Gå til innhold

Smart oppbevaring til lite kjøkken

tørkestativ

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet men veldig lite kjøkken. Dårlig skapplass og benkeplass. Det er kun 2 overskap. Disse brukes til oppbevaring av tørrvarer, så måtte jeg kjøpe et vitrineskap til å ha glass og tallerkner i. Likevel så føler jeg ikke at jeg får utnyttet plassen optimalt. Det er liksom alltid rot på benken fordi det ikke får plass i skap osv. Irritasjonsmoment når jeg skal lage mat.. derfor lurer jeg på om noen har noen smarte løsninger? Ønsker å få bort alt fra benken, men det må fortsatt se fint ut. Har ikke plass til å henge opp hyller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, tørkestativ skrev:

Jeg leier en leilighet men veldig lite kjøkken. Dårlig skapplass og benkeplass. Det er kun 2 overskap. Disse brukes til oppbevaring av tørrvarer, så måtte jeg kjøpe et vitrineskap til å ha glass og tallerkner i. Likevel så føler jeg ikke at jeg får utnyttet plassen optimalt. Det er liksom alltid rot på benken fordi det ikke får plass i skap osv. Irritasjonsmoment når jeg skal lage mat.. derfor lurer jeg på om noen har noen smarte løsninger? Ønsker å få bort alt fra benken, men det må fortsatt se fint ut. Har ikke plass til å henge opp hyller

Kan du plassere noe av glass, kopper og serviser i en skjenk/ vitrineskap el.l. på stua, for å frigjøre plass på kjøkkenet?

Anonymkode: 78b3c...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du plassere noe av glass, kopper og serviser i en skjenk/ vitrineskap el.l. på stua, for å frigjøre plass på kjøkkenet?

Som jeg skrev så har jeg allerede gjort dette :) vitrineskapet er fylt med alt av servise og store ting som kaffetrakter osv. Den ene overskapet inneholder tørrvarer mens det andre har jeg bakeboller, desilitermål og krydder i. Fortsatt for liten plass...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, tørkestativ skrev:

Som jeg skrev så har jeg allerede gjort dette :) vitrineskapet er fylt med alt av servise og store ting som kaffetrakter osv. Den ene overskapet inneholder tørrvarer mens det andre har jeg bakeboller, desilitermål og krydder i. Fortsatt for liten plass...

Ok. Jeg misforsto og trodde at vitrineskapet var på kjøkkenet.

Jeg håper at du får gode råd/ finner gode løsninger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere plass til flere møbler på stua?

Har du skuffer og/ eller underskap på kjøkkenet?

Hvilke ting blir stående på benken grunnet plassmangel?

Er det mulig å ha smartere oppbevaringsløsninger (se Ikea, skuffeinndelere m.m.)  i de skapene/ skuffene som du har på kjøkkenet, for å få plass til mer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg misforsto og trodde at vitrineskapet var på kjøkkenet.

Jeg håper at du får gode råd/ finner gode løsninger

Da misforstod du i grunnen ikke. Det er åpen løsning :)  sofaen står 3 meter fra kjøkkenøya hehe

Jeg har to slike fra IKEA til tørrvarer og diverse. Har bare to overskap på kjøkkenet selv,og disse hjalp mye. 

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/30216536/

har også en sak som ligner på denne for mer benkplass:

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/00323024/

Anonymkode: 19db7...5c8

Den var smart! Vet du om den finnes i annen farge en turkis? Skulle helst hatt hvit eller svart.

Har dere plass til flere møbler på stua?

Har du skuffer og/ eller underskap på kjøkkenet?

Hvilke ting blir stående på benken grunnet plassmangel?

Er det mulig å ha smartere oppbevaringsløsninger (se Ikea, skuffeinndelere m.m.)  i de skapene/ skuffene som du har på kjøkkenet, for å få plass til mer der?

Ikke plass til flere møbler på stua nei.. har billy vitrineskap, og vurderer å kjøpe en del til så det blir litt større...men det er det eneste jeg har plass til. Men dørene er halvt glass og halvt tre. Blir ikke så fint hvis jeg skal putte alt slags utstyr inni der så alle kan se.

Det er et gryteskap, dobbelt skap under vasken til søppel og rengjøringsmidler. Og 4 skuffer. Bestikk i en, bakepapir osv i en, kluter og kjøkkenhåndklær i en, og i den største har vi forskjellige kjøkkenredskaper.

På benken står en kaffemaskin, (denne blir brukt hver dag så den må nesten stå fremme) noen krukker til å ha pasta osv i, (for å slippe at de svære pappeskene med pasta tar hele skapet), og noen krukker til å ha kaffekapsler osv i... det er egentlig det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, tørkestativ skrev:

Da misforstod du i grunnen ikke. Det er åpen løsning :)  sofaen står 3 meter fra kjøkkenøya hehe

Den var smart! Vet du om den finnes i annen farge en turkis? Skulle helst hatt hvit eller svart.

Hvis du går inn på siden til IKEA så har de den i andre farger, jeg har en i grå og en i turkis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en slik:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00275848/

Du kan kjøpe både dører og skuffer til å sette inni: 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70286650/#/70286645

Eller slike:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00138432/#/20192729

Anonymkode: 139c8...5c9

Jeg kommer bare inn på den første linken din. Men den var jammen ikke dum :) billig også. Har en liten vegg til disposisjon rett ved kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn på siden til IKEA så har de den i andre farger, jeg har en i grå og en i turkis :) 

Grå går også :) syns du det ser fort rotete ut når du har tørrvarene stående fremme i den?? Jeg er allergisk mot rot:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, tørkestativ skrev:

Grå går også :) syns du det ser fort rotete ut når du har tørrvarene stående fremme i den?? Jeg er allergisk mot rot:fnise:

Kan du evt ha slike stablebokser i metall el.l. til pasta o.l., slik at disse tingene tar minst mulig plass på kjøkkenbenken?

Relatert bilde

http://www.vigeland.no/epages/vigeland.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/vigeland/Products/1883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du runde bokser i dag, vil du få bedre plass ved å velge firkantede høye bokser

Relatert bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du evt ha slike stablebokser i metall el.l. til pasta o.l., slik at disse tingene tar minst mulig plass på kjøkkenbenken?

Relatert bilde

http://www.vigeland.no/epages/vigeland.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/vigeland/Products/1883

Jeg er desverre utrolig glad i glasskrukkene mine... men mulig jeg må ofre de ja:fnise: nå heller jeg vemdkg mot trillebordet som AB 5c8 sendte link til. Får ka skje plass til glasskrukkene i den..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bittelite kjøkken, og har kjøpt mange krukker til å ha tørrvarer i. Disse står i en rekke bak på kjøkkenbenken. Jeg synes det er pent å se på, og så tar frigjør det litt plass. Jeg vet ikke om det er noe for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, liljene skrev:

Jeg har et bittelite kjøkken, og har kjøpt mange krukker til å ha tørrvarer i. Disse står i en rekke bak på kjøkkenbenken. Jeg synes det er pent å se på, og så tar frigjør det litt plass. Jeg vet ikke om det er noe for deg.

Jeg har 3 glasskrukker på benken. De tar hele benken så flere kan jeg ikke ha.. så har jeg 3 stk på kjøkkenøya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan dette være noe?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20257495/

TILLSLUTA Krukke med lokk for tørrmat IKEA

"TILLSLUTA

Krukke med lokk for tørrmat, hvit
89,-  / stk

Prisen er inkl. mva.
Artikkelnummer: 
202.574.95

Hjelper deg med å organisere tørrmat i skuffer og skap. Krukkene fås i flere størrelser og kan stables, slik at du kan bruke plassen effektivt.

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du mindre kjøkken enn meg :fnise:

Jeg ser at IKEA har oppheng, der du kan henge opp ting og tang. Jeg vet ikke om det er noe for deg.

Klarer du å få til skuffer under kjøkkeninnredningen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, tørkestativ skrev:

Man får kjøpt lignende trille-møbler som er lukket (med f.eks skyvdør/ skuffer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...