Gå til innhold

Stort problem med Lånekassen...livet går i tusen biter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke oppsøke lege fordi det handler om psykiske problemer, og jeg kan ikke bevise noe...tusen takk for hyggelig svar

Anonymkode: 2dd9a...a0b

Det trenger ikke å være en dokumenterbar tilstand. Selv ville jeg ha gitt det et forsøk. Du har jo ikke noe å tape på det. 

Anonymkode: 431de...d77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar, folkens. Føler meg veldig langt nede for øyeblikket. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Slik det ser ut nå, ser det jo ut som jeg ikke får tatt noe utdanning noensinne, for jeg vil aldri kunne finansiere det selv.

Skrevet

Det kan jo være enklere å ta utdanning i Norge heller enn i USA, slik situasjonen er. Det er lettere å kunne kombinere studiene med litt jobb f eks, lettere å ta et år pause for å hente inn tapt progresjon osv. Så selv om det skjærer seg i USA, så er ikke løpet kjørt for deg med tanke på utdanning.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Det kan jo være enklere å ta utdanning i Norge heller enn i USA, slik situasjonen er. Det er lettere å kunne kombinere studiene med litt jobb f eks, lettere å ta et år pause for å hente inn tapt progresjon osv. Så selv om det skjærer seg i USA, så er ikke løpet kjørt for deg med tanke på utdanning.

Ja, det var dette jeg også skulle til å foreslå. 

Anonymkode: 431de...d77

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar, folkens. Føler meg veldig langt nede for øyeblikket. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Slik det ser ut nå, ser det jo ut som jeg ikke får tatt noe utdanning noensinne, for jeg vil aldri kunne finansiere det selv.

Det var da voldsomt til negativitet. Du kan jo ta utdanning i Norge som kun koster semesteravgiften på noen hundrelapper, og det du evt bruker på bøker. Men det er vel ikke fint nok for deg det eller?

Anonymkode: 044ac...b31

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å se om jeg forstår deg rett:

Du tok halvannet års utdanning som du avbrøt midtveis. Regner med at det betyr at du kun har bestått ett år av disse. Da er du allerede i manko 30 studiepoeng. 

Deretter har du ikke fullført hele biten av skoleåret som du nylig har avsluttet. Det er altså et 60 studiepoeng år som ikke er fullført. 

Selvsagt har du ikke krav på støtte. Sånn er det. Gjelder å bite tennene sammen og få ting gjort, istedenfor å synes synd på seg selv. 

Anonymkode: 16017...5a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den 20.7.2016 at 19.25, AnonymBruker skrev:

Nei, nå må du gi deg. Du møter litt motstand og legger deg ned til tørk til evig tid? Som nevnt kan du studere her hjemme.

Anonymkode: 7c0e6...4f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd til deg, TS: Reis deg opp og beveg deg fremover, livet ble strengt tatt ikke som vi planla for de fleste av oss, men vi er nå her et sted i dag allikevel :) 

Og det stedet kan faktisk være ganske ok det også.

Anonymkode: f472a...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...