AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hva kaller man seg dersom man tror på gud, men ikke på den samme måten som det blir gjort i religion? Anonymkode: 46fa6...556
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kaller man seg dersom man tror på gud, men ikke på den samme måten som det blir gjort i religion? Anonymkode: 46fa6...556 Åndelig? Kan vi starte vår egen religion? jeg tror på Gud, men på min egen måte... jeg burde absolutt startet min egen religion basert på min tolkning av GUD Du kan bli mitt første medlem. Anonymkode: 22774...f0f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Åndelig? Kan vi starte vår egen religion? jeg tror på Gud, men på min egen måte... jeg burde absolutt startet min egen religion basert på min tolkning av GUD Du kan bli mitt første medlem. Anonymkode: 22774...f0f haha, det kommer da virkelig an på hva din tolkning av gud er Vil ikke si at jeg er åndelig, nei. Jeg tror ikke på gud som noe spirituelt, mer som noe naturlig, naturvitenskaplig. På en måte kan man vel kanskje si at jeg ser på gud som naturvitenskapen (og omvendt). Anonymkode: 46fa6...556
PrincessConsuela Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 (endret) Altså, om du tror på Gud eller en skaper/kraft/makt etc. uten nødvendigvis å føle tilhørighet til en religion? Endret 19. juli 2016 av PrincessConsuela
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, PrincessConsuela skrev: Blir det ikke agnostiker da? Altså, om du tror på Gud eller en skaper/kraft/makt etc. uten nødvendigvis å føle tilhørighet til en religion? En agnostiker er vel en som mener at man ikke kan vite om gud finnes eller ei, er det ikke? Anonymkode: 46fa6...556
Vesentlig Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 religiøs, kanskje? finnes ikke noe krav om å måtte utdype
PrincessConsuela Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En agnostiker er vel en som mener at man ikke kan vite om gud finnes eller ei, er det ikke? Anonymkode: 46fa6...556 Ja, det er riktig. Tenkte på noe annet og da ble det bare tull, derav editen
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 7 minutter siden, Vesentlig skrev: religiøs, kanskje? finnes ikke noe krav om å måtte utdype Men er ikke en religiøs en som tilhører en religion? Finnes ikke noe krav om å utdype eller forklare eller noe, men jeg skulle gjerne hatt et ord for det, når folk spør. Anonymkode: 46fa6...556
Lillefigo Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: haha, det kommer da virkelig an på hva din tolkning av gud er Vil ikke si at jeg er åndelig, nei. Jeg tror ikke på gud som noe spirituelt, mer som noe naturlig, naturvitenskaplig. På en måte kan man vel kanskje si at jeg ser på gud som naturvitenskapen (og omvendt). Anonymkode: 46fa6...556 Jeg tror du kan finne mange svar som passer med ditt gudssyn ved å lese deg opp på panteisme Det er en tanke om Gud som værende alt og alt som værende Gud. Hinduismen er en sånn religion, men du finner panteistiske grener innenfor alle de store religionene så vidt jeg vet, inklusive kristendommen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kaller man seg dersom man tror på gud, men ikke på den samme måten som det blir gjort i religion? Anonymkode: 46fa6...556 En ny profet er født! Anonymkode: fc199...4e6
Gjest The White Wolf Skrevet 23. juli 2016 #13 Skrevet 23. juli 2016 Den 19.7.2016 at 22.31, AnonymBruker skrev: Hva kaller man seg dersom man tror på gud, men ikke på den samme måten som det blir gjort i religion? Anonymkode: 46fa6...556 Troende eller åndelig. Man kan fint tro på Gud uten å tilhøre noen spesiell religion. Man kan også tro på Gud uten å se på seg selv som religiøs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå