Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres kanskje ut som et dumt spørsmål, men jeg har aldri vært i dåp før og skal nå døpe sønnen min. Så hva i all verden har man på seg? Jeg må ha noe ammevennlig, så bunad er utelukket. Og hva har man på dåpsbarnet? Jeg antar at man tar av dåpskjolen etter seremonien? Noen som har tips? Eventuelt link eller bilder? ☺️

Anonymkode: 3cb9f...b97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dåpen til min yngste nå for litt siden hadde jeg på meg en kjole fra Mamalicious, mulig å amme i, men ser ikke ut som en typisk ammekjole så kan bruke den etter ammeperioden også

På baby har jeg hatt på et pent antrekk, kjole til jente og en pen bukse/pen body med krage til gutt

Anonymkode: 3aa0b...553

Skrevet

Jeg ammet ikke når vår ble døpt, så brukte bunad. Lillegutt hadde på en enkel hvit omslagsbody og blå linbukse. Ble døpt på sommeren

Skrevet

Vi skal døpe jenta om en drøy måned og selv om jeg ammer så tenkte jeg å ha på meg bunad i kirka, bare pumper og gir flaske hvis hun blir sulten. Bytter på meg noe mere ammevennlig etter kirka. Babyen fikk en fin "ballkjole" i gave, så hun skal ha på seg den når vi skifter etter kirka:)

Skrevet

Jeg hadde bunad i kirka, og ammekjole etterpå. Vi hadde med opptint morsmelk på flaske og termos med varmt vann i tilfelle det ble krise i kirka - min bunad er absolutt ikke ammevennlig. Sønnen min hadde familiens dåpskjole i kirka og etterpå hadde han "dress". Dvs en sparkebukse med lange ermer som så ut som skjorte med sløyfe og dressbukse. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle barnedåpene (5 forskjellige mødre) jeg har vært i har mammaen hatt på bunad, så det er mulig dersom man ønsker det, men litt mer styrete. 

Barna har etter dåpskjolen er tatt av hatt på dress, strikket bunad, matrosdress eller en fin skjorte og en pen bukse. På jentene har det vært en pen kjole. 

Anonymkode: 5d643...4ec

Skrevet

Jeg hadde bunad som jeg bretta til side da jeg amma. Amma jo ikke i kirka uansett, så folk fikk tåle litt fri pupp etterpå. Dåpsbarnet hadde en pen snekkerbukse i lys grå cord og en hvit body. 

Skrevet

Vi hadde navnefest og ikke dåp, men jeg hadde en kjole glidelås i ryggen så jeg bare kunne ta ut en pupp. Ammet på eget rom så baby skulle få litt ro så da hadde det ikke noe å si om jeg flashet litt. Lille A hadde "ballkjole" under seremonien og til hun ble lei på festen, da ble det bare strømpebuksa og en genser.  

Skrevet

Jeg hadde skjørt og en bluse med knepping foran, veldig lett å amme diskret da :) Jr hadde hvit body og hvit strømpebukse siden det var mest praktisk å ha under dåpskjolen. Gadd ikke kjøpe nytt antrekk som kom til å bli brukt én gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...