Gå til innhold

Nybegynner (Guitar) - Tips og råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

For en god del år siden hadde jeg musikk som et av fagene på skolen. Her kunne jeg spille enkle sanger med opptil 4 forskjellige grep. Nå når jeg prøvde meg på nytt igjen når jeg fant en bortgjemt gitar, da hadde jeg glemt alt. Gitaren er ikke min, så må kjøpe ny nå.

Jeg har alltid spilt på den enkle måten, altså det motsatte av fingerstyle, men har sett på Youtube-videoer at fingerstyle ikke er vanskelig, bare fancy, for man kan bruke alt fra 2 til alle fingre, for det er grepene som gjør selve musikkforskjellen.

Når jeg søker etter noter på Google-bilder, så får jeg ikke fram en gitar markert med hvor fingerne skal være markert, men jeg får noter, og da sitter jeg fast før jeg har begynt. I tillegg vet jeg aldri hvor mange ganger jeg skal spille på en note før jeg skal bytte, og det er jo ganske avgjørende. Jeg er ikke på det nivået at jeg kan synge inni meg og forstå når jeg skal bytte.

Finnes det billige nye gitarer til under 500 kr..?

Hvordan finne oppskrifter på hvordan jeg spiller? Altså at det er bilde av tonene i praksis, ikke bare musikaltegn over og under en rett strek, samt hvor ofte hver skal gjentas?

Forslag til moderne sanger som er enkle å lære fingerstyle? Ingen Lisa gikk til skolen-kategori...

Anonymkode: dd6e6...a2a

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...