AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Litt rar tittel, men dette er en litt merkelig situasjon for meg. Jeg prøvde å bli kjent med en jente på min egen alder, fordi jeg trengte nye venninner, rett og slett fordi nesten alle fikk barn, flyttet langt vekk osv. Og er det noe jeg ikke takler, så er det folk som er så A4 at det ikke virker som de har sin egen personlighet, men "styres" av tanker om at ting må være slik og slik, sånn og sånn blir for "rart" for de, og de skal bare "se" bra nok ut, og selv om de kanskje ikke har det noe greit så skal det bare se bra ut... Noen som skjønner hva jeg mener? Vi har møt hverandre noen ganger nå, og hun er veldig vanskelig å komme inn på... Jeg prøver å stille litt spørsmål, samtidig prøve å si litt om meg selv, og det er flere ganger jeg ikke får noen respons ( ? ) eller at hun da plutselig begynner å snakke om noe helt annet, som hun da gjerne allerede har sagt 5 ganger på rad ... Hun er veldig hengt opp i "hvor rare" alle folk er, nettopp fordi hun da er en typisk A4 person som ikke helt klarer å se eller akseptere at alle folk er forskjellige - Så prøve jeg å ta litt opp noen småting, for eksempel at jeg er veldig glad i sommeren, men samtidig litt ensomt, med tanke på at jeg har opplevd at alle har dratt vekk, og da svarte hun ikke, og begynte å snakke om hvor "teit" det var å kjøpe sånne glass med sugerør ( ???? ) Jeg vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, men er det meg det er noe galt med her? Eller? Jeg føler jeg er en mer åpen, ærlig, lyttende og omsorgsfull person... Mens hun er veldig lukket, og ja, vi matcher nok ikke helt sammen. Noen tips om hvordan jeg kan få henne til å dele litt mer om seg selv? Være litt mer åpen? Jeg blir jo nesten redd for å fortelle henne mer, føler nesten jeg driter meg ut med å si ting om meg selv .. Hilsen jente 24 Anonymkode: cd480...fa9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Høres ut som en person som du ikke skal fortelle alt til for å si det slik.. vær venner og tilbring tid sammen, men ikke forvent de helt store filosofiske samtalene. Anonymkode: 2fc9b...818
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Dere er vel bare ikke særlig kompatible som venner. Det er nok ikke noe galt med noen av dere. Du liker ikke A4-mennesker. Hun liker ikke rare mennesker. Dersom du mener det ene er greit bør jo det andre også være helt greit. Jeg synes ikke det er noe galt i å leve et helt vanlig, A4-liv. Personlig gir det meg ikke noe særlig, men det vil jo ikke si at jeg er i en posisjon der jeg kan prøve å endre vedkommende til å tilfredstille mine egne ønsker og behov. Jeg får inntrykk av at det er dette du prøver på. Hva med å finne deg en annen venninne som du kommer bedre overens med? Det kan jo også godt hende at noen som er mer på hennes bølgelengde slettes ikke ser på henne som A4. Anonymkode: 17ea7...3f8 2
fuglekvitter__ Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Å okey, så hun syntes du er en såkalt hipster? Litt sånn freaket? En som skiller seg ut i fra mengden også er hun "bare vanlig"? Dere høres ikke ut som en god match nei. Jeg tipper alt for mye ved dere er forskjellig. Alt i fra matønsker til musikksmak. Finn dere noen andre.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Kan også hende at hun bruker lenger tid på å bli kjent med folk, jf det om sommer og ensomhet. Kan bli pinlig når noen du føler du kjenner helt overfladisk plutselig begynner med litt for personlige betroelser... Anonymkode: ba981...4a2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Hun minner meg veldig om ei venninne av meg, vil ikke akkurat kalle henne A4 men hun er mer ukonsentrert og trenger mye bekreftelse. Hun kan si den samme tingen flere ganger for å få bekreftet at det hun tenker og føler er "rett". I tillegg er det ikke noe vits å snakke om dype ting, plutselig så kommer hun med noe usaklig på samme måten som hun du er blitt kjent med (glass med sugerør kommentaren) Hun er nok redd for å ikke bli likt eller godtatt og er usikker på seg selv. Men jeg er enig i at det er slitsomt med folk som ikke tør å gi av seg selv, og holder igjen i tilfelle de gjør noe feil. Dette er noe man bare må ta sjansen på, hvis ikke folk liker deg for den du er, så fins det andre man kan være venn med. Om man ikke gir noe som helst tilbake, så risikerer man å bli sittende alene til slutt.. Anonymkode: fdbe0...39b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Hun føler seg kanskje ikke klar for å ha dypere samtaler. Kanskje folk tidligere har overlesset henne med sine egne betroelser og sorger, og så har begeret blitt fullt og hun forsøker å pense samtalen inn på noe helt annet, noe mer "ufarlig". Har de tingene du tidligere har fortalt om deg selv, hatt en tendens til å være negative? Anonymkode: b425b...a4a
Marie90 Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Min første tanke er at hun ikke føler seg trygg på deg. Og det er kanskje ikke så rart. Du er jo ganske dømmende overfor andre, iom at du "ikke takler" folk som er "A4". Kanskje er hun redd for å komme med utsagn som ikke gjør henne alternativ nok, og dermed kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Det er nesten bedre å være ensom enn å være med folk som er helt A4. La meg gjette, hun reiser på 1-2 charterturer i året? Vet lite om samfunn og politikk, fordi hun er mest opptatt av sladder om naboene/bekjente/vennegjengen. Har lite utdanning (i beste fall et fagbrev innen helse). Jeg takler ikke sånne folk. Anonymkode: b3d48...a39
fuglekvitter__ Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan også hende at hun bruker lenger tid på å bli kjent med folk, jf det om sommer og ensomhet. Kan bli pinlig når noen du føler du kjenner helt overfladisk plutselig begynner med litt for personlige betroelser... Anonymkode: ba981...4a2 Ja, men ut i fra det hun beskriver så har hun vel ikke gjort så mye av det?
Gjest Fjott Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Jeg tror folk legger litt vel mye i A4definisjonen her utover det TS mente. Poenget slik jeg forstår det er at hun ikke evner ha naturlige samtaler, og det passer ikke for så mange. Jeg vil tro hun er usikker på en eller annen måte, og virker jo være enten litt kort - eller mangle normale sosiale antenner. Uavhengig av ulike interesser så kan en samtale flyte helt normal greit fordiom og virke mer naturlig enn dette. Synes man det er pinlig med helt normale refleksjoner rundt livet, i en sånn grad at man ikke klarer jatte greit nok med så er nok ikke det den beste matchen for folk som ikke er akkurat sånn selv. Har ingenting med "alternativ eller ikke" å gjøre, men om man er en avslappet person å være med.
fuglekvitter__ Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 Hvordan er en person som ikke er A4 hvis man tar utgangspunkt i svaret til: "AnonymBruker . Anonym 3 141 543 4 520 567 Kjønn: Ikke viktig · #9 Skrevet 3 timer siden · Rapporter innlegg Det er nesten bedre å være ensom enn å være med folk som er helt A4. La meg gjette, hun reiser på 1-2 charterturer i året? Vet lite om samfunn og politikk, fordi hun er mest opptatt av sladder om naboene/bekjente/vennegjengen. Har lite utdanning (i beste fall et fagbrev innen helse). Jeg takler ikke sånne folk. Anonymkode: b3d48...a39?"
Marie90 Skrevet 21. juli 2016 #13 Skrevet 21. juli 2016 TS, kan du gi den konkrete eksempler på hvordan du mener du skiller deg ut? Da kan vi kanskje komme med noen tips for hvor du kan finne likesinnede. Hovedinnlegget ditt er litt rotete og vagt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Skrevet 21. juli 2016 Uff. Hadde ikke orket henne. Anonymkode: 3f9d3...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå