lady90 Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 (endret) Slettet Endret 19. juli 2016 av lady90 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har ikke noen trøstende ord. Hadde vært redd for akkurat det samme. Enten en bombe eller at noen terrorister plutselig åpner ild og skyter vilt rundt seg. Hvis det skjer er man jo ute på havet sperret sammen med terroristene lenge før man kan få hjelp. Tror ikke det er noe særlig sikkerhet på danskebåten. Tviler på at de sjekker kjøretøy før de kjører ombord. Jeg vet ikke hvor mange ansatte det er på båten og hva slags stilling de har. Kanskje det er mange vakter? Anonymkode: afebd...e05 1
Forundret.. Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Jeg tenker litt sånn at hvis noen ville funnet på noe denne dagen så ville de kanskje heller gjort noe i forbindelse med minnemarkering eller no annet arrangement der det var store folkemengder sånn som for eksempel Glamaten som holdes i Stavanger den helgen.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 3 timer siden, lady90 skrev: Skal ta båten fra Larvik til Hirtshals fredag 22.7 (tilfeldigvis 5-årsdagen for Utøya, uten at jeg akkurat er redd for det men), Er mer redd for at noen kjører en lastebil med en bombe ombord f.eks. Er det ingen sikkerhet på danskebåten i det hele tatt? Vet jo at sjansen for at en evt. terrorist ønsker seg ombord på nettopp denne båten er minimal men klarer ikke å la være å tenke katastrofetanker. Noen som kan berolige meg? Uff jeg har tenkt denne tanken mange ganger, har tatt danskebåten hvert år og ingenting har skjedd... etter det med utøya - vi reiste samme dag vi hørte nyheten, ble jeg paranoid, de visste jo ikke hvem som stod bak ennå, og jeg ble paranoid når jeg så utlendinger... tenkte at de hadde noe å skjule. Anonymkode: bc4ee...a5e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Gå i taxfree butikken med en gang og bunkre alkohol, da glemmer du fort sånne tanker. Anonymkode: 18e95...0c1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Jeg tenker litt sånn at hvis noen ville funnet på noe denne dagen så ville de kanskje heller gjort noe i forbindelse med minnemarkering eller no annet arrangement der det var store folkemengder sånn som for eksempel Glamaten som holdes i Stavanger den helgen. Men fordelen med å gjøre det på en båt er jo at man er på et avgrenset område lenge før man får hjelp. Terroristene vil jo drepe så mange som mulig før de blir stoppet, og på danskeferja vil de vel nesten kunne slakte hele båten om de er mange nok og har nok våpen og ammo. Jeg vil si at en stor passasjerferje er et bedre mål enn et fly, for flyet vil jo styrte om man dreper pilotene. I båten kan de holde på i fred uten at båten synker, eller at folk har mulighet for å flykte (annet enn å hoppe i havet, men da drukner de vel, så terroristene fikk jo "drept" dem også). I tillegg til at det er lettere å få våpen ombord i en båt. Mener ikke å skremme TS, jeg deler hennes frykt. Har selv droppet en cruise-ferie pga frykten. Er mer skeptisk til båt enn fly. Anonymkode: afebd...e05 1
Forundret.. Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 Egentlig så hadde jeg skrevet et langt innlegg for hvorfor jeg mente det jeg skrev i forrige innlegg men jeg bestemte meg for å slette det hele. En vet aldri hvem som sitter å leser og får ideer. Jeg vil ikke være den som påpeker alle svakhetene med forskjellige arrangementer. Det er nok mange som er ekstra på vakt i disse tider, noe som er veldig forståelig. På den nevnte datoen er nok flere enda mer obs.. Nettopp derfor skjer det trolig ikke noe den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå