AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hei I dag, som kjent, ble hovedopptaket for høyere utdanning lagt ut. Jeg på min side kom ikke inn på noen av studiene jeg hadde søkt på. Men, jeg har veldig lyst til å forbedre fag, ta ettårs studium og ikke minst jobbe ved siden av. Jeg vil ikke sløse bort noe tid tross for at jeg ikke studerer det jeg vil. Så jeg har lagd en plan om hvilken fag jeg må forberede og kom frem til at jeg må ta opp gym fra vgs, siden jeg har en 2'er i det faget. Men det jeg lurte på er hvordan en gym eksamen virker og hva som er kravene for å få 5? Og har noen fått det før? Anonymkode: 22149...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Da jeg tok gym som privatist hadde jeg kun en skriftlig prøve. Var foreberedt på praktisk prøve, men slapp unna. Anonymkode: 2f770...04d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg tok gym som privatist hadde jeg kun en skriftlig prøve. Var foreberedt på praktisk prøve, men slapp unna. Anonymkode: 2f770...04d Hei hvor lenge siden er dette? Og hva fikk du som karakter? Og hva slags oppgave fikk du? Anonymkode: 22149...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Jeg hadde skriftlig og praktisk prøve. Den praktiske prøven gikk ut på å vise øvelsene i programmet jeg hadde satt opp på den skriftlige delen. Anonymkode: f8990...68f
commonmormon Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei I dag, som kjent, ble hovedopptaket for høyere utdanning lagt ut. Jeg på min side kom ikke inn på noen av studiene jeg hadde søkt på. Men, jeg har veldig lyst til å forbedre fag, ta ettårs studium og ikke minst jobbe ved siden av. Jeg vil ikke sløse bort noe tid tross for at jeg ikke studerer det jeg vil. Så jeg har lagd en plan om hvilken fag jeg må forberede og kom frem til at jeg må ta opp gym fra vgs, siden jeg har en 2'er i det faget. Men det jeg lurte på er hvordan en gym eksamen virker og hva som er kravene for å få 5? Og har noen fått det før? Anonymkode: 22149...9ac Tok eksamen i kroppsøving som privatist nå i vår. Dette var i Hordaland. Fikk fem. Vi ble delt opp i grupper, hvor en på gruppen trakk en idrett. Så var det individuelle teoretiske spørsmål som del 2 av eksamen. Du bør øve og være klar til de mest sentrale idrettene i kroppsøving, samt ha med egentreningsplaner på forhånd, dette sparer deg for mye tid. Endret 19. juli 2016 av commonmormon
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde skriftlig og praktisk prøve. Den praktiske prøven gikk ut på å vise øvelsene i programmet jeg hadde satt opp på den skriftlige delen. Anonymkode: f8990...68f Hva fikk du som karakter? Og hvordan var sensorene? Og var det mye teori? Eller mest praktisk? Anonymkode: 22149...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor lenge siden er dette? Og hva fikk du som karakter? Og hva slags oppgave fikk du? Fikk vel noen oppgaver om muskler osv, skulle sette opp et treningsprogram. Fikk femmer, leste litt i boka dagen før. VELDIG enkel eksamen. Anonymkode: 2f770...04d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 3 minutter siden, commonmormon skrev: Tok eksamen i kroppsøving som privatist nå i vår. Dette var i Hordaland. Fikk fem. Vi ble delt opp i grupper, hvor en på gruppen trakk en idrett. Så var det individuelle teoretiske spørsmål som del 2 av eksamen. Du bør øve og være klar til de mest sentrale idrettene i kroppsøving, samt ha med egentreningsplaner på forhånd, dette sparer deg for mye tid. Har en venninne som tok gym eksamen i Oslo, hun måtte på forhånd av eksamensdag, velge en idrett. Hun valgte dans, og måtte da lage en dans hun skulle fremføre på eksamensdagen. Hun og de to andre hun hadde eksamen med, hadde alle dans og starter eksamen med litt oppvarming først, så litt freestyle dansing og etter det skulle hver elev innom noen noen styrke, kondisjon og balanse øvelser, før de skulle presentere dansen sin og til slutt snakke om ett viss tema sensor hadde plukket ut for de, hun fikk i dette tilfelle om karbohydrater. Anonymkode: 22149...9ac
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva fikk du som karakter? Og hvordan var sensorene? Og var det mye teori? Eller mest praktisk? Anonymkode: 22149...9ac Fikk 4, leste ikke noe særlig. De var helt ok synes jeg. Var bare bare "gymnos"boken vi brukte, så pugger du alt som står der greier du deg fint. Du må kunne skjelettet og musklene, og forskjellen på aerobisk og anerobisk trening osv,kunne sette opp en gymtime med oppvarming osv, alt står i gymboka. Ta kontakt med privatistkontoret(evt nettsidene) så ser du hvilken bok du trenger. Anonymkode: f8990...68f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk 4, leste ikke noe særlig. De var helt ok synes jeg. Var bare bare "gymnos"boken vi brukte, så pugger du alt som står der greier du deg fint. Du må kunne skjelettet og musklene, og forskjellen på aerobisk og anerobisk trening osv,kunne sette opp en gymtime med oppvarming osv, alt står i gymboka. Ta kontakt med privatistkontoret(evt nettsidene) så ser du hvilken bok du trenger. Anonymkode: f8990...68f Var forresten skriftlig eksamen den ene dagen og praktisk prøve andre dagen. Anonymkode: f8990...68f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 Tok også gym som privatist og fikk 5. Var en muntlig-praktisk eksamen der vi først møtte opp og fikk vite hva som skjedde. Vi fikk beskjed om at vi fikk velge 1 individuell idrett, så fikk vi 1 time til å lage et treningsprogram og utføre idretten fremfor sensorene (2stykk). Så stilte de litt spørsmål etterpå i en halvtime tror jeg, litt om muskler, puls, hjertefysiologi, tøying, aerob/aerob trening osv. Husker det var lite teori men mye spørsmål om motivasjon blant skoleelevene til bevegelse og lignende. Anonymkode: e9760...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå