Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 5s i 3 år nå, og den har funka fjell til tross for flere ganger i både dass og asfalten. Men i helga gikk den dessverre i tusen knas da den ble knust i en bildør. Skal derfor kjøpe meg ny og det står mellom SE og 6s. SE er jo mye billigere, og antar at den er like solid som 5s da de er så godt som helt like. Men er det noen som har noen erfaringer? Dersom utseendet og frontkamera + 3gskjerm er eneste forskjellen på SE og 6s heller jeg veldig mot SE, men hadde vært supert med deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte selv en SE og er strålende fornøyd med valget. Mest fordi den var såpass mye billigere.

Men hvis du er en specs-nerd så er det en del ting du ikke får med på SE.

SE har:

lavere oppløsning på skjerm

trege touch-id (selv om se er så rask at du neppe vil neppe vil savne en raskere touch-id)

dårligere selfie-kamera (altså kamera som er vendt mot deg)

bare støtte for 150mbit 4g nett (6s har støtte for 300 mbit 4g nett)

ikke 3d touch (altså funksjoner basert på hvor hardt du trykker på skjermen)

litt mindre batteri (men forskjellen i brukstid er minimal og nesten ikke merkbar)

Fordeler ved SE:

den er mindre (ja for meg er dette en fordel)

den koster mye mindre

Den er ellers nesten identisk med 6s.

De tingene du må ofre for lavere pris hvis du velger en SE er ting som hvertfall ikke jeg savner.

Nå har jeg planer om å ha mobilen i hvertfall 4 år, så kanskje vil jeg savne noe etterhvert, men foreløpig er jeg strålende fornøyd.

Anonymkode: fd3ed...c3e

• 11 måneder senere...
Skrevet

Dytter opp denne. Skal bytte ut min snart 4 år gamle 5s da skjermen er ripete etter et ublidt møte med grusen, glasset øverst er sprukket og kamera og musikkspilleren er blitt slitne. Står mellom iPhone SE 128 GB til 4687 og iPhone 6s 32 GB til 5987. 32 GB er litt lite, men jeg har ekstra iCloudpakke i tillegg og overfører bildene til pcen når jeg gidder, så klarer meg uansett.

Hvilken ville dere tatt? De har jo samme innmaten, 6s har bare større skjerm, er tynnere og muligens bedre oppløsning på skjermen. Men SE/5s er mer enn bra nok det også. Bruker tlf til å ta bilder, spille musikk når jeg driver på ute og nettsurfing, ved siden av SMS og samtaler. Spiller aldri. Kjenner det sitter litt langt inne å betale 6000 kr for en tlf. Samtidig er kanskje designet på SE litt kjedelig siden jeg har hatt helt maken i snart 4 år? 6s er jo penere, men samtidig liker jeg at SE er så liten og hendig. Hadde egentlig tenkt å vente på 7s/8 og kjøpe 6s eller 7 da siden de synker litt i pris når det kommer nye, men jeg har ikke tid til å vente mer. Redd den skal sprekke helt opp og gidder ikke betale 1000 spenn for å bytte skjerm på en så gammel telefon. 

AnonymBruker
Skrevet
På Tuesday, July 19, 2016 den 20.59, grrwaffmjau skrev:

Har hatt 5s i 3 år nå, og den har funka fjell til tross for flere ganger i både dass og asfalten. Men i helga gikk den dessverre i tusen knas da den ble knust i en bildør. Skal derfor kjøpe meg ny og det står mellom SE og 6s. SE er jo mye billigere, og antar at den er like solid som 5s da de er så godt som helt like. Men er det noen som har noen erfaringer? Dersom utseendet og frontkamera + 3gskjerm er eneste forskjellen på SE og 6s heller jeg veldig mot SE, men hadde vært supert med deres erfaringer :)

Jeg har nettopp gått fra Samsung til Iphone SE. Er megetmgodt fornøyd med valget. Trenger ikke en mobil som koster mye så dette var et godt valg synes nå jeg. Liten og håndterbar er den og. 

Anonymkode: 5d663...598

Skrevet

For meg var det ikke noe annet alternativ en SE - kan ikke forstå fordelen med de store telefonene. Den skal jo passe noenlunde i hånden min :rolleyes:Har hatt min i nesten ett år nå - håper den er å få tak i når den jeg har en gang slutter å virke (evt. en i samme størrelse)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...