Gå til innhold

Reise, men hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire uker ferie som jeg skal ta ut mellom novemer-desember. Jeg lurer på hvor jeg skal dra! Jeg er veldig glad i å reise og har backpacket masse tidligere. Vil utenfor Europa, og har vært i USA, Thailand, Kambosja, India, Laos og Sør-Afrika, så vil helst ikke til disse igjen. Jeg vil heller ikke til USA eller Australia pga. pris, men vuderer Sør-Amerika. 

Formålet med reisen er (natur-)opplevelser og ulike aktiviteter. Jeg er en aktiv person som elsker fjellturer, padling, klatring og adrenalinrush. Kjeder meg fort av sightseeingturer på serverdigheter jeg ikke vet hva er kjent for:sprettoy: 

Jeg vurderte sterkt kajakktur til Amazonas, men fristen for påmelding hadde gått ut:( Nå titter jeg på priser til Costa Rica, en rundreise med buss i Afrika, tur til kilamanjaro, eller en backpackertur til Thailand igjen for å klatre, dykke og dra på fullmoon party. 

Har dere noen tips til organiserte turer eller land det er bra å backpacke i for en relativt rimelig pris? All inspirasjon og råd tas i mot med stort takk :)

Anonymkode: c7e24...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke så mye om organiserte turer, men jeg tror jeg hadde dratt enten til Mexico, Cuba eller Jamaica. Mulig alle tre hvis det ikke blir helt skrekkelig dyrt. Vet det går båter mellom stedene. I alle fall Mexico. Ser så veldig vakkert ut. Samtidig vil jeg egentlig besøke Cuba med nydelige Havana. 

Anonymkode: fe176...d95

AnonymBruker
Skrevet

Beklager - jeg glemte det helt. Jeg kjenner flere som har backpacket gjennom Peru. Er noen år siden nå, men de var veldig fornøyde. Det var billig, nydelig natur og interessante historiske steder. Er litt obligatorisk å ta turen innom Machu Picchu. Det er jo litt annerledes enn en tur til Mexico og Cuba, som jeg nevnte tidligere.

Anonymkode: fe176...d95

Skrevet

Jeg ville reist til Peru eller Nepal og brukt rundt 10 dager på hiking. I Nepal kan du også prøve rafting, bungy, paragliding osv og det er utrolig vakkert der (og billig). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...