Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Selger en vare fra Finn.no(en jakke) og en kjøper har meldt interessere og har tilbudt pris etc. 

Men hvordan får jeg sendt han varen, da han bo et annet sted i Norge. Han betaler frakt.

Anonymkode: 0b718...203

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sirah skrev:

Posten

Joda, men hvordan? Er det bare Norgespakken som funker? 

Skrevet

Enten norgespakke eller express over natt (dyrt).

Du kan også sende den uten sporing men da har du ingen garanti for at den kommer fram

Skrevet

Bare pakk den godt inn, og lever den på postkontoret. Det lureste er å be om pakke med sporing, da er pakken forsikret mot at den kan forsvinne pluss at du (og kjøper) kan følge sporingen for å se hvor den befinner seg. Norgespakke er fint :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Sirah skrev:

Bare pakk den godt inn, og lever den på postkontoret. Det lureste er å be om pakke med sporing, da er pakken forsikret mot at den kan forsvinne pluss at du (og kjøper) kan følge sporingen for å se hvor den befinner seg. Norgespakke er fint :)

Skjønner. Norgespakken koster rundt 160kr? Selv om varen min veier 1-2 kg.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder

Nå driver ikke kg med informasjon om og er eksperter på postens tjenester, der er posten nemlig enerådenden. Hvordan du sender en vare er avhengig av flere ting, både størrelse, vekt og sikkerhet. Du får undersøke litt hos posten. Ellers bør du og sikre deg med forhåndesbetaling eller sende i oppkrav.

Anonymkode: 0582f...996

• Liker 1
Skrevet

Hvis frakten blir uforholdsmessig dyr i forhold til verdien på jakka så er det litt utfordrende.

Hvordan sikrer du deg betaling?

Tror Finn har en tjeneste som sikrer både selger og kjøper, sånn at dere ikke lurer hverandre.

Skrevet
3 minutter siden, petterm skrev:

Hvis frakten blir uforholdsmessig dyr i forhold til verdien på jakka så er det litt utfordrende.

Hvordan sikrer du deg betaling?

Tror Finn har en tjeneste som sikrer både selger og kjøper, sånn at dere ikke lurer hverandre.

Finns betalingsgaranti er å anbefale ja :)

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Norgespakken koster rundt 160kr? Selv om varen min veier 1-2 kg.

Norgespakke har nok faste priser ja. Det er dyrt, men verdt det pga sporing og forsikring.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sirah skrev:

Finns betalingsgaranti er å anbefale ja :)

I mine øyne og med min erfaring er finn betalingsgaranti å fraråde. Oppkrav er bedre og forhåndsbetaling best.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne og med min erfaring er finn betalingsgaranti å fraråde. Oppkrav er bedre og forhåndsbetaling best.

Som selger må man betale hele portoen (260kr eller noe) dersom pakken ikke blir hentet ut så det er en risiko å sende med oppkrav. Har opplevd det selv og det var fryktelig sure penger! Forhåndsbetaling er så klart å foretrekke, men der kan man også bli lurt av en selger som ikke sender varen. Heldigvis er folk flest ærlige. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Sirah skrev:

Som selger må man betale hele portoen (260kr eller noe) dersom pakken ikke blir hentet ut så det er en risiko å sende med oppkrav. Har opplevd det selv og det var fryktelig sure penger! Forhåndsbetaling er så klart å foretrekke, men der kan man også bli lurt av en selger som ikke sender varen. Heldigvis er folk flest ærlige. 

Blir man lurt og har sikret seg med god skriflig dokumentasjon før avtale blir inngått så kan man enten ta ut forliksklage eller klage den andre parten inn til forbrukerrådet. En avtale er nemlig like bindende for begge parter. 

AnonymBruker
Skrevet

Varen jeg skal sende har en verdi på 500kr. Lurest å sende via Norgespakken, eller?

Anonymkode: 6963b...fed

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varen jeg skal sende har en verdi på 500kr. Lurest å sende via Norgespakken, eller?

Anonymkode: 6963b...fed

Hva med å spørre kjøper som betaler frakten?

Anonymkode: 0c5a4...2f4

• Liker 1
Skrevet

Det koster 160 kroner om du skal sende en pakke fra 0-10 kg med sporing. Problemet med å sende uten sporing er at kjøper kan lure deg ved å si at pakken aldri kom frem.

Jeg hadde bedt om 660 kroner fra kjøper på forhånd og så sendt jakken med Norgespakke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...