gang for mye enn én gang for lite.

Endret av Antlers
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, er du en lege kanskje? Slutt å oppkav folk med å diagnosere folk over nettet. DU har jo ikke peiling!

Anonymkode: fd00a...cd4

Viser til Antlers svar... Leger er ikke overmennesker. Leger gjør også feil! I dette tilfelle, tror jeg legen har gjort en grov feil. For meg, etter hevelsen, ser det ut som en klassisk "bullseye", og da skal den behandles! Synes faktisk det er DU, og andre her, som gir farlige råd som bare sier la det være, hør på legen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du blir bitt av flått i Norge så kan du få ca. 15 forskjellige typer sykdommer. Er den noen som vet hvor mange sykdommer du kan få av mer tropiske flått?

Anonymkode: c5545...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...