AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hei, alle sammen! Hvilken nytte har årsenhet realfag(UiO) for vitnemålet fra vgs? Kan matematikk emner fra denne erstatte matematikkfagene fra vgs? Hvis jeg for eksempel skulle forbedre S1 og s2(som da blir r1) eller legge til r2, kan jeg da velge et matteemne i årsenheten? Det står at man sette sammen studiet slik man ønsker. Betyr det at man kan legge til emner som kan erstatte vgsfag? Om man for eksempel ikke hadde kjemi fra vgs, kan man da ta dette som et emne i årsenheten? Hvis man for eksempel ikke kom inn i bachelorstudiet man ønsker pga lavere snitt enn kravet, kan man da satse på et årsstudium og prøve igjen neste år? Er på venteliste Bioingeniør HiØF nr 30 idag(33 for to dager siden) er det håp? Er det noen som veit om dette her? Takk på forhånd for svar! Anonymkode: 21656...8c9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Ingen som kan svare på hva årsstudium kan gjøre på vitnemålet fra vgs? Anonymkode: 21656...8c9
TinyBean Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Du får vel noen poeng for årsstudium som kan hjelpe deg å komme inn på bacheloren du ville neste år da det legger til poeng til de du har fra før, om det ikke er for langt under grensa på bacheloren du vil på. Ei venninne av meg gjorde noe lignende. Hun ville gå noe lærerutdanning, men manglet poeng så hun tok drama årsstudium og kom inn på lærerutdanning neste år igjen. Jeg tror ikke det påvirker vitnemål fra vgs noe, du får bare mer poeng generelt. Hvis du vil erstatte fag fra vgs må du nok ta det som privatist. Eksamenskarakteren kan erstatte den på vitnemålet om du forbedrer den. Det er hvertfall sånn jeg har forstått det.
Strawberry19 Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Trådstarter her(tror jeg dropper anonymyteten likevel) takk for svsr! Så hva gjør dette årsstudiet(60 poeng) med poengsummen min(som nå er 40,5), nå ga du meg håp! Det er det jeg alltid har vært helt blank på..
TinyBean Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 (endret) Jeg tror du får et par ekstra poeng for høyere utdanning. Jeg vet ikke hvor gammel du er men lurer på om man får alderspoeng fra enten 20 eller 21 år. http://www.hiof.no/studier/studietilbudet/viser-aktuelle-beskrivelser?displayitem=185&module=studieinfo&type=katalog#/aktuelt Er det dette du ville på? Ser man må ha litt forskjellige fag, men om du kan sette sammen det årstudiet kan det jo være du kan ta de fagene som trengs der og så søke neste år. Skal selv søke på universitet neste høst, så er litt fersk, men ville finne ut av dette x) Studiet jeg vil på neste år krever 40 i grense og jeg ligger selv på 37, så må forbedre noen fag dette året selv. Jeg finner ikke poenggrensa noe sted (mulig jeg ikke ser den) men regner med den er høyere enn det du har? Det ordner seg nok! Tar nok bare litt lenger tid Endret 21. juli 2016 av TinyBean
Strawberry19 Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Jeg har fagene jeg trenger(matte s1+s2) biologi 1 og 2. Jeg har fått 8 alderspoeng, så disse har jeg, pluss 2 realfagspoeng. Med andre ord har jeg fått tilleggspoengene. Jeg dekker på en måte kravene til bioingeniør, men det er poenggrensen som står i veien. Så derfor tenkte jeg kanskje jeg kunne gjøre noe i år for å dytte poengsummen(som nå er 40,5) litt opp før jeg prøver igjen neste år. Jeg sendte mail til UiO med samme spørsmål, men har ikke fått svar. Nå er jeg på nr 28 i ventelista, så jeg tror ikke jeg har håp. Jeg tenker litt høyt nå, men jeg lurer på om det har noe å si til min fordel om jeg er en tidligere student på HiØ samme studie. Droppet ut av private årsaker, men vil prøve igjen nå. Dette er sikkert teit spørsmål, så jeg tør nesten ikke spørre høgskolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå