Gå til innhold

Hvordan bestille strømabonnement? nettleie inkludert i husleie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier et sted der internett er inkludert i leien. Jeg må bestille strømleverandør. Men de jeg har prøvd oss så står det at det må være samme person som står som netteier, altså utleier. Om det ga mening. Strømmen blir visst veldig mye dyrere om jeg ikke bestiller. Så nå skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få det til. 

Anonymkode: ece55...4b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æh?

Du bestiller strøm, ferdig med det. Skjønte ikke helt spørsmålet ditt.

Anonymkode: bba62...6be

Skrevet (endret)

Hva sier utleier til dette da? Det er vel ikke første leietager som har bodd i den boligen du skal leie, og de andre må vel ha ordnet det på et vis? Jeg skjønner at navnet på eieren av strømnettet (netteier) er boligutleieren som eier boligen, og du mener da at strømleverandørene krever at navnet på strømnetteier skal være det samme som forbruks-strøm avtalen/abonnementet?

Hør med utleieren din du. De har sikkert vært borti det før, så lenge boligen din har vært leid ut før. Dere får evt ordne det dere i mellom. Kanskje at de får strømregningen tilsendt til seg (samme navn) og så får du den bare overlevert til deg og betaler den.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æh?

Du bestiller strøm, ferdig med det. Skjønte ikke helt spørsmålet ditt.

Når jeg skal bestille strøm så står det: Må være samme person som er registrert hos netteier.

Altså når jeg skal fylle inn mitt navn slik at jeg får regningen.

Anonymkode: ece55...4b0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skal bestille strøm så står det: Må være samme person som er registrert hos netteier.

Altså når jeg skal fylle inn mitt navn slik at jeg får regningen.

Jeg har aldri leid et sted hvor jeg ikke fikk ha eget strømabonnement, selv om andre eier leiligheten. Merkelige greier.

Hvorfor endrer du ikke bare navnet på nettleieren?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at internett og nettleie ikke er det samme? Må bare høre siden du skrev internett først i innlegget ditt. 

Anonymkode: ba5d2...34c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leier du rom/hybel/sokkelleilighet hos utleier uten egen strømmålet? Hvis så, så må strømmen bestilles og betales sammen med utleier.

Har din boenhet derimot egen strømmåler, så skal du registereres på denne og da kan og skal du bestille strøm selv.

(fra 1 sptember vil alle bare få én strømfaktura. Fra da gjelder regler om gjennomfakturering)

Men det viktige for deg blir altså å finne ut om boenheten din har egen strømmåler.

Anonymkode: abca9...e53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel stå for både strøm og nettleie? Det er i hvert fall vanlig når strøm ikke er inkludert.

Anonymkode: eec0a...3b6

Skrevet

Nettleie betaler man kraftselskapet for å leie strømlinjene om du vil kalle det for det.

nå har jeg ikke priser i hodet men den er typisk nesten samme som 1kwh strøm. Så om 1kvh koster 50 øre så kommer nettleien i tillegg på 50 øre (obs! Ca priser).

internett er helt annet. Du kan fint ha inkludert internett i leieboligen din men så lenge du har egen strømmåler så betaler du også for nettleie. Den slipper du aldri unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...