Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

løgner godtar du fra familie

og hvilken løgner godtar du fra venner

og hvilken løgner godtar du fra bekjente?

Er det stor forskjell fra det ene til det andre?

Anonymkode: a219b...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvite løgner, kanskje, fra venner og familie. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, PrincessConsuela skrev:

Hvite løgner, kanskje, fra venner og familie. 

Hvor går grensen?

Skrevet

Om de prøver å holde noe aktivt skjult for meg ville jeg ikke synes at det var greit.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PrincessConsuela skrev:

Om de prøver å holde noe aktivt skjult for meg ville jeg ikke synes at det var greit.

Som hva da?

at de ikke kom på festen og jug å sa at de jobbet?

Eller jug om hvor de jobbet, feks?

Skrevet

Godtar svært få løgner egt. Spesielt fre nære venner. Da kan jeg bli irritert for hvite løgner og. Tror vel jeg kan tilgi det meste gjort i beste mening.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vesentlig skrev:

Godtar svært få løgner egt. Spesielt fre nære venner. Da kan jeg bli irritert for hvite løgner og. Tror vel jeg kan tilgi det meste gjort i beste mening.

enig, men hva om de juger "hele tiden" i beste mening da?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Vesentlig skrev:

retter sagt hva legger du? I beste mening?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

retter sagt hva legger du? I beste mening?

Vel, om noen prøver å være greie ved å feks ikke nevne den nye dama til eksen eller si at kjolen min er fin så gjør det ingenting. Da jeg var 15 fortalte en venn mine foreldre om noe han hadde lovet å hemmeligholde. Han gjorde det fordi han visste jeg trengte hjelp psykisk, og hadde han ikke funnet det ut ville vel ingen gjort det. Men jeg var illsint, men etter en stund ser jeg at jeg trengte det og personen gjorde meg en tjeneste. 

Jeg vet ikke om jeg formulerer meg så godt, men jeg tenker at hvis noen bruker energi på å prøve å være snill, men lyver og ender med å såre meg så går det fint fordi det var fortsatt et ønske om å gjøre noe godt for meg. Jeg ville blitt skuffa om noen løy for egen vinning eller latskap.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som hva da?

at de ikke kom på festen og jug å sa at de jobbet?

Eller jug om hvor de jobbet, feks?

Om seriøse saker såklart, ikke sånne filleting som at det sies at det ble spist en kyllingsalat til middag når det egentlig ble spist en pølse på Shell..

Om de har en grunn til å skjule noe så er det som oftest seriøst, og om de da begynner å lyge så blir det veldig mistenkelig.

Samtidig, for meg, er ikke lyging og det å ikke fortelle noe ensbetydende. Det handler altså om hensikten til den som forteller løgnen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PrincessConsuela skrev:

Om seriøse saker såklart, ikke sånne filleting som at det sies at det ble spist en kyllingsalat til middag når det egentlig ble spist en pølse på Shell..

Om de har en grunn til å skjule noe så er det som oftest seriøst, og om de da begynner å lyge så blir det veldig mistenkelig.

Samtidig, for meg, er ikke lyging og det å ikke fortelle noe ensbetydende. Det handler altså om hensikten til den som forteller løgnen.

3 minutter siden, Vesentlig skrev:

Vel, om noen prøver å være greie ved å feks ikke nevne den nye dama til eksen eller si at kjolen min er fin så gjør det ingenting. Da jeg var 15 fortalte en venn mine foreldre om noe han hadde lovet å hemmeligholde. Han gjorde det fordi han visste jeg trengte hjelp psykisk, og hadde han ikke funnet det ut ville vel ingen gjort det. Men jeg var illsint, men etter en stund ser jeg at jeg trengte det og personen gjorde meg en tjeneste. 

Jeg vet ikke om jeg formulerer meg så godt, men jeg tenker at hvis noen bruker energi på å prøve å være snill, men lyver og ender med å såre meg så går det fint fordi det var fortsatt et ønske om å gjøre noe godt for meg. Jeg ville blitt skuffa om noen løy for egen vinning eller latskap.

ok, når er det okay at noen løgner starter, bekjentskap eller vennskap. og hvor går gresnen da?

Skrevet

For meg går grensen når hensikten ved løgnen er å skade den andre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ok, når er det okay at noen løgner starter, bekjentskap eller vennskap. og hvor går gresnen da?

hmm kan se for meg at en bekjent ikke ville hatt bellegg for ønske meg noe så fryktelig godt. Eller jeg ville nok vært mistenkelig på om det lå egen vinning i situasjonen. Så det er vel venner jeg bryr meg om. Bekjentskap hadde jeg vel ikke orket å bruke så mye energi på. Åpenbart ikke en relasjon jeg ville ønsket å samle på. Men alt kommer jo an på situasjonen, så det er vanskelig å si.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Vesentlig skrev:

hmm kan se for meg at en bekjent ikke ville hatt bellegg for ønske meg noe så fryktelig godt. Eller jeg ville nok vært mistenkelig på om det lå egen vinning i situasjonen. Så det er vel venner jeg bryr meg om. Bekjentskap hadde jeg vel ikke orket å bruke så mye energi på. Åpenbart ikke en relasjon jeg ville ønsket å samle på. Men alt kommer jo an på situasjonen, så det er vanskelig å si.

Jeg var med en gruppe med venner/bekjente på en 10 stk, vi gikk rundt og fortalte hvor vi bodde, en ny flyttet inn som vi ikke kjente jug om hvor h"n bodde, det ble oppdaget på nr på google, bilder som ikke stemte på den siden av byen og ved hva som ble sagt av den personen,

Godtatt og overse? eller?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var med en gruppe med venner/bekjente på en 10 stk, vi gikk rundt og fortalte hvor vi bodde, en ny flyttet inn som vi ikke kjente jug om hvor h"n bodde, det ble oppdaget på nr på google, bilder som ikke stemte på den siden av byen og ved hva som ble sagt av den personen,

Sikker på at nr ikke bare er registrert på en gammel adresse? Hvis man ikke sier i fra til telefonselskapet blir adressen stående 

Anonymkode: 7a8bd...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dealbreaker, eller kan være venner?

Skrevet

Syntes jo i grunn man aldri skal lyge jeg da, med mindre det er en "overraskelse" for en person så du må holde det hemmelig en stund. Ellers er jeg imot all lyving. 

AnonymBruker
Skrevet

Googler du meg så står den gamle adressen min oppført, av en eller annen grunn. Det var i en annen by.

Kan stå for at jeg bodde der og at jeg er meg :P 

Men jeg vet om en som lyver veldig mye. Det er helt vanvittig ubehagelig og kleint.

Anonymkode: e9d0c...1c4

Skrevet

Ok å finne på unnskyldninger hvis man ikke orker å være sosial - og hvis man vet at det er 'meg, ikke deg', og at det går over.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. 

Anonymkode: 7607d...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...