Gå til innhold

Dere som leier ut

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, Roseh skrev:

Jeg leste en som leide ut på finn. Der stod det at det skulle være en stille person som sjeldent/aldri hadde besøk, eller noe. Kanskje en einstøing. Husker ikke helt hva som sto i annonsen men ble litt skremt. At de kan kreve noe slik. Stakkars den personen som bosatt seg der. Det var tross alt litt billigere enn gjennomsnittet, men å ikke få ha besøk? Aldri? Var veldig strengt og alvorlig skrevet.

Så er det folk som leier ut til 1(!) person.. Kun 1 som får bo i leiligheten. Det er ulovlig å nekte noen at kjæreste og lignende skal flytte inn sammen, uten grunn. Får være måte på hvor mye man skal ta seg til rette med reglene. De eier ikke menneskene de leier ut til, de er heller ikke tjenere eller mindre verdige.

Herlighet:ohmy: tenk å kreve noe sånt... Håper de fleste hopper til neste for hvem ville bodd slik? Kanskje en einstøing men må da være måte på...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut sokkelleiligheten og lagt støyskillere mellom etasjene, så vi hører ikke de nede og omvendt. De har ofte venner på overnattingsbesøk og har hatt flere spontane fester uten at det har plaget oss. Vårt krav var så lenge de ikke drev med ulovligheter eller raserer ned huset. Vi er opptatt av å ha godt forhold til våre leietakere.

Det er nok mange rare kravstore utleiere der ute. 

Anonymkode: dd6a8...8c0

• Liker 1
Skrevet

Der jeg bodde før jeg bor nå, var det som vanlig en "stille kl. 23"-klausul og siden jeg er en stille person, er ikke det noe problem, men huseier ble illsint på meg når jeg laget den minste lyd etter 23. Måtte kjøpe trådløs hodetelefon for å se ferdig en film i helgene, våget såvidt å gå på badet osv. Men han hadde unger og de satt opp trampolinen rett utenfor stuevinduet mitt sånn at jeg måtte ha gardinene lukket hele sommeren. Det er et eksempel på dårlige utleiere.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, LEI_av_terrorfrykt skrev:

Da leier man selvsagt ikke hos slike folk.

Blir jo som å klage på jobben hvis man selv har valgt å jobbe for femti kroner timen.

Ja, klart. Men unge som leter etter hybler tenker kanskje ikke så langt å tar det de får. :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, emmy4158 skrev:

Ja, klart. Men unge som leter etter hybler tenker kanskje ikke så langt å tar det de får. :)

Kanskje de skal spørre foreldrene sine eller andre voksne om hjelp?

Anonymkode: 8af80...ce6

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de skal spørre foreldrene sine eller andre voksne om hjelp?

Ja vist de gjør det er jo det bra. 

Skrevet
5 minutter siden, sofie777 skrev:

Der jeg bodde før jeg bor nå, var det som vanlig en "stille kl. 23"-klausul og siden jeg er en stille person, er ikke det noe problem, men huseier ble illsint på meg når jeg laget den minste lyd etter 23. Måtte kjøpe trådløs hodetelefon for å se ferdig en film i helgene, våget såvidt å gå på badet osv. Men han hadde unger og de satt opp trampolinen rett utenfor stuevinduet mitt sånn at jeg måtte ha gardinene lukket hele sommeren. Det er et eksempel på dårlige utleiere.

Utrolig kjipt at enkelte er sånn og at du måtte bo sånn... Men de ender vel opp med at ingen vil leie oss de etterhvert om de får nok rykter på seg.. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, emmy4158 skrev:

Utrolig kjipt at enkelte er sånn og at du måtte bo sånn... Men de ender vel opp med at ingen vil leie oss de etterhvert om de får nok rykter på seg.. 

Ja, PM meg om noen ser på et sted å bo ca en mil sør for Trondheim!! Heldigvis bor jeg i en helt annen by nå og stortrives i min andre etasje der huseier bor langt unna (og de under er veldig greie).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har leid ut leiligheten min i flere runder.

Det jeg har hatt som krav er ganske tradisjonelle ting - ingen dyr, ingen røyking. Ellers har de fått vedlagt sameiets husordensregler med kontrakten, og der er stilletider spesifisert.

Krav til hvordan leietaker lever livet sitt har jeg aldri skrevet noe om i en annonse. Jeg mener slike preferanser er noe man evt. må ta som del av personlig vurdering. Alle utleiere har jo noen preferanser, som f.eks. å foretrekke voksne par fremfor studenter osv. Men det er noe man velger eller velger bort når man har fått interessenter. 

Jeg har bare sett an de som er interessert i å leie og tatt en vurdering derfra. Helt sikker er man aldri, men jeg har så langt vært ganske heldig.

I en kortere periode leide jeg også ut det ene soverommet, og da valgte jeg noen jeg kjente som trengte et sted å bo. Også da satte jeg ikke noen "regler". Men det var ganske uproblematisk. Vi brukte begge øretlf når vi så på Netflix hver for oss. 

Endret av Marie90
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min stemor er utleier fra helvete. De har en hybel vegg i vegg med stua, og veggen er tynn som papp. Stemor forventer at leieboer skal være stille hele dagen. De får ikke en gang lov til å høre på lav musikk :P da ringer hun min far som må ringe leieboer og be leieboer om å skru ned. De skal også ha hjelp til alt som å hente post, sette ut søppeldunker, måke snø og klippe plen. Og de skjønner ikke hvorfor ingen vil bo der i lengda. På 5 år har de hatt maaange leieboere. Pappa mener stemor er crazy, men er konfliktsky og kjefter på de som leier. Nå har hybelen stått ledig i flere mnd. I wonder why 😂

Har også vært på besøk hos venninner som har leid av folk i 50-60-års alderen. Når klokka bikker 21 om kvelden er det dunking i gulvet om vi ler eller prater for høyt. Fruen i huset vil også gjerne inspisere hvor rent venninnen min har det, helst flere ganger i mnd. 😳 Dunking i gulvet over høy latter er en gjenganger. 

Har heldigvis alltid hatt greie utleiere. De jeg leier av nå har unger som springer dagen lang på gulvet og i hagen. Jeg ser ofte på film med ganske god lyd ( til klokka 22-23 om kvelden) og utleier sier ikke noe på det. Litt får man tåle :) 

Anonymkode: b1386...860

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, sofie777 skrev:

Ja, PM meg om noen ser på et sted å bo ca en mil sør for Trondheim!! Heldigvis bor jeg i en helt annen by nå og stortrives i min andre etasje der huseier bor langt unna (og de under er veldig greie).

Ja kanskje greit å bo der eier ikke bor :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, emmy4158 skrev:

Jeg er veldig oppegående, er du? Jeg har ikke sakt at jeg leier oss sånne? Men har hørt historier av andre hvor streng. Om man leier oss noen med en baby så må man f.eks ha en normal døgnrytme med tanke på baby osv. Jeg lurte bare på om det var noen her som leide ut og hva deres grense er. 

Tviler på at du er så veldig oppegående siden du konsekvent bruker ordet "oss" feil. Det heter "hos".  Hjem til oss... Eller leie hos. 

Anonymkode: a3429...9cf

• Liker 8
Skrevet

Vi har ingen baby, men vil uansett nødig leie ut til noen som har masse fester. En fest en gang i blant er selvsagt greit, men bråk er uansett ikke hyggelig å bo oppi. Det er ikke bare oss leietakerne må ta hensyn til, men også de andre i sameiet. Derfor har vi alltid i kontrakten at leietakerne plikter å følge sameiets regelverk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også vært på besøk hos venninner som har leid av folk i 50-60-års alderen. Når klokka bikker 21 om kvelden er det dunking i gulvet om vi ler eller prater for høyt. Fruen i huset vil også gjerne inspisere hvor rent venninnen min har det, helst flere ganger i mnd. 😳 Dunking i gulvet over høy latter er en gjenganger. 

Helt i strid med husleieloven. Hvorfor gidder folk dette?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min stemor er utleier fra helvete. De har en hybel vegg i vegg med stua, og veggen er tynn som papp. Stemor forventer at leieboer skal være stille hele dagen. De får ikke en gang lov til å høre på lav musikk :P da ringer hun min far som må ringe leieboer og be leieboer om å skru ned. De skal også ha hjelp til alt som å hente post, sette ut søppeldunker, måke snø og klippe plen. Og de skjønner ikke hvorfor ingen vil bo der i lengda. På 5 år har de hatt maaange leieboere. Pappa mener stemor er crazy, men er konfliktsky og kjefter på de som leier. Nå har hybelen stått ledig i flere mnd. I wonder why 😂

Har heldigvis alltid hatt greie utleiere. De jeg leier av nå har unger som springer dagen lang på gulvet og i hagen. Jeg ser ofte på film med ganske god lyd ( til klokka 22-23 om kvelden) og utleier sier ikke noe på det. Litt får man tåle :) 

Anonymkode: b1386...860

Hahaha huff, beklager at jeg ler. Håper jeg ikke må forholde meg til slike utleiere. Selv foretrekker jeg å bo der eierne ikke har unger. En venninne av meg leide oss noen med barn og de sprang, ropte og styrte sånn at jeg trodde taket ville falle ned... Slitsomt i lengden men sånn er barn. 

Skrevet

Jeg leier og har heldigvis vært veldig heldig med de jeg leier hos!
Hensyn har gått begge veier og den ene kvelden i året jeg feirer bursdag, spør jeg på forhånd og det har aldri vært noe problem :)

Husker jeg var på visning i vinter før jeg fikk den jeg bor i nå; føltes som om jeg var på visning hos Narvestad :laugh: Jeg kunne ikke røyke (noe jeg heller ikke gjør), og om jeg fikk besøk, fikk ikke de lov til det heller. Nå har ikke jeg voldsomt med venner som røyker, bare synes det var en litt merkelig ting å si.

Katt har jeg også, og da jeg sa det, svarte han bare "ja, ved å ha katt har du gjort det vanskelig for deg selv, må jeg si;))))" i en nedlatende tone, før han lo. Dyrt og lite var det også. Uten noe som helst hyller, skuffer/annen oppbevaring på kjøkkenet.

Nei glad jeg ikke leier der :laugh:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du er så veldig oppegående siden du konsekvent bruker ordet "oss" feil. Det heter "hos".  Hjem til oss... Eller leie hos. 

Dialekt? :OOOOO beklager at det irritere deg anonym<3 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, emmy4158 skrev:

Dialekt? :OOOOO beklager at det irritere deg anonym<3 

Dialekt er ikke lov her inne. 

• Liker 8
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dialekt er ikke lov her inne. 

Shiiiit 

Skrevet
5 minutter siden, Fireball skrev:

Jeg leier og har heldigvis vært veldig heldig med de jeg leier hos!
Hensyn har gått begge veier og den ene kvelden i året jeg feirer bursdag, spør jeg på forhånd og det har aldri vært noe problem :)

Husker jeg var på visning i vinter før jeg fikk den jeg bor i nå; føltes som om jeg var på visning hos Narvestad :laugh: Jeg kunne ikke røyke (noe jeg heller ikke gjør), og om jeg fikk besøk, fikk ikke de lov til det heller. Nå har ikke jeg voldsomt med venner som røyker, bare synes det var en litt merkelig ting å si.

Katt har jeg også, og da jeg sa det, svarte han bare "ja, ved å ha katt har du gjort det vanskelig for deg selv, må jeg si;))))" i en nedlatende tone, før han lo. Dyrt og lite var det også. Uten noe som helst hyller, skuffer/annen oppbevaring på kjøkkenet.

Nei glad jeg ikke leier der :laugh:

Hahhaa huff enkelte :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...