Gå til innhold

Kattungene "spiser meg opp"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kattunger som er 13 uker. Hentet for noen dager siden. De er to søsken som har levd sammen hele livet. Men de er ekstreme på å slike og apiser/tygger på bar hud. Slik som fingrene stort sett,men også fjeset og beina. Alt som er uten klær. De virker nesten besatt av det. Tar jeg de vekk kommer de tilbake. Ofte om jeg koser med de.

Noen som vet hvorfor de gjør dette, greit de smaker salt, mange katter spiser jo på fingre pga salt smak, men har ikke sett noen som tygger og biter på fingre, knoker og alt. Hva er dette?

Anonymkode: 81ace...fcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når kattungen er rundt 15 uker gamle så mister de melketennene. Da klør det og det håndteres gjerne ved å gnage på noe. Det kan altså være tannfelling som har startet.

Anonymkode: fc9df...6ff

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kattungen er rundt 15 uker gamle så mister de melketennene. Da klør det og det håndteres gjerne ved å gnage på noe. Det kan altså være tannfelling som har startet.

Anonymkode: fc9df...6ff

Hmm ja. De er en mulighet. Bare at de gnager ikke på noe annet enn bar hud. Merkelig. Men kan absolutt være at det klør i munnen 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Har de nok leker, da? Nok å drive med? 

Anonymkode: dc91f...b46

Skrevet

De har masse leker, de har klorestativ, de har hverandre og stor plass. Så trur ikke det er det

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to kattunger som er 13 uker. Hentet for noen dager siden. De er to søsken som har levd sammen hele livet. Men de er ekstreme på å slike og apiser/tygger på bar hud. Slik som fingrene stort sett,men også fjeset og beina. Alt som er uten klær. De virker nesten besatt av det. Tar jeg de vekk kommer de tilbake. Ofte om jeg koser med de.

Noen som vet hvorfor de gjør dette, greit de smaker salt, mange katter spiser jo på fingre pga salt smak, men har ikke sett noen som tygger og biter på fingre, knoker og alt. Hva er dette?

Anonymkode: 81ace...fcb

Kanskje savner de å drikke melk fra kattemor, og at de derfor er opptatt av hud?

Anonymkode: 9e30c...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle skal kattunger helst være før de blir tatt fra kattemor?

Ble de tatt for tidlig fra kattemor?

Skrevet

De skal være 12 uker. Og jeg henta de for 3 dager siden og da var de litt over 12 uker. Så ikke for tidlig

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle skal kattunger helst være før de blir tatt fra kattemor?

Ble de tatt for tidlig fra kattemor?

12 uker. 

Anonymkode: ef3a2...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...