Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker clearblue sin fertilitetsmonitor. Er i dag på dag 21 å er enda på "høy", har hatt detet siden dag 11? Har i denne perioden ikke vært innom maksimal.Kan dette stemme?

Legger ved et illustasjonsbilde.

cd-7.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du, det er nok å ha sex regelmessig for å bli gravid. Du trenger ikke plage deg selv med å vite eggløsningen.

Anonymkode: d0721...3a8

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, det er nok å ha sex regelmessig for å bli gravid. Du trenger ikke plage deg selv med å vite eggløsningen.

Det er jo slik en blir gravid, men når ting ikke skjer - begynner man å lure..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plager meg at sånne som ikke skjønner at for mange er det ikke bare å ha sex. Flaut rett og slett.

Anonymkode: b46b1...bc1

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plager meg at sånne som ikke skjønner at for mange er det ikke bare å ha sex. Flaut rett og slett.

Enig. Eller ikke tenker over at forumet er ikkke bare for prøvere, men for slitere og ufrivillig barnløse. Da tyr man gjerne til medikamenter, prøverør, hormoner, og før man går så drastisk til verks så er ikke EL monitor det dummeste. 

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

13 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Enig. Eller ikke tenker over at forumet er ikkke bare for prøvere, men for slitere og ufrivillig barnløse. Da tyr man gjerne til medikamenter, prøverør, hormoner, og før man går så drastisk til verks så er ikke EL monitor det dummeste. 

Det er det som er det "dumme" med et så stort forum er at mange kommenterer uten å ha peiling

AnonymBruker
Skrevet
Den 20.7.2016 at 16.55, MissEi skrev:

Bruker clearblue sin fertilitetsmonitor. Er i dag på dag 21 å er enda på "høy", har hatt detet siden dag 11? Har i denne perioden ikke vært innom maksimal.Kan dette stemme?

Legger ved et illustasjonsbilde.

cd-7.jpg

Sånn for å være den ene som faktisk svarer deg. Jeg tar vanlige el tester og har alltid to streker. Men en gang i mnd er den ene streken drit ttydelig! Så kanskje det er slik her og. Alltid litt men aldri nådd toppen. Kanskje du ikke har hatt el i det hele tatt..

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn for å være den ene som faktisk svarer deg. Jeg tar vanlige el tester og har alltid to streker. Men en gang i mnd er den ene streken drit ttydelig! Så kanskje det er slik her og. Alltid litt men aldri nådd toppen. Kanskje du ikke har hatt el i det hele tatt..

Takk for fornuftig svar, sist mnd hadde jeg høy i 8 dager og maksimal i 2 dager...Er enda høy... :P 

AnonymBruker
Skrevet
Den 20. juli 2016 at 20.32, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk sex som gjør deg gravid. Fatter ikke at folk er så interessert i å vite når eggløsning finner sted. Har du sex annenhver dag, så er det faktisk ikke mer du kan gjøre, med mindre det er snakk om medisinske tiltak...

Anonymkode: 862b6...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk sex som gjør deg gravid. Fatter ikke at folk er så interessert i å vite når eggløsning finner sted. Har du sex annenhver dag, så er det faktisk ikke mer du kan gjøre, med mindre det er snakk om medisinske tiltak...

Foe vår del må jeg være ærlig å si at sex annen hver dag i to sammenhengende år når vi allerede har vært sammen i 14 år og ikke har de store forelakelseshormonene lenger er ganske utelukket for både meg og han. En-to gamger i uka(som vel egentlig er normalen er det ikke?) holder flott, så da er det greit å samtidig time på rett tid. Samtidig er det for oss med ustabil syklus veldig greit å vite når det var eggløsning slik at vi ikke går i to uker og tror vi er på overtid og kanskje gravide når eggløsningen egentlig var to uker forsinka. 

Er det egentlig så galt at et par som har vært sammen lenge ikke alltid orker sex annen hver dag i åresvis? 

Anonymkode: 22889...46c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foe vår del må jeg være ærlig å si at sex annen hver dag i to sammenhengende år når vi allerede har vært sammen i 14 år og ikke har de store forelakelseshormonene lenger er ganske utelukket for både meg og han. En-to gamger i uka(som vel egentlig er normalen er det ikke?) holder flott, så da er det greit å samtidig time på rett tid. Samtidig er det for oss med ustabil syklus veldig greit å vite når det var eggløsning slik at vi ikke går i to uker og tror vi er på overtid og kanskje gravide når eggløsningen egentlig var to uker forsinka. 

Er det egentlig så galt at et par som har vært sammen lenge ikke alltid orker sex annen hver dag i åresvis? 

Tja... Vi har vært sammen i 7 år og pleier vanligvis ha sex en gang i uka. I 9 mnd nå har vi hatt sex annenhver dag. Ja det er stress, men sånn er det. Jeg ville aldri stolt på at en eggløsningstest er pålitelig, de kan fint være negative, selv om du har el. Jeg ville aldri satset på at jeg sikkert ikke har el. Jeg har også ustabil syklus, derfor må vi ha sex annenhver dag. Det er det som gjør deg gravid, med mindre vi snakker medisinske tiltak.

• Liker 1
Skrevet
Den ‎23‎.‎07‎.‎2016 at 20.00, AnonymBruker skrev:

ER helt enig med deg, annen hver dag kan bli ganske slitsomt i lengden. Har ganske stabil syklus og vet når eggløsning er, så eggløsningtesten er for å ha litt kontroll..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan en sånn monitor fungerer, men jeg har hørt flere tilfeller hvor man kan få positive eggløsningstester når man er gravid. Har du tatt en graviditetstest da? 

Anonymkode: 5de73...446

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns faktisk det å vite når el er og hvordan tappen kjennes ut gjennom prøvetiden er ganske spennende!

Men du sier den har vært ganske høy, tester du samme tid hver dag? Evt burde du vente til den faktisk er maksimal før du kan vite om du har hatt el. Har du fått mensen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...