Gå til innhold

Kjøp av alkohol i Gran Canaria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er mulig for en 15-åring å kjøpe alkohol/sprit i en dagligvarebutikk i Gran Canaria. Vil helst ikke ha noen kommentarer om at det ikke er bra for meg osv. Vil bare ha et konkret svar:)

Og hva er prisene evt. for rusbrus og spritflasker der nede? Skal snart dra og trenger hjelp.

Anonymkode: 26aa9...eed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får vente til du er gammel nok, barn og alkohol hører ikke sammen.

Anonymkode: e3c28...0d5

• Liker 4
Skrevet

Ja, det får du nok kjøpt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 19/7/2016 at 22.02, gobbledigook skrev:

Ja, det får du nok kjøpt. 

Er du sikker? Trodde Spania hadde 18-årsgrense (som resten av EU)

Anonymkode: 2df68...df9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt alkohol som 13-åring på Gran Canaria og i fastlands-Spania, og det var ingen som stilte spørsmål ved det. 

Anonymkode: 6b80f...e38

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? Trodde Spania hadde 18-årsgrense (som resten av EU)

Anonymkode: 2df68...df9

Det er det, mende er ofte litt mer slepphendte med sjekkingen. Se an butikken. Vil tro at en liten lokal kiosk eller lignende ofte ikke er så nøye...

Anonymkode: a7ee3...f17

AnonymBruker
Skrevet

Pass på deg selv i varmen, TS. Alkoholtoleransen er ofte lavere i varmt vær, og sjekk flaskens alkoholinnhold nøye før du kjøper og drikk deretter. Det er lett å komme over øl/vil/sprit som har mye høyere alkoholprosent enn tilsvarende er hjemme. 

Hilsen en som lærte leksa si som 16-åring i spania. Kjøpte et billig jallamerke som så ut som tilsvarende Bacardi Razz, men som viste seg å inneholde over 70% alkohol 😂 Kan jo le av det i dag, men hadde det ikke vært for at jeg drakk relativt forsiktig så kunne det gått riktig galt. 

Anonymkode: 0c31d...3b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...