AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Har masse chili på planten min, trenger tips til hva jeg kan lage! ikke i matretter, der har jeg kontroll, men tenkte f.eks chiliolje og lignende. noen tips? Anonymkode: faef4...adf
Stars Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Chiligele er nydelig på brie. Pent å ha i små glass og gi bort i f.eks vertinnegaver. Googlet meg frem til en oppskrift med finhakket chili (og mulig paprika, husker ikke helt), men bitene var ikke så gode å ha i. Så neste gang jeg skal lage det så skal jeg sile ut chilien før jeg har gelen på glass. 1
Jarlson Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Jeg har også en slik plante. Jeg tok dem av og tørket de i stekeovn til de var helt tørre. Deretter kjørte jeg de i ett kvern og har nå chilikrydder som smaker latterlig godt og gir ett skikkelig kick!
Pawn Hearts Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Jeg lager chilichutney to-tre ganger i året: http://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/cheeky-chilli-pepper-chutney/ Jeg gidder forresten ikke å flå chiliene. Det er pirk nok med paprikaene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 Personlig pælmer jeg bare fersk chili rett i frysen. Så kan jeg ta opp og kappe så mye jeg vil ha utover vinteren. Jeg har laget diverse, men... Det mest nyttige er ferdig frosset chili for hånden nårsomhelst. Om du legger chili på kjøkkenbenken så tørker de forresten helt fint og uten problem, så kan du kjøre dem i kjøkkenkvern til chiliflak. Anonymkode: 3070d...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå