AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hvordan er det i dåp... Ungen skjønner jo ingenting av hva den har fått. Så hvordan foregår det? Gir alle gaver til foreldrene og alt foregår i kirka og etterpå på tilstelningen uten at gavene blir nevnt? Anonymkode: f3b97...3b5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har aldri vært i en dåp uten gavebord. Jeg tror det er mange olde- og besteforeldre og gammeltanter som ville blitt skuffet om de ikke fikk se hva den lille får av de forskjellige osv. Når jeg arrangerte dåp, la alle gavene de hadde med på gavebordet når de kom inn i selskapet, eller ga de direkte til meg. Også gratulerte de meg med dåpsbarnet. Barnet merker selvsagt ingenting, men de har bilder og videoer og se tilbake til når de blir eldre, og de ser jo hvor fint gavebordet er stelt istand. Til en viss grad er jo dette gaver til foreldrene som de skal ta vare på inntil barnet selv kan ta over alt sammen, og selv sette pris på det. Anonymkode: bc986...a48
Forundret.. Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Er vanlig med gavebord i dåp sånn som i konfirmasjon og bryllup.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Ok. Da er det sånn. Men vil noen legge merke til om man gir en gave til liten verdi økonomisk, eller vil den bare forsvinne i mengden? Anonymkode: f3b97...3b5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da er det sånn. Men vil noen legge merke til om man gir en gave til liten verdi økonomisk, eller vil den bare forsvinne i mengden? Anonymkode: f3b97...3b5 På gavebordet til vårt barn var det gaver i størrelse 50 kr til 1000, samt en gave fra bestefar på 5000. Koselig å se mye forskjellig, alt fra bamser, smykker til pengegaver. Pengegaver skrives opp på kortet når man pakker opp, sånn at pengene ikke ligger fremme. Du trenger ikke være redd for å gi for lite, det er det absolutt ingen som tenker på (Det er uansett ganske mange gaver stort sett, at man husker ikke hva man har sett med mindre man er foreldrene) Anonymkode: 61627...537 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Skrevet 20. juli 2016 Jeg er veldig nervøs før dåpen og har slitt med angst i mange år. Foreldrene har vært sammen i sju år, men jeg har aldri møtt svigerfamilien. De kommer fra beste vestkant, mens jeg er fra østkanten. Prøver å minne meg selv på at det eneste jeg trenger er å ta med meg er godt humør og kle meg så godt jeg kan i "simple klær" fra H&M. Jeg hater dette, men minner meg på at jeg ikke er midtpunktet. Samtidig blir det så formelt etter kirka. Jeg foretrekker å møte mennesker jeg ikke kjenner i litt mindre formelle omgivelser. Så jeg ser ikke poenget med gavebordet siden jeg sikkert kommer til å trekke det kjipeste kortet når det angår gave og. Og jeg klarer ikke være kreativ og finne på noe spesielt. Hva gjør man da? Det høres sikkert sært ut at jeg ikke har møtt svigerfamilien, men det er svigerdatteren som styrer det meste og det skal hun få lov til, og jeg har slitt med nerver og de har sikkert tatt hensyn til meg, men det blir feil å ta så mye hensyn. Ts Anonymkode: f3b97...3b5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #7 Skrevet 20. juli 2016 Kronprinsessen i Sverige dukker stadig opp i "simple" klær fra HM, til og med i kongelig bryllup! Forsøk å legg de tankene bort, gi fra hjertet det lommeboka har råd til og møt opp og kos deg. Anonymkode: df2cf...ff0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå