AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Del Skrevet 21. juli 2016 Hei! 1 og en halv uke siden jeg kom hjem frå kypros nå, og har blitt bitt av ett innsekt der nede tydeligvis, aner ikke hvilke innsekt. Det startet med ett vanlig stikk som hovnet opp, stor kul. Som klør og klør og klør. Nå er kulen helt borte, men plutselig den siste dagen har det dannet seg en rød ring rundt.. (Til info klør det fortsatt!! Klør meg som regel til blods er det noe å vær bekymret for? Synes det er rart med den ringen rundt. Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Del Skrevet 21. juli 2016 Rød ring rundt bitt er noe man bør kontakte lege i forbindelse med! Anonymkode: 66520...65a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg hadde vært ganske så bekymret, få deg en hastetime hos legen. Anonymkode: 4dfbd...31c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Del Skrevet 21. juli 2016 Oi seriøst? Det hadde jeg ingen anelse om! Har faktisk en legetime imorgen, da tror jeg at jeg hører om dette i sammen slengen! Takk for svar:) Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Del Skrevet 21. juli 2016 Hvordan gikk det? Anonymkode: b0abf...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Del Skrevet 21. juli 2016 Nå vet jeg ikke om det er sånn det ser ut, men kan se ut som borrelia da slike flått bit har ring rundt seg. Kom deg til legen, og eventuelt få i deg antibiotika! Dra til legevakten om du må! Anonymkode: bafe6...8f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Del Skrevet 21. juli 2016 Ja, det ligner på erythema migrans. Du bør få en legevurdering snarest. Dersom dette er riktig er det lett å behandle nå, men vil gi store kroniske komplikasjoner om du venter. Man kan ikke stille diagnosen over nett, men jeg ville ikke gamblet med dette. Anonymkode: 22b79...c28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Del Skrevet 21. juli 2016 Hvis hun har gått så lenge med disse symptomene så burde vel også lammelsene snart komme? Anonymkode: c5545...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Del Skrevet 21. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! 1 og en halv uke siden jeg kom hjem frå kypros nå, og har blitt bitt av ett innsekt der nede tydeligvis, aner ikke hvilke innsekt. Det startet med ett vanlig stikk som hovnet opp, stor kul. Som klør og klør og klør. Nå er kulen helt borte, men plutselig den siste dagen har det dannet seg en rød ring rundt.. (Til info klør det fortsatt!! Klør meg som regel til blods er det noe å vær bekymret for? Synes det er rart med den ringen rundt. Anonymkode: 2a3e8...717 Kom deg til lege eler på Legevakt asap. Du trenger antibiotika når du har fått rød ring rundt. Kg er heller ikke stedet man spør om helsehjelp når man helt tydelig trenger legehjelp. Anonymkode: a5c21...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Del Skrevet 21. juli 2016 Hei alle sammen! TS her. Jeg hadde tilfeldigvis legetime idag pga av noe annet, men slengte med dette bittet i samme slengen. Jeg fikk fortalt at det så bare ut som en allergisk reaksjon av bittet, og at jeg skulle ta en zyrtec og smøre på en salve (som jeg fikk). Legen ba meg komme tilbake om det ble verre. Slik ser bittet ut akkurat nå: Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Del Skrevet 21. juli 2016 Du bør lese denne tråden. Håper det går bra for deg: http://www.meforum.info/viewtopic.php?t=13241 Anonymkode: c5545...385 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #12 Del Skrevet 21. juli 2016 men visst det nå skulle vise seg at det er borrelia(?) burde jeg ikke merket at det satt en flått på beinet mitt..? Bruker ikke flåttene og henge der hele tiden? Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Del Skrevet 21. juli 2016 Tenker jeg hadde bestilt en time hos en annen lege asap for å få en second opinion. Da gjerne et privat legesenter hvor du får time på dagen. Anonymkode: 399d9...1c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Del Skrevet 21. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: men visst det nå skulle vise seg at det er borrelia(?) burde jeg ikke merket at det satt en flått på beinet mitt..? Bruker ikke flåttene og henge der hele tiden? Anonymkode: 2a3e8...717 Ikke nødvendigvis. Det stadiet som flåttene er i før de blir voksne (husker ikke hva de heter) er bittesmå (ca 1 millimeter) og kan også føre smitten inn i kroppen din. Disse sitter ikke like godt fast (da de ikke har like sterke og store kjever som de voksne), og om du ble bitt av en slik, kan den ha blitt skrapet bort fra foten din, ved at du har klødd deg, kommet borti noe el.l. Anonymkode: 66520...65a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 21. juli 2016 #15 Del Skrevet 21. juli 2016 Jeg fikk nylig et bitt av et eller annet slag som ble en tilsvarende ring rundt etter en ukes tid. Den varte bare et par døgn, så var den borte, så jeg avskrev det også med allergi siden den forsvant såpass fort og holdt samme størrelse hele tiden. Et av tipsene for å sjekke om det er flåttreaksjon er å regne rundt sirkelen med kulepenn og se om sirkelen blir større. Blir den det ville jeg ha rasket på med å få ny legetime, også hvis den varer lenge! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #16 Del Skrevet 21. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen! TS her. Jeg hadde tilfeldigvis legetime idag pga av noe annet, men slengte med dette bittet i samme slengen. Jeg fikk fortalt at det så bare ut som en allergisk reaksjon av bittet, og at jeg skulle ta en zyrtec og smøre på en salve (som jeg fikk). Legen ba meg komme tilbake om det ble verre. Slik ser bittet ut akkurat nå: Anonymkode: 2a3e8...717 Dette svaret ville ikke jeg slått meg til ro med. En allergisk reaksjon som viser seg som en rød ring, er lite sannsynlig. Men en rød ring rundt et bittsted skal alltid behandles som infeksjon og gis antibiotika mot. De kan gå inn på fhi.no sine sider og se på retningslinjene de gir der - når det er rød ring rundt bitt. Om det har vært en flått eller noe annet insekt der som du har gnidd bort enten i søvne eller i dusjen, vet vi ikke. Anonymkode: 6651b...f52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. juli 2016 #17 Del Skrevet 21. juli 2016 Den der ser veldig ut som den røde ringen som kan indikere borreliose etter et flåttbitt. Jeg ville fått en annen lege til å se på det også hvis jeg var deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 21. juli 2016 #18 Del Skrevet 21. juli 2016 Søren heller, nå begynner jeg å bli litt bekymret for mitt bitt også, siden det så ganske likt ut og alle her mener det ser ut som en flåttreaksjon Noen som vet hvor lenge en sånn ring pleier å vare? Håper at det at min forsvant så fort utelukker at det kan være borreliose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #19 Del Skrevet 21. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #20 Del Skrevet 21. juli 2016 TS her. Jeg lar bittet vente litt til imorgen vertfall så jeg får sett om det blir verre. Har tegnet med penn rundt rundingen nå så jeg har kontroll. Anonymkode: 2a3e8...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå