Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Har nettopp fått baby. Torsdag kommer helsesøster på hjemmebesøk. Hva skjer egentlig da? Må jeg forberede noe? Servere noe? Håper noen kan gi meg noen hint om hva som kommer til å skje. Tusen takk
Gjest Xavia Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Jeg kan aldri i mine villeste fantasier tro at det forventes at du serverer noe. Har ikke født barn i Norge, så hva helsesøsteren vil gjøre kan jeg ikke si. Jeg fødte min lille prinsesse i utlandet, og der kom jordmor på besøk annen hver dag, og ellers ved behov, den første uka etter jeg var kommet hjem fra sykehus. Hun veide og så til at alt var bra til med barnet, samt med meg. Hadde jeg noe jeg lurte på, så kunne jeg spørre om det.
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Helsesøster forventer hverken servering, at du er overvettes nystelt eller at huset er prikkfritt. Om du er svært nervøs er dette et tilbud du kan si nei takk til, det gjorde jeg andre gangen. Men mange syns det er godt å få henne hjem på besøk slik at de slipper å lure på de mange småtingene en gjerne lurer på når en er helt fersk som forelder. Men du kan si nei takk Hun kommer til å titte på babyen din, be deg fortelle om hvordan du opplevde fødselen, kanskje hun har med seg en liten vekt og veier babyen, antakelig titter hun på navlen. Hun gir råd om ammingen og om knipeøvelser, hun spør om du har det bra og om det er noe du lurer på. Ikke noe å grue seg for, bare koselig, faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå