AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Jeg byttet strømleverandør for noen dager siden, og akkurat nå ble jeg oppringt av den forrige leverandøren som ville vite hvorfor jeg etter 8 år byttet til noen andre. For en fyr! Så aggressiv, arrogant og nedlatende! Uansett hva jeg sa var han aggresiv i responsen tibake. Han sa mer eller mindre direkte at jeg var en komplett idiot som byttet selskap, og han skulle vise meg hvorfor. Han skulle ha meg til å se på en haug med nettsider for å vise meg hvor stor feil jeg hadde gjort, men ingen av nettsidene var nøytrale. Da jeg påpekte det ble han sur. Hele samtalen varte i 10 minutter, og da jeg sa at jeg ville prøve den nye leverandøren, og at jeg heller fikk flytte tilbake hvis jeg ikke var fornøyd. Da fikk jeg en ordentlig skyllebøtte, før han sa at det var mitt problem at jeg ikke ville spare penger, og la på. Kanskje gjorde jeg en feil da jeg byttet. Tallenes tale er klare, jeg vil spare nesten 2000 kr året på byttet, men samtidig er jeg erfaren nok til å vite at jeg kan ha regnet feil, og at ting kan endre seg underveis, og kanskje vil jeg bytte leverandør igjen om ett år. Men hvis jeg har gjort en feil, og ikke er fornøyd med byttet, tror han virkelig at jeg noen gang blir kunde hos hans selskap igjen etter en slik oppførsel? Hva foregår i hodet til slike folk? Anonymkode: 9db97...e7d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Fikk du navnet hans? Jeg ville klaget på ham til de han jobber for. Anonymkode: 09ae0...a99 6
debattanten Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Dårlig selger med andre ord Feil person til den jobben. Har antageligvis ikke vært selger særlig lenge og vil nok heller ikke være det om litt. Med mindre selgeren får litt hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Han presenterte seg, men jeg glemte å notere meg navnet hans. Dessverre. Men jeg tenker på å skrive en mail inn til leverandøren, fortelle om samtalen, og gi beskjed om at jeg ikke ønsker flere samtaler fra dem. Jeg var nok ikke helt uskyldig selv heller, for på slutten av samtalen var jeg irritert på grunn av oppførselen hans, og da han sa at han kunne tilby meg samme avtale som den jeg gikk bort i fra, pluss en måned gratis strøm, fikk jeg nok. Jeg var høflig, men bestem da jeg svarte nei takk. Da han spurte meg om hvorfor, sa jeg at hvis det var slik at de hadde et så stort overskudd at de kunne gi bort gratis strøm i hytt og vær (noe jeg vet at de gjør siden de har hyppige vervekampanjer med gratis strøm som lokketilbud), var jo det et bevis på at leverandøren gjennomgående tok seg for godt betalt per kWh, og at det var en god indikasjon på at jeg ville spare på å bytte. Det var i den forbindelse jeg sa at jeg ville prøve den nye leverandøren for heller å returnere hvis jeg ikke ble fornøyd. Og det var da han ga meg den skikkelige skyllebøtten før han la på. Anonymkode: 9db97...e7d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 24 minutter siden, debattanten skrev: Dårlig selger med andre ord Feil person til den jobben. Har antageligvis ikke vært selger særlig lenge og vil nok heller ikke være det om litt. Med mindre selgeren får litt hjelp. Det kan hende at han var ny som selger, men han var en godt voksen mann. På stemmen hørtes han ut som om han var 50+, og at han var vant til at en aggressiv salgsteknikk fungerte. Anonymkode: 9db97...e7d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Den 20.7.2016 at 11.23, AnonymBruker skrev: Han presenterte seg, men jeg glemte å notere meg navnet hans. Dessverre. Men jeg tenker på å skrive en mail inn til leverandøren, fortelle om samtalen, og gi beskjed om at jeg ikke ønsker flere samtaler fra dem. Jeg var nok ikke helt uskyldig selv heller, for på slutten av samtalen var jeg irritert på grunn av oppførselen hans, og da han sa at han kunne tilby meg samme avtale som den jeg gikk bort i fra, pluss en måned gratis strøm, fikk jeg nok. Jeg var høflig, men bestem da jeg svarte nei takk.Da han spurte meg om hvorfor, sa jeg at hvis det var slik at de hadde et så stort overskudd at de kunne gi bort gratis strøm i hytt og vær (noe jeg vet at de gjør siden de har hyppige vervekampanjer med gratis strøm som lokketilbud), var jo det et bevis på at leverandøren gjennomgående tok seg for godt betalt per kWh, og at det var en god indikasjon på at jeg ville spare på å bytte. Det var i den forbindelse jeg sa at jeg ville prøve den nye leverandøren for heller å returnere hvis jeg ikke ble fornøyd. Og det var da han ga meg den skikkelige skyllebøtten før han la på. Anonymkode: 9db97...e7d Godt svart! Anonymkode: ddb36...854
wondergirl Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Jeg synes - hvis du gidder - at du burde sende en E-post og forklare at du opplevde samtalen som ubehagelig. Hvis jeg hadde slike ansatte hos meg, hadde jeg satt pris på å få vite det. En selger skal da ikke indirekte beskylde kunden for å være idiot! Samtidig - kanskje du bare skal være glad for at du byttet og blåse i at de har en sånn dusteansatt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Den Wednesday, July 20, 2016 at 10.58, AnonymBruker skrev: Jeg byttet strømleverandør for noen dager siden, og akkurat nå ble jeg oppringt av den forrige leverandøren som ville vite hvorfor jeg etter 8 år byttet til noen andre. For en fyr! Så aggressiv, arrogant og nedlatende! Uansett hva jeg sa var han aggresiv i responsen tibake. Han sa mer eller mindre direkte at jeg var en komplett idiot som byttet selskap, og han skulle vise meg hvorfor. Han skulle ha meg til å se på en haug med nettsider for å vise meg hvor stor feil jeg hadde gjort, men ingen av nettsidene var nøytrale. Da jeg påpekte det ble han sur. Hele samtalen varte i 10 minutter, og da jeg sa at jeg ville prøve den nye leverandøren, og at jeg heller fikk flytte tilbake hvis jeg ikke var fornøyd. Da fikk jeg en ordentlig skyllebøtte, før han sa at det var mitt problem at jeg ikke ville spare penger, og la på. Kanskje gjorde jeg en feil da jeg byttet. Tallenes tale er klare, jeg vil spare nesten 2000 kr året på byttet, men samtidig er jeg erfaren nok til å vite at jeg kan ha regnet feil, og at ting kan endre seg underveis, og kanskje vil jeg bytte leverandør igjen om ett år. Men hvis jeg har gjort en feil, og ikke er fornøyd med byttet, tror han virkelig at jeg noen gang blir kunde hos hans selskap igjen etter en slik oppførsel? Hva foregår i hodet til slike folk? Anonymkode: 9db97...e7d Spare to tusen kroner, hvor mye strøm bruker du i året? Anonymkode: 6ea2a...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå