Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å begynne på skolen igjen, skal fortsette på tredje året på videregående. Har derimot de to første årene vært veldig rotete, har ikke hatt orden i sakene mine og slike ting.. Kan være fordi jeg har hatt lite utstyr, dårlige og billige ringpermer som har blitt ødelagt veldig fort osv. Får utdelt mange ark ganske ofte og sånt. 

Hvor kjøper du skoleutstyr og hva kjøper du? 

Anonymkode: 03603...8b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på vg2 nå og jeg har

Penalsaker.
Sekk
Alt skolerelatert, fra permer til notatblokker til ekstra penner.

Kjøper det meste på notabene, nille og slikt.  

Anonymkode: e8b22...0f9

Skrevet

Jeg går gjerne på tgr og søstrene grene etter skolesaker, for der kan jeg kjøpe greie skolesaker til en billigere pris. Kjøper både notatbøker og permer på tgr, og mer skrivesaker på søstrene grene. 

Penner er kanskje bedre å kjøpe på en bokhandel. Selv om jeg også har kjøpt gode penner på tgr. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, celinastamper skrev:

Jeg lager en omfattende studieguide på min blogg, hvor jeg viser dere innkjøp, tips og triks i forhold til skolestart. Jeg sprer iallfall nok av motivasjon til alle. Linker rett til innleggene her: http://www.celinastamper.com/category/studieguiden

Hva studerer du? 

Anonymkode: ac5d9...0b2

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva studerer du? 

Jeg har kommet inn på Sosiologi Bachelor og gleder meg veldig til det :-)

Skrevet

Glemte å nevne; en god trykkblyant er et stort must for meg! Helst en med bly i 0,7, fordi 0,5 brekker så lett. Det gjør at jeg føler at hendene er renere enn når jeg bruker en vanlig blyant (pga. støvet når jeg spisser den), og fordi den er mye mer behagelig å holde i, og fordi da kan jeg hviske bort det jeg skriver feil (før brukte jeg alltid penn, og da må man jo stryke over, ser litt rotete ut til slutt). Det er det eneste skoleutstyret jeg ville investert i som koster litt ekstra. Du får tak i gode trykkblyanter på bokhandler, også må man jo kjøpe bly i tillegg. Men selve blyanten har man jo da i mange år, og det er ganske masse bly i beholderen av gangen, så du har bly en god stund av gangen. Hvis du ikke har en sånn så anbefaler jeg det :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Verena skrev:

Glemte å nevne; en god trykkblyant er et stort must for meg! Helst en med bly i 0,7, fordi 0,5 brekker så lett. Det gjør at jeg føler at hendene er renere enn når jeg bruker en vanlig blyant (pga. støvet når jeg spisser den), og fordi den er mye mer behagelig å holde i, og fordi da kan jeg hviske bort det jeg skriver feil (før brukte jeg alltid penn, og da må man jo stryke over, ser litt rotete ut til slutt). Det er det eneste skoleutstyret jeg ville investert i som koster litt ekstra. Du får tak i gode trykkblyanter på bokhandler, også må man jo kjøpe bly i tillegg. Men selve blyanten har man jo da i mange år, og det er ganske masse bly i beholderen av gangen, så du har bly en god stund av gangen. Hvis du ikke har en sånn så anbefaler jeg det :)

Veldig enig! En god trykkblyant er viktig. Jeg foretrekker faktisk å gå opp til 0,9, og denne fra Staedtler er en favoritt hos meg og kollegaene på jobben. :) (Jeg bestiller rekvisita for jobben, og merker godt hva folk liker å bruke. Disse blyantene forsvinner fort.)

Anonymkode: ffdb9...3de

Skrevet

På vg3 hadde jeg en eneste skrivebok, og det var i matte. Resten av notatene førte jeg på evernote. Da var det enkelt å søke fram det jeg lette etter osv. Jeg hadde også en perm der jeg samlet ark som vi fikk i norskfaget ettersom det var utrolig mye (vi hadde ikke lærebok). Normalt har jeg lagt alle utdelte ark inni skrivebøkene til det tilhørende faget, men ettersom jeg sluttet å bruke lærebøker havnet alt i en haug. Hadde likevel en viss kontroll. 

Skrevet

-Trykkblyanter og/eller penner med viskelær
-Linjal og gradskive (dersom du fremdeles har matte)
-Kalkulator 
-Skrivebok, notatblokk, rutebok 
-Highlightere i farger 
-"Clamps" for å holde sammen papirer
-Boktape
-Bly til blyanter
-Perm
-Penner

Skal sies at jeg var ganske opptatt av system og fargekoder så tviler på om alt ville vært like nødvendig hos alle

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Drømmern skrev:

På vg3 hadde jeg en eneste skrivebok, og det var i matte. Resten av notatene førte jeg på evernote. Da var det enkelt å søke fram det jeg lette etter osv. Jeg hadde også en perm der jeg samlet ark som vi fikk i norskfaget ettersom det var utrolig mye (vi hadde ikke lærebok). Normalt har jeg lagt alle utdelte ark inni skrivebøkene til det tilhørende faget, men ettersom jeg sluttet å bruke lærebøker havnet alt i en haug. Hadde likevel en viss kontroll. 

Så fint at jeg så dette innlegget! Jeg har aldri hørt om Evernote før, men ut ifra første øyekast ser det ut som et bra program. Hadde du bare gratisversjonen eller oppgraderte du? 

Skrevet

Tips om program for dere som skriver oppgaver og må ha kildesitering. Bruk mendeley. Veldig enkelt program. Du legger inn bøkene/artikler osv inn og kan brukes sammen med iallefall word. Tror open office også fungerer. 

Jeg bruker det (studerer ved universitetet) og det er såå mye lettere ifh til sitering. Nå var de ikke like strenge på korrekt oppsett når jeg gikk på vgs, men hvorfor ikke bare gjøre det rett allerede nå, så har man lært det til man evt starter på høyskole/universitet.  

Skrevet
Den 22.7.2016 at 0.22, AnonymBruker skrev:

Så fint at jeg så dette innlegget! Jeg har aldri hørt om Evernote før, men ut ifra første øyekast ser det ut som et bra program. Hadde du bare gratisversjonen eller oppgraderte du? 

Hadde gratisversjon :) Du kan lage en mappe for hvert fag, og vil du finne lett fram i ting kan du lage en egen "note", der du linker til de andre i f.eks alfabetisk rekkefølge som en slags innholdsfortegnelse. Jeg begynte med dette, men fant ut at det å søke etter relevante ord fungerte minst like bra, hehe. Det finnes også tilleggsfunksjoner der du kan klippe ut en hel side på nettet og lime det inn i et notat. I tillegg kan du dele notater med venner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...