AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Kommentere litt innimellom på blogger, senest nå fotballfrue. Jeg kommenterer alltid etter litt forskjellige brukernavn, alt ettersom det passer til hva jeg skal skrive eller spørre om og bruker selvfølgelig alltid fake mailadresse. nå skrev jeg en kommentar i går med et brukernavn også plutselig så refererer frua til også en kommentar jeg skrev for mange måneder siden med da et annet brukernavn. Jeg spurte henne om hun forvekslet meg med noen andre, men hun sa at dette har jeg logget at du skrev for noen måneder siden. Nå ble jeg faktisk litt redd, kan hun faktisk stalke folk? Jeg har ikke skrevet noe forferdelig, men ei heller bare å så pen du er. Er redd for å få henne på nakken jg nå, vet jo aldri hva de er i stand til. Anonymkode: c7157...5fb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Jeg leste en gang at bloggere har mulighet til å se IP-adressene til de som besøker siden, og kanskje også IP-adressene til de som skriver innlegg(?) Anonymkode: d5e89...129
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Vi legger vel igjen IP-adressene våre på de fleste nettsider som vi besøker? Anonymkode: d5e89...129
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 De ser IP-adressen ja. Og kan installere noe som forteller dem hvor du bor når du har den IP-adressen. Har en venninne med blogg som har gjort det Anonymkode: ffd49...06d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi legger vel igjen IP-adressene våre på de fleste nettsider som vi besøker? Anonymkode: d5e89...129 Ja så da samler hun opp alle og kan se alle under ett? Skummelt.. Skal aldri mer kommentere noe mer på noen sider og tror jaggu dette blir siste jeg kommenterer her og.. Internett er skummelt. Gudskjelov har jeg verken FB, IG, eller noen av de duppedittene der.. Lærdommen er .. Anonymkode: c7157...5fb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Skrevet 20. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ser IP-adressen ja. Og kan installere noe som forteller dem hvor du bor når du har den IP-adressen. Har en venninne med blogg som har gjort det Anonymkode: ffd49...06d Freaky.. Og freaky hun venninnen din også da som trenger så kontroll på hvem som skriver til henne at hun sjekker adressene dems.. Hjelpes... Anonymkode: c7157...5fb 1
♥Missy♥ Skrevet 20. juli 2016 #7 Skrevet 20. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja så da samler hun opp alle og kan se alle under ett? Skummelt.. Skal aldri mer kommentere noe mer på noen sider og tror jaggu dette blir siste jeg kommenterer her og.. Internett er skummelt. Gudskjelov har jeg verken FB, IG, eller noen av de duppedittene der.. Lærdommen er .. Anonymkode: c7157...5fb Lærdommen må jo være å aldri skrive noe du ikke kan stå for. Heller ikke noe som er nedlatende mot andre.. Ellers har du vel ikke noe å frykte? 3
Jerry Lee Skrevet 20. juli 2016 #8 Skrevet 20. juli 2016 Redd for å bli avslørt når du slenger dritt? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 1 minutt siden, ♥Missy♥ skrev: Lærdommen må jo være å aldri skrive noe du ikke kan stå for. Heller ikke noe som er nedlatende mot andre.. Ellers har du vel ikke noe å frykte? Nei som sagt har ikke skrevet noe ulovlig, men har heller ikke vært den som kun har skrevet åååå så pen du er.. Men lærdom tatt nå.. Grunnen til at jeg er redd er fordi du vet aldri med henne.. Anonymkode: c7157...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 Bruk proxy da. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 41f8b...b3a
♥Missy♥ Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei som sagt har ikke skrevet noe ulovlig, men har heller ikke vært den som kun har skrevet åååå så pen du er.. Men lærdom tatt nå.. Grunnen til at jeg er redd er fordi du vet aldri med henne.. Anonymkode: c7157...5fb Hva du enn har skrevet høres det ikke bra siden du er redd. Og hva mener du med at du vet aldri med henne? Det er faktisk ikke så enkelt at hvem som helst kan spore opp en ip adresse. Mulig de får opp adressene på de som poster, og kanskje kan spore det til en by eller internett leverandør. For å spore opp på navn kreves det skills, og det er det et fåtall som har. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #12 Skrevet 20. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja så da samler hun opp alle og kan se alle under ett? Skummelt.. Skal aldri mer kommentere noe mer på noen sider og tror jaggu dette blir siste jeg kommenterer her og.. Internett er skummelt. Gudskjelov har jeg verken FB, IG, eller noen av de duppedittene der.. Lærdommen er .. Anonymkode: c7157...5fb Skummelt? Nei, det er bare å opptre etterretterlig, eller ligge unna både å lese og ikke minst å kommentere på blogger eller andre steder. Fake epostadresser oppdager vi lett. Da har du vist at du ikke opptrer etterretterlig og vi blir obs på deg. Anonymkode: 5641a...699 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #13 Skrevet 20. juli 2016 Hun kan kun se hvilket fylke du er i, kanskje hvilken by, internettleverandøren din er. Men ikke mer enn det. Når man kommenterer en blogg ser man hvilke andre kommentarer denne ip adressen har lagt igjen. Men en ip adresse er bare noen siffer etterhverandre, sier ingenting om hvem du er. Anonymkode: 0821a...a3f 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #14 Skrevet 20. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan kun se hvilket fylke du er i, kanskje hvilken by, internettleverandøren din er. Men ikke mer enn det. Når man kommenterer en blogg ser man hvilke andre kommentarer denne ip adressen har lagt igjen. Men en ip adresse er bare noen siffer etterhverandre, sier ingenting om hvem du er. Anonymkode: 0821a...a3f Tusen takk, godt å høre Anonymkode: c7157...5fb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #15 Skrevet 20. juli 2016 26 minutter siden, Jerry Lee skrev: Redd for å bli avslørt når du slenger dritt? Les hele tråden, har ikke slengt alvorlig dritt, bare ikke kommet med bare åååå så pen du er, men stilt litt kritiske spørsmål noen ganger. Anonymkode: c7157...5fb
Jerry Lee Skrevet 20. juli 2016 #16 Skrevet 20. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Les hele tråden, har ikke slengt alvorlig dritt, bare ikke kommet med bare åååå så pen du er, men stilt litt kritiske spørsmål noen ganger. Anonymkode: c7157...5fb Javel, ja...da fatter jeg ikke hvorfor du er så redd for å bli avslørt.....
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #17 Skrevet 20. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare ikke bruk en ekte epostadresse eller ekte navn eller bruk proxy. Anonymkode: 41f8b...b3a Og bruk heller ikke råd fra folk som ikke vet hva de prater om. Anonymkode: 5641a...699
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #18 Skrevet 20. juli 2016 Takk for alle svar da logger jeg meg rett og slett av her også jeg så jeg ikke legger inn noe mer. Lesson learned. TS Anonymkode: c7157...5fb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #19 Skrevet 20. juli 2016 Jeg er blogger og får opp mail og IP-addresse. Men jeg sjekker aldri ut personer. Får ikke så mange kommentarer og de er heller ikke stygge så har ingen grunn til det. Fikk en gang en litt kjip mail, men det var konstruktiv kritikk så da satte jeg pris på det. Er glad personen skrev det i mail og ikke i en kommentar Anonymkode: 94769...cf0
Jarlson Skrevet 20. juli 2016 #20 Skrevet 20. juli 2016 Ser at det er noen her som skriver at man kan se by, fylke og sted ved å søke opp informasjon om IP. Dette er feil. Det eneste man kan finne er hvor sentralen til nettleverandøren er lokalisert. De som sier noen annet lyver, det er ikke mulig å spore opp noen via IP. Dette er noe kun nettleverandør kan søke opp, og hos de er det kun ett fåtall av ansatte som har tilgang til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå