Gå til innhold

Blitt svindlet via appen depop?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt appen Depop til å kjøpe vintage klær flere ganger, og jeg har alltid fått tingene jeg har bestilt. 

Bestiller kun fra selgere med fem stjerner og mange reviews, så ting skal egentlig ikke gå så veldig feil. 

Kjøpte noen vintage shortser via Depop til 500kr fra en selger med 600 positive tilbakemeldinger, og vi avtalte flere ganger at hun skulle sende pakken med sporing. Jeg spurte også om "discount" da selgeren annonserte med at hun hadde discount på varer når hun solgte flere ting i  et salg. Selgeren sa da "Nei, fordi sporet shipping koster 15, og jeg betalte kun 8 pund." og jeg tenkte at det var greit da hun betalte rund halve frakten med sporing. Etter at jeg hadde betalt minnet jeg henne flere ganger på shipping med sporing og hun sa "Selvsagt" flere ganger. Jeg spurte også etter et par døgn om hun hadde sendt den da det ikke var lagt inn et sporingsnummer. Da svarer hun dagen etter hun hadde sendt pakken med at "jeg ikke betalte for frakt med sporing, så hun sendte uten. Selv om jeg forklarte hun flere ganger at jeg skulle ha sporing, og det er sporet frakt hun annonserer med på siden sin. Det har gått to uker, og alle de andre pakkene jeg bestilte fra England kom i forrige uke, men denne har fortsatt ikke kommet. Selgeren svarer nesten ikke på melding, og jeg regner med at jeg ikke får pakken min. 

Har dessverre kjøpt og betalt via paypal og appen, da paypal tilbys i Depop (Både paypal og depop har kundebeskyttelse, men vet ikke hvor "seriøs" den er, så regner med at pakken og pengene er borte.) 

Snakket forresten med posten, der de søkte opp pakker i mitt navn som skal ha gått igjennom tollen, og de fant ingen, så da må den eventuelt allerede være videresent derfra, eller ikke kommet til Norge i det hele tatt.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, da jeg eventuelt kan starte en tvist i paypal eller depop med selgeren, eller vente på pakken min..

Hva ville dere gjort i min situasjon? (ps kan legge ved bilder i paypaltvisten der frakt med sporing er nevnt flere ganger.)

Anonymkode: efede...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...