AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Jeg vil gjerne spise sunt, men sliter på ingen måte med overvekt. Synes det er litt vanskelig å manøvrere i jungelen av kostholdstips, når det virker som om nærmest alt av det som kalles sunde oppskrifter og lignende er for folk som aller helst skal ligge i kaloriunderskudd. Noen tips? Anonymkode: 0bde9...870
Carrot Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Målet må kanskje være å ikke innta mer enn du bruker - og ut over det tenke på hva du putter inn og hvor det kommer fra, om det er rene e-stoffer og drittmat eller om det er rene produkter som ikke er bearbeidet i det vide og brede liksom.. En god finger-regel for eksempel er at om innholdsfortegnelsen er lang som et vondt år er det som regel smart å legge varen tilbake, samme med de man ikke klarer lese og skjønne hva der står rent kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter, bær, egg og noe korn er god knall i en god miks for de aller fleste.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Jeg kan gjerne innta mer enn jeg bruker egentlig. Er 178 cm og veier knapt 60 kilo. Trener en del også, og mange sier jo at jeg kan spise f.eks. en liter is de dagene jeg trener for å få i meg nok kalorier, men jeg vil jo ikke spise sånn drittmat. Ren mat er i og forseg greit, jeg synes bare det er frustrerende å lete etter oppskrifter og informasjon når sunnhet i mange tilfeller defineres av kalorier. "Ikke spis for mye banan" "forsiktig med avokadoen" "bare fem cashewnøtter om dagen!" Anonymkode: 0bde9...870
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Nei, sunt = ikke nødvendigvis lavt kaloriinnhold. Fins mye søplete halvfabrikata der ute som har 0 kalorier, men merkelige ingredienser. Sunt = rikelig med nødvendige næringsstoffer og samtidig et moderat kaloriinnhold. For eksempel er nøtter bra, men det inneholder så mye kalorier at man bør ikke jafse i seg en hel pose. Anonymkode: d796a...e91 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Jeg synes ikke sunnhet defineres av kalorier. Det går til en viss grad hånd i hånd - det som er sunt er sunt, og sunne varer som er kaloririke er som regel mettende. Det kommer selvsagt an på hvor du leter. Jeg henter mange nye oppskrifter fra Pinterest. Utover det er det ingen grunn til å gjøre ting komplisert når det ikke er det. Spis mer grønnsaker, spis så rene råvarer som mulig. Anonymkode: d281d...808 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå