Gå til innhold

De jeg skriver med blir fort så... grisete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg prippen, eller hva er greia? Hver gang jeg begynner å skrive noen som virker oppegående og fornuftigste styres tema ganske raskt inn på seksuelle ting. Greit nok at man bør matche på dette området, men min tanke blir da at "ja, så det er det han er ute etter... er det kun det han vil ha?" Prøver jeg å styre unna, kommer de raskt tilbake til temaet. 

Anonymkode: 854ea...5b0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken fase er dette i? Er dette menn du ikke har møtt? Om det sistnevnte gjelder er du absolutt ikke prippen. Jeg kutter ut menn som snakker i en seksualisert tone med meg før vi har kommet til det stadiet, og det tror jeg gjelder for de fleste andre kvinner også. Jeg ønsker et forhold med mer innhold enn sex. 

Anonymkode: 7f09e...9be

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Bare å droppe dem når de begynner om det ikke er det du er ute etter.

Anonymkode: 1e57f...1dc

• Liker 6
Gjest Coolaid
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg prippen, eller hva er greia? Hver gang jeg begynner å skrive noen som virker oppegående og fornuftigste styres tema ganske raskt inn på seksuelle ting. Greit nok at man bør matche på dette området, men min tanke blir da at "ja, så det er det han er ute etter... er det kun det han vil ha?" Prøver jeg å styre unna, kommer de raskt tilbake til temaet. 

1. Hvor kommer du i kontakt med disse menneskene?

2. Bak et tastatur tillater mennesker seg mange ting de ellers ikke ville gjort dersom de stod ansikt til ansikt med deg. Det sier litt om vedkommende, samt at det kan være smartere å snakke med mennesker i virkeligheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som begynner allerede etter et par meldinger, mens de andre begynner å pakke det inn i samtalene etter litt lenger tid (si en dag eller to). Sistnevnte gjør det ofte mer subtilt, men likevel som stadig et tilbakevendende tema. 

Det er ikke noe jeg er interessert i å diskutere før vi evt har møttes (dette ønsker jeg som regel å få til ganske kjapt, da kjemi på nett er noe annet enn den i virkeligheten), kanskje har strøket litt på hverandre og/eller kysset.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette ofte også. Av erfaring blir det ikke bedre, og det er disse som gjerne kun er ute etter én ting, så har sluttet å snakke med de som nevner sex for tidlig. Selv de som nevner sex i datingprofilen sin, "fem ting jeg ikke kan leve uten", "favoritthobbyer". De har en tendens til å aldri kunne gå tilbake til vanlig samtale når man først er inne på emnet. 

Og ja, dette gjelder de man ikke har møtt, som begynner etter svært kort tid med chatting. Å snakke om sex når man begynner å bli komfortable med hverandre er bare fint.

Anonymkode: 33d61...38d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn har også lært at samtalen raskt må dreies inn på det seksuelle, slik at dama forbinder deg med sex. Ellers blir du satt venne-sonene som du aldri kommer ut av.

Anonymkode: eaa63...a59

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra det, jeg er for all del ikke prippen. Men jeg skygger unna, for da vet man hvor de vil. Hvis det er noen du liker å skrive med, så ville jeg ha gitt beskjed og hvis de ikke gir seg.. Ja da er det bare til å avslutte.. Jeg har skrevet i flere uker med enn mann, som jeg har truffet og vi har også hatt sex, men han har fremdeles ikke styrt noen samtaler over på det seksuelle.. Og det gav jeg han skryt for her om dagen :) forstå hvordan menn tror de kan sjarmere ved å kun skrive grisete... Åh det er altfor mange av de..!

Anonymkode: 999c1...322

• Liker 10
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn har også lært at samtalen raskt må dreies inn på det seksuelle, slik at dama forbinder deg med sex. Ellers blir du satt venne-sonene som du aldri kommer ut av.

Hvor kommer det her ifra? En burde vise interesse i person ved kontakt for å ikke bli sett på som bare venn. Å dreie det inn på seksuelle plan raskt i en samtale om det ikke ligger naturlig plasserer deg rett i boksen "bare ute etter sex". Helt greitt å bli plassert der om det er det en ser etter, men vil du ha et forhold holder du tilbake. Så kan en heller dreie somtalen dit etter en faktisk har møtt og gjort noe.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser viktigheten av å være åpen og direkte om ens intensjoner fra starten av, snakker av erfaring da jeg ofte brenner meg her. Veien til ei kvinnes hjerte er ikke å sitte prate om følelser, ha dype samtaler, være en støttespiller eller engasjere seg altfor mye for å lære mer om personens personlighet. Det som ofte skjer er at en dag sitter du der med skjegget i postkassen når en annen mann har kapret damen ved å være mer rett frem og direkte. Tar man det opp så får man svar tilbake ala "men vi er jo bare venner. jeg elsker prate med deg for du er så spennende, men ikke noe mer enn det".

Igjen sitter jeg igjen med tanken "What the fuck just happened? Did I just waste months of my life for nothing?". Kanskje det kan være en ide å være litt mer gris og litt mindre støttende samtalepartner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Moonwalker skrev:

Hvor kommer det her ifra?

Dette har vært kjent lenge, men "formalisert" gjennom PUA-litteraturen.

5 minutter siden, Moonwalker skrev:

du ha et forhold holder du tilbake. Så kan en heller dreie somtalen dit etter en faktisk har møtt og gjort noe.

Da er det ofte for sent. Innen du har fått ut fingeren har hun allerede hatt sex med han fyren som raskt dreide samtalen inn på det seksuelle.

Det skal sies at de fleste menn ikke klarer å gjøre dette på rett måte og fortjener å mislykkes. Men det er altså bakgrunnen for mange menn, men ikke alle. Noen er bare griser.

• Liker 2
Gjest HøyMørkog40
Skrevet

Kommer jo selvsagt an på settingen det prates i/om f.eks. enkelte datingsider,der jeg har tyvtittet og lest /sett altfor/veeeldig mye av det..Nesten som om verden/livet ikke dreier seg om noe annet..Men om det stadig er et tilbakevennende tema så er det jo rett og slett umodent og alder kan jo ha noe å si..Altfor mange av de under 30 tenker jo kun med pi**en sin,da de ikke vet/har lært og ikke kan noe annet........Kansje du kan prøve å si/hinte litt til vedkommende,og se reaksjonen..Finner jo fort ut ang.modenhet da.......Menn er fra Mars - Kvinner er fra Venus...

Skrevet

TS, hva skriver de? Helt konkret? Jeg har aldri snakket om sex over tekst og sliter litt med å forstå hvordan man i det hele tatt diskuterer denslags altså. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ofte for sent. Innen du har fått ut fingeren har hun allerede hatt sex med han fyren som raskt dreide samtalen inn på det seksuelle.

Yepp, stort sett det som skjer. Man bruker uker/måneder på å prøve bygge relasjon ved å ha en rekke dype samtaler som ikke går på sex i troen om at det blir noe mer ut av det men før man vet ordet av det kommer det en som er raskere på avtrekker å puler hu. 

Lønner seg ikke være en real fyr om man ønsker seg et forhold eller sex. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare å droppe dem når de begynner om det ikke er det du er ute etter.

Anonymkode: 1e57f...1dc

Jeg også får mest slike komentarer fra gutter/menn. Mest fra de yngre. Men jeg klarer ikke å ignorere. Litt for snill tror jeg. Så jeg styrer samtalen litt mot det daglige. Kan jo alltids prate med dem, bli venner på nett. Kunne dog ikke tenke meg å møte de :ph34r:

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, WubWub skrev:

Yepp, stort sett det som skjer. Man bruker uker/måneder på å prøve bygge relasjon ved å ha en rekke dype samtaler som ikke går på sex i troen om at det blir noe mer ut av det men før man vet ordet av det kommer det en som er raskere på avtrekker å puler hu. 

Lønner seg ikke være en real fyr om man ønsker seg et forhold eller sex. 

Det har vel også kanskje noe å gjøre med at, slik som det virker her, at du har møtt disse jentene på nettet? Om du snakker med én jente på nett som du er interessert i, og kunne tenkt deg å møtt henne for å bli bedre kjent og for å se om dere passet sammen, og en annen jente som du møter på ekte, som du har snakket med ansikt til ansikt, hatt god kjemi med og vet du passer sammen med henne, så er jo det det letteste valget. :) 

Hvorfor vil du droppe jenta som du har møtt på ekte og som du faktisk vet du liker og dere har det bra sammen, mot jenta du liker på nett, men ikke aner hvordan er på ekte? Det blir jo ren gambling, i verste fall ender du opp med å droppe jenta du møtte på ekte som du faktisk passer med, for så å aldri ha noe mer med nettflørten rett og slett fordi dere ikke funket sammen.

Anonymkode: 7653e...119

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bra at menn avslører seg så fort? Dersom 9 av 10 menn avslører seg i løpet av kort tid så får du mer tid til å utforske kvaliteten på den siste tiendelen. Her kan det kanskje være noe som passer for deg?

Anonymkode: 88531...ebe

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel også kanskje noe å gjøre med at, slik som det virker her, at du har møtt disse jentene på nettet? Om du snakker med én jente på nett som du er interessert i, og kunne tenkt deg å møtt henne for å bli bedre kjent og for å se om dere passet sammen, og en annen jente som du møter på ekte, som du har snakket med ansikt til ansikt, hatt god kjemi med og vet du passer sammen med henne, så er jo det det letteste valget. :) 

Hvorfor vil du droppe jenta som du har møtt på ekte og som du faktisk vet du liker og dere har det bra sammen, mot jenta du liker på nett, men ikke aner hvordan er på ekte? Det blir jo ren gambling, i verste fall ender du opp med å droppe jenta du møtte på ekte som du faktisk passer med, for så å aldri ha noe mer med nettflørten rett og slett fordi dere ikke funket sammen.

Anonymkode: 7653e...119

Slik jeg forstod det så snakket TS om at nettflørter ofte dro samtalen over på et emne. Hun er ikke alene om å ha observert dette fenomenet for det skjer ofte ifølge mange damer jeg har pratet med - spesielt på dating sider (også på KG privaten).

Jeg har tatt dette til meg og jeg pleier unngå den type prat med mindre motparten oppfordrer til det men det blir som regel til at jeg sitter med skjegget i postkassen når en annen kar har kommet å kapret hu mens vi har drevet med kontaktbygging over en periode. 

Blir allikevel ikke bitter eller sint av den grunn - tar det på min kappe så innser jeg at jeg må korrigere stilen min slik at det ikke gjentar seg om og om igjen. Av erfaring vet jeg nå at lange brev frem og tilbake om hverandres indre følelsesliv, dype filosofiske refleksjoner, tanker og meninger bare får et utfall : vennskap. Historiene hadde kanskje fått et annet utfall om jeg var mer på hugget og aggressiv med kurtiseringen (som f.eks å dreie samtalen over på det seksuelle slik at intensjonene og ønskene ikke er til å misforstå). 

Scenarioet og problemstillingen du skisserer er ikke aktuell for min del da alle av de 15 jentene jeg har vært ilag med er jenter jeg har møtt først på nett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, WubWub skrev:

Jeg ser viktigheten av å være åpen og direkte om ens intensjoner fra starten av, snakker av erfaring da jeg ofte brenner meg her. Veien til ei kvinnes hjerte er ikke å sitte prate om følelser, ha dype samtaler, være en støttespiller eller engasjere seg altfor mye for å lære mer om personens personlighet. Det som ofte skjer er at en dag sitter du der med skjegget i postkassen når en annen mann har kapret damen ved å være mer rett frem og direkte. Tar man det opp så får man svar tilbake ala "men vi er jo bare venner. jeg elsker prate med deg for du er så spennende, men ikke noe mer enn det".

Igjen sitter jeg igjen med tanken "What the fuck just happened? Did I just waste months of my life for nothing?". Kanskje det kan være en ide å være litt mer gris og litt mindre støttende samtalepartner. 

Altså; Å prate i månedsvis uten å møtes er det som er waste! Få heller ut fingeren og inviter på en date, og bli kjent med personen IRL i stedet for å taste på nett. Man kan ikke date en person i månedsvis uten å komme til stadiet med kyssing og sex. 

Anonymkode: 95e41...980

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...