AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Vil bare lette litt på trykket.. Er en person i begynnelsen av 20 årene, og er utrolig ensom. Jeg har mistet så mange venner de siste årene, og dette spiser meg opp innvendig. Jeg har i tillegg mistet kjæresten min som var en person jeg elsket utrolig høyt. Har blitt ekstremt depressiv og har i de mørkeste tider tenkt hvor deilig det hadde vært å avslutte livet. Begynner å studerer nå i August, og skal flytte til et helt nytt sted, er så utrolig redd for å bli avvist, ekskludert og fortsette i den onde sirkelen jeg befinner meg i.. Skulle ønske jeg hadde noen å prate med :-( Anonymkode: af79b...6c9 1
mrrte Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Jeg flyttet fra hjembyen min og til et helt annet sted 1 års tid, og det hjalp meg veldig Og jeg var også redd for å bli både avvist og ekskludert når jeg kom til en ny plass, også endte det med at jeg fikk 3 helt fantastiske venninner fra den plassen, og vi har masse kontakt den dag i dag, selv om vi ikke bor på samme sted lengre Du kan godt sende meg en PM om du vil snakke med noen. Jeg er 23, og var rundt 19-20 da jeg bodde borte.
Doge Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Kjenner følelsen, TS. Du må gjerne sende en PM til meg også hvis du vil
snowcrystal Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Jeg kjenner meg også igjen i hvordan du har det. Sender deg en klem Du kan selvfølgelig sende PM til meg også om du ønsker det
Astralianorway Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 At du poster innlegget på forumet bør gi deg det håpet du har fortjent. Og så lurer jeg jo på hvor du kommer fra, ikke geografisk, men familiebakgrunnen. Noen må ha elsket sammen for at du skulle bli deg. Hvis du gjennomfører en exit fra denne planeten, hva påfører du andre? Et suicid er egentlig bare et kort smerteblaff (hvis du er uheldig) - og deretter er du tilbake til stadiet før du ble født. Det husker du ingen ting av. Glem svovelpredikantene, tenk biologi; - Det er hva som skjer når du dør. Men hva dør du for? Kanskje for at den tristheten du bærer på skal forsvinne? Problemet er at den alltid overføres til noen, med mindre du er Hitler eller Breivik. Men du har postet et lite lysende håp midt i en sky av et depressivt tankesett. Og oppskriften har du fått av andre på forumet. 1) Send PM til de som inviterer deg (jeg gjør det også). 2) Oppdater fastlegen din og la vedkommende henvise. 3) La ikke fastlegen din leke med Cipralex, la legen skaffe en terapeut. 4) Flytt til et nytt sted, nullstill deg selv og godta at kjærlighetssorg må kureres med fenomenet tid. 5) Våg å leve et helt liv hvor du passer på deg selv; Andre vil bli glade i deg og vil hjelpe til, men ansvaret er ditt. Og når du kommer fram til livshorisonten om 60/70 år blir det å gå tilbake "til stadiet før fødselen din" en prosess du ikke trenger å frykte. For da vil du føle at den "prosessen" ikke gjør deg ensom, men til en del av kretsløpet. Les Rolf Jacobsen, og du vil forstå plottet. Opp med hodet! PUSTEØVELSE Hvis du kommer langt nok ut får du se solen bare som en gnist i et sluknende bål hvis du kommer langt nok ut. Hvis du kommer langt nok ut får du se hele Melkeveiens hjul rulle bort på veier av natt hvis du kommer langt nok ut. Hvis du kommer langt nok ut får du se Universet selv, alle lysår-milliardenes summer av tid, bare som lysglimt, like ensomt, like fjernt, som juninattens stjerne hvis du kommer langt nok ut. Og ennu, min venn, hvis du kommer langt nok ut er du bare ved begynnelsen - tiil deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå