Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen 

Jeg har et lite (les stort) problem, som jeg sårt trenger hjelp med. Jeg er lysebrun/mellombrun i huden, og pga det så er det svært vanskelig for meg å finne en foundation som kler min hudfarge. Og hver gang jeg føler jeg har funnet en, så er den enten bitre litt for lys eller for mørk, så når jeg skal prøve å contourere ansiktet mitt, blir jeg enten HELT brun eller VELDIG rød og nei, ingen av delene ser fin ut. Så jeg trenger hjelp fra dere om hva jeg skal/bør gjøre? Burde jeg ta kurs i å lære meg hvordan man sminker seg eller hva? 

Anonymkode: 871cf...a69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem, bare motsatt. Har gultoner i huden og blir ellers rett rød i løpet av dagen, men ender ofte opp med produkter med for mye brunt i seg som gir meg den klassiske "brunkrem"-looken 🙄

Det som har hjulpet meg masse er å bruke butikker som tilbyr gratis legging av sminke. Prøvde sist på Sephora, der fikk jeg masse tips og råd og ikke minst masse produkter som passer til meg å kjøpe. Heretter skal jeg ikke kjøpe sminke, i alle fall ikke sminke som koster litt, uten å ha prøvd det i "full" styling før. Har jo tidligere prøvd å legge testere diskret i ansiktet eller på hånden, men det gir jo ikke det samme inntrykket av resultatet. 

Anonymkode: 15be5...787

Skrevet

Bruk Hoola fra Benefit. Beste solpudderet noen gang. Blir ikke oransje eller rød. Kun en naturlig brunfarge.

Rart at du blir rød? Bruker du rouge i stedenfor solpudder? Ellers er det greit å bruke en vekdig lett foundation som smelter inn i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...