Gå til innhold

Er det slik at aktiv baby i magen gir aktiv baby på utsiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I mitt første svangerskap hadde jeg en jente i magen som var utrolig rolig. Jeg kjente lite bevegelser, lite makking og sparking, bare litt åling innimellom. Hun var så rolig at jeg var bekymret flere ganger. Når jenta ble født var hun akkurat like rolig på utsiden som hun hadde vært i magen. Lite gråting, veldig snill og rolig, sov godt om nettene.

Nå er jeg gravid igjen, og venter en gutt om 2 uker. Dette svangerskapet har vært heeelt annerledes. Han er vanvittig aktiv nedi der, av og til kjennes det ut som han skal grave seg ut! Det er mer som en brytekamp nedi der, og magen buler i alle retninger. Han er også voldsom å sparke oppi ribbeina mine. Jenta  i forrige svangerskap ga meg ikke et eneste ribbeinsspark.

Så da er spørsmålet: Mon tro om dette blir en aktiv krabat på utsiden også? Personligheten til babyen er vel allerede gitt før babyen kommer ut, så jeg tenker at det er logisk at dette henger sammen både inni magen og på utsiden. Eller kan en rolig baby i magen bli aktiv på utsiden? Og kan en aktiv baby i magen bli en veldig rolig baby utenfor magen? Del gjerne erfaringer :)

Anonymkode: 4fdb9...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var helt sykt aktiv i magen, spark store deler av dagen og natta. Har verdens snilleste, roligste sovebaby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en superaktiv gutt i magen. Han er ganske aktiv på utsiden også, men ikke helt vill liksom. Men han er vanvittig sterk. Løftet hodet og holdt det oppe mens vi fortsatt lå på barsel.

Anonymkode: 9de6a...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en ganske rolig baby inne i magen. Har ikke noe å sammenligne med men måtte dulte mange ganger i magen for å virkelig sjekke at det var liv. Baby er veldig aktiv utenfor. Ikke noe tid til kos her. Bare trening :)

Anonymkode: 05f7a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aktiv i magen og aktiv på utsiden! Så stemte her hvertfall :)

Anonymkode: 07f4e...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vår var veldig aktiv i magen. På utsiden var babyen mye våken på dagtid, men sov hele natten (bortsett fra amming). Holdt hodet selv allerede på sykehuset, og har fortsatt å være veldig aktiv, men da ikke i form av sprelling, men å være opptatt av å undersøke omgivelsene og leke, babyen ligger aldri på latsiden. Jeg trodde jeg kom til å få en slik som sover bare 30 min av gangen basert på mageoppførselen, men aktiviteten har vært bare positiv.

Anonymkode: 79bcc...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge guttene mine har vært aktive i magen, og vet ikke om det også ofte er sånn at gutter er mer aktive i magen (?). Eldste var veldig urolig da han kom ut også, men han hadde kolikktendenser. Etter at det gikk over, ble han helt normalt aktiv.

Yngstemann var enda mer aktiv i magen enn storebroren, såpass at jeg lå våken de fleste netter pga. det. Men han var jo så rolig da han kom ut, og er fortsatt en roligere type enn storebroren. Men han har alltd vært stor og sterk, da. Har ligget rundt 95. percentilen siden fødsel og var litt tidlig ute med å holde hodet, rulle o.l. Så han er nok rolig av temperament, men en kraftkar.

Anonymkode: 12ece...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt var aktiv i magen og aktiv på utsiden. Nye lillejenta vår var rolig i magen og rolig på utsiden... Så for oss ser det ut til å ha hatt en sammenheng 🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Jeg har en liten på snart 4 uker. Utrolig aktiv i magen,turner og snudde seg nesten frem til termin.

Har en rolig sovebaby nå :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, July 20, 2016 at 15.00, Lumos skrev:

Min var helt sykt aktiv i magen, spark store deler av dagen og natta. Har verdens snilleste, roligste sovebaby :)

Det samme her☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde at hun var veldig aktiv i magen, men er veldig rolig nå. Hun er stor og sterk, da, så det kjentes vel ekstra godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min første var veldig aktiv i magen, allerede på 12 ukers UL var det mye spark og svømming, på slutten av graviditet var det mye spark av den typen hvor man kan se foten gjennom nesten. Han er en vill apekatt av en smårolling nå og har aldri vært en sovebaby! :fnise: Vi har nettopp vært på ny UL, 12 uker igjen, og ser ut som det er enda en vill apekatt der. Og vi håpet virkelig på en sovebaby denne gangen! :)

På annen side, venner av oss hadde baby som bare sov i magen, var veldig rolig, de måtte tre ganger på UL fordi de ikke fikk gode nok bilder fordi hun bare sov (3D ul). Men hun er ingen sovebaby etter hun ble født. Hun er jo ennå veldig liten, så kan hende hun allikevel er rolig barn. :)

Anonymkode: 58aeb...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Første min var A.K.T.I.V i magen... alltid vært aktiv, som 3-åring er hun høyt og lav. Fremtidig idrettsutøver ser jeg for meg ;) Sikkert like glad i kampsport som mor og far. Sov dessverre ikke hele netter omtrent før hun var 2-2,5 år...

Andremann var aktiv, men roligere.. men hun er også svært aktiv på utsiden. Hopper og sparker og krabber og er overalt. 

Så det hadde lite å si her. 

Anonymkode: dbc16...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...