Gå til innhold

Tror jeg har blitt svindlet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en kjole til 2600 på en nettside i går kveld som så ut som en god deal da nypris var ca. 7500 for et par år siden. Dette er en kjole som er utsolgt overalt og som jeg har lett etter en stund. Da jeg ikke hadde mottatt kvittering for kjøpet i dag tidlig undersøkte jeg nettsiden litt nærmere og så at alle klærne hadde samme før- og etterpris, noe som er litt rart med tanke på at de selger mange ulike typer klar klær fra ulike merker. Sendte en mail til kundeservice, men har ikke fått svar. Det finnes ikke kontakttelefonnummer. Har sperret kortet mitt, men pengene har allerede gått ut. 

Innser at jeg har vært dum, men lurer på hva jeg kan gjøre nå? Håper jo fortsatt å få kjolen, men mistenker sterkt at det ikke kommer til å skje. Finnes det et sted man kan legge igjen negative omtaler av slike svindelsider slik at iallefall andre slipper å bli lurt?

Anonymkode: ee855...410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve trustpilot. Eller du kan skrive her inne. 

Når noe er for godt til å være sant, er det sannsynligvis det. Folk som er usikre googler. 

Hvilken nettside var dette? Hvilken kjole er det snakk om? 

Anonymkode: 85ce8...361

AnonymBruker
Skrevet

Det var en Isabel Marant mainline kjole fra bullpei.co.uk. Googlet selvfølgelig siden, men fant ikke noe spesielt. Har sett kjolen til nesten samme pris på ebay, så vil ikke si prisen var for god til å vere sann, bare god. Var bare inne på siden med denne kjolen, så oppdaget ikke at alle klærne hadde samme pris. Selve betalingsfunksjonen og alt annet så greit ut. Innser jo nå at jeg burde fattet mistanke.

Skal prøve å legge inn review på trustpilot. Takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt med kredittkort slik du bør? Får du da ikke varene så har du sikkerhet for pengene i kortet. 

Anonymkode: 68785...752

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at du turte å kjøpe noe så dyrt fra en side som ser så sketchy ut

Anonymkode: 174df...700

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har heldigvis betalt med kredittkort ja. Ja føler meg passe dum nå, burde jo sett at dette var en sketchy side. Er skikkelig sint på meg selv!

Skrevet

Jeg ville kontaktet kredittkortselskapet og bedt om råd. Kan hende de kan gjøre noe for å stoppe transaksjonen. Vet ikke hvor tidlig du kan klage.

Ville i alle fall ikke betalt kortselskapet hvis du ikke får varen.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, petterm skrev:

Jeg ville kontaktet kredittkortselskapet og bedt om råd. Kan hende de kan gjøre noe for å stoppe transaksjonen. Vet ikke hvor tidlig du kan klage.

Ville i alle fall ikke betalt kortselskapet hvis du ikke får varen.

Takk for tips. Har forsøkt. De kunne ikke stoppe transaksjonen. Må sende inn forspørsel om reklamasjon til kortselskapet, men tenker jeg bør vente et par dager først og se om jeg mot formodning skulle få tak i kundeservice på bullpei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en Isabel Marant mainline kjole fra bullpei.co.uk. Googlet selvfølgelig siden, men fant ikke noe spesielt. Har sett kjolen til nesten samme pris på ebay, så vil ikke si prisen var for god til å vere sann, bare god. Var bare inne på siden med denne kjolen, så oppdaget ikke at alle klærne hadde samme pris. Selve betalingsfunksjonen og alt annet så greit ut. Innser jo nå at jeg burde fattet mistanke.

Skal prøve å legge inn review på trustpilot. Takk for tips.

Rister litt oppgitt på hodet på dine vegne. 

Det er lov å ha sunn fornuft når man handler på nett. IM er strenge på hvem som får lov til å selge klærne deres. Kun store kjente nettsteder som selger disse. 

Anonymkode: 85ce8...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...