Gå til innhold

Lisboa - tips til hva man bør oppleve?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og samboer (par i slutten av 20-årene) skal til Lisboa neste uke. Vi skal være der ca en uke. Noen som har tips til hva man bør oppleve?
Steder å dra? Shoppingmuligheter? Strender? Restauranter dere likte spesielt godt? Matretter man bare MÅ spise? Vin du ikke kan reise hjem uten? Utesteder man må oppleve?

Anonymkode: 68fbe...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen år siden jeg var i Lisboa, men det er en veldig flott by! Særlig de smale gatene opp mot borgen er koselige. 

På veien opp mot borgen var det en restaurant med helt fantastisk utsikt over hele bukta. 

Og så bør man ta et glass portvin både her og der. 

Jeg kan ikke huske at maten var så mye å rope hurra for, men kanskje jeg bare var uheldig med valg av restauranter. Det jeg husker godt, er at de ofte (særlig i hovedgata) setter fram skåler med snacks og små oster og pølser og sånt før du får maten. Hvis du smaker på disse, må du betale for dem (og de var helt urimelig dyre). Dette er sikkert noe som er mest utbredt der det er flest turister, i hvert fall det at de var så overpriset. 

Jeg likte veldig godt akvariet, litt utenfor sentrum. Og ta en utflukt med tog til Sintra, en liten by utenfor Lisboa, med særegen arkitektur og vakre omgivelser. 

Da jeg var i Lisboa var det mye bra uteliv i området mellom sentrum og Belem, men sånt forandrer seg jo, så kanskje det er helt andre steder det skjer nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...