Gå til innhold

Alt de skal tjene penger på...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Enig. Det minnefondet der sniker til seg penger og på en utspekulert måte forsøker de å hindre andre i å tjene penger på samme området.

Gjest Anonymous
Skrevet

Rett og slett respektløst og absolutt ikke en hyllest av prinsessen..

Skrevet
Enig. Det minnefondet der sniker til seg penger og på en utspekulert måte forsøker de å hindre andre i å tjene penger på samme området.

Snike til seg penger? pengene går til saker som prinsessen arbeidet for mens hun levde.

Franklin Mint er kun ute etter å tjene penger til seg sjæl!!

Ta deg en tenke- og pustepause'a Halvalla

Gjest Valhalla
Skrevet

Tror du ikke folk som driver med humanitært arbeid tar seg godt betalt? Det sto jo i artikkelen at de var så opptatt med å saksøke folk at de en periode ikke brukte penger på annet. Griske er de.

Skrevet

Om de også karer til seg selv kan gjerne være, så lenge de også deler med andre. Men den delinga har jo ikke du noe til overs for...

Gjest Valhalla
Skrevet

Jo det har jeg. Privat veldedighet er meget bra og burde overta for statlig, men det bør skje i ordentlige former noe det altfor ofte ikke gjør.

Skrevet

Og hvorfor er det sånn tror du? Fordi mennesker er grådige! De er og blir grådige, derfor vil alltid noen sitte og kare til seg mer enn de fortjener.... Resultat; noen må faktisk være vaktmester, ellers blir det helt for ille.

... og derfor kan heller ikke .... men det er en annen diskusjon... :wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Om man kan trekke fra en viss sum fra skatten hvert år fra penger man gir til en veldedig organisasjon som staten har godkjent vil det være en god løsning. På den måten vil folk være mer interesert i å finne en organisasjon som har alt i orden. Sånn som det er i dag forsvinner pengene i dype hull.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er en bedre løsning enn at staten sløser bort pengene våre.

Skrevet

Vi har organisasjoner som fungerer som bare pokker, men folk er ikke så veldig gavmilde skjønner du. Folk vil ha pengene sine sjøl, og det ville de fremdeles selv om skatten gikk merkbart ned. Mer til MEG er motto for de aller aller fleste i dette landet.

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei tror ikke det. Usa f.eks. har en enorm privat veldedighet. Det er mer motiverende for folk å kunne gi til noe de selv velger enn at staten skal bestemme.

Skrevet

De har masse veldedighet, og de har utrolig masse fattigdom og analfabetisme, og dertil hørende kriminalitet. Og de er det vestligste landet av alt som kalles vestlig liksom.... USA er ingen ønskedrøm for andre enn ressursterke personer som enten er så dyktige på skolen at de får stipender, eller de kommer fra rike familier. Detter du litt utenfor så stakkars deg.... fatter ikke at noen på død og liv skal ha det sånn. frivillig.

Gjest Valhalla
Skrevet

Du har et litt merkelig bilde av Usa synes jeg, men det er ikke det denne tråden handler om. Det med analfabetisme kan man nok skylde mye på den ulovlige innvandringen som kommer sørfra. Dessuten er det problemet overdrevet til de grader.

Skrevet

:o Respektløst!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Du har et litt merkelig bilde av Usa synes jeg' date=' men det er ikke det denne tråden handler om. Det med analfabetisme kan man nok skylde mye på den ulovlige innvandringen som kommer sørfra. Dessuten er det problemet overdrevet til de grader.[/quote']

Kanskje fordi jeg har bodd der en periode og har venner der borte.... hvem vet?

Skrevet

På jobben min på Gallup skjønner jeg ingenting heller. For mange går rundt å snakker om og skriver ned hvor mange de har ringt for å se om de kan tjene 105 eller 107 kroner per time, istedet for den faste 95kr per time.

Jeg vil mye heller at folk snakker litt morro, at jeg får en livlig arbeidsdag og tjener litt mindre på det, istedet for å bruke tiden min som ingenting/automat, pluss å snakke om ingenting(penger).

Gjest Valhalla
Skrevet

Pace jeg jobbet på samme sted for noen måneder siden ; )

Du får jo en sånn effektivitetsrapport og slikt da så det lønner seg å ha et visst antall samtaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...