AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Tydeligvis ikke penger/økonomi, fordi da er man en hore eller golddigger. Ikke utdanning, fordi de uten utdanning gjør visst de viktigste jobbene i samfunnet. Ikke utseendet. Hvilke krav kan man egentlig ha? Anonymkode: f80ce...08f
Knirke Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Det er jo opp til hver enkelt... Det eneste kravet mitt er at jeg må være tiltrukket av fyren. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Hvilken rolle spiller det hva anonyme internettbrukere synes om dine kriterier? Hvorfor dele det overhodet? Hvis det skal så mye til å skremme deg fra å ha en viss preferanse, så står du vel egentlig så sterkt ved dem uansett. Verste konsekvens er at du ikke finner noen og enten må jenke kravene, forbedre deg eller forbli singel. Anonymkode: 71ed8...a68 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Du kan vel ha akkurat de kravene du selv ønsker til fremmede mennesker. Når det er sagt så er det min mening at det å stille krav til mennesker på den måten det legges opp til i denne tråden er lite sjarmerende. Det blir en måte å fortelle hvem som er bra nok til å aller nådigst få lov til å få noen sekunder av din dyrebare tid. Anonymkode: f1c55...101
Mari Y Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Vi må ha kjent hverandre en god stund, nok til at vi kjenner hverandre ganske godt. Han må ikke ha et voldsomt temperament. Han må ikke ha et dårlig kvinnesyn. Han må være snill. Jeg må være tiltrukket av ham. Vi må ha de samme interessene. Vi må være gode venner. Ingen av oss vil ha barn sammen. Lang liste, men... 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Haha, jeg forstår at du stiller spørsmål ut ifra de fleste tråder som omhandler partnerkrav. Som en annen sier er jo det helt individuelt hva man anser som legitime krav. Kravene kommer jo av hva man selv anser som viktig, og dette varierer jo fra person til person. At et vilt fremmed menneske entrer tråden og tar på seg oppgaven om å bestemme hvilke krav som er rettmessige og hvilke som ikke er det er helt latterlig. Dette er nok uansett et menneske du aldri hadde vurdert som partnermateriale. Personlig synes jeg utdanning er et legitimt krav. Ellers går det meste på personlighet og ønsker i livet. Jeg har ikke voldsomme krav når det gjelder utseende, men jeg er opptatt av god helse, så sterkt overvektige mennesker utgår. Totalt sett er listen ganske lang, og selv om det utifra denne listen kan virke som jeg er kresen, er jeg ikke det. En person som ikke har krav til en partner tror jeg ikke kjenner seg selv så godt, og det er jo ikke noe å rope hurra for. Anonymkode: 5376a...4c2
frk91 Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 Du kan ha akkurat de kravene du ønsker. Jeg har krav om utdanning, utseende, kroppsform, religion, god økonomi, snill, omtenksom, bra kvinnesyn, god i senga, samme humor som meg osvosv. Lista er lang. Er sammen med en som oppfyller alle disse kravene og er meget fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, Knirke skrev: Det er jo opp til hver enkelt... Det eneste kravet mitt er at jeg må være tiltrukket av fyren. Jeg tviler på at det er det eneste kravet ditt til en partner. Eller er det helt uvesentlig om vedkommende røyker? Er sykelig overvektig? Rusmisbruker? Har manglende økonomisk sans? Bor hjemme hos mamma? Uansvarlig? Behandler deg dårlig? Har sittet i fengsel? Vil ikke ha barn? Anonymkode: 5376a...4c2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at det er det eneste kravet ditt til en partner. Eller er det helt uvesentlig om vedkommende røyker? Er sykelig overvektig? Rusmisbruker? Har manglende økonomisk sans? Bor hjemme hos mamma? Uansvarlig? Behandler deg dårlig? Har sittet i fengsel? Vil ikke ha barn? Anonymkode: 5376a...4c2 Alle disse tingene du beskriver her kan jo føre til at man ikke blir tiltrukket da. Anonymkode: e5aad...8ca 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #10 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle disse tingene du beskriver her kan jo føre til at man ikke blir tiltrukket da. Anonymkode: e5aad...8ca Og nettopp derfor er det krav. Anonymkode: bf96c...78a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #11 Skrevet 19. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle disse tingene du beskriver her kan jo føre til at man ikke blir tiltrukket da. Anonymkode: e5aad...8ca Med andre ord: krav til partner. Anonymkode: 5376a...4c2
Marie90 Skrevet 19. juli 2016 #12 Skrevet 19. juli 2016 Det er vel ganske enkelt slik at krav som ikke inkluderer en selv oppleves som litt rigide - det er ikke hyggelig å vite at noen har satt opp et krav som ekskluderer deg. Men det er selvsagt også de som har nok innsikt til at de kan se sin situasjon utenfra og forstå at det har å tilby ikke er ideellt for absolutt alle. Jeg tror preferanser og 'krav' ofte blir sett på som fordomsfullt når det egentlig bare handler om å sikte seg inn på de som man har statistisk sett størst sjanse for å matche med. Vi har lite tid, energi og emosjonell kapasitet til dating sammenliknet med hvor mange som finnes der ute, og da er det smart å være smart. De fleste (velfungerende) ekteskap har en rekke fellesnevnere og det er ofte tilfelle at like barn leker best. Dvs. de fleste par er relativt jevnaldrende, evt. med noen få år imellom der mannen er eldre enn kvinnen. De fleste har nogenlunde likt utdannelsesnivå. De fleste kommer fra liknende sosio-økonomisk bakgrunn. De har relativt like verdier, religion og syn på ting som økonomi, forbruk, livsstil, barneoppdragelse, moral, seksualitet osv. Er det unntak? Ja. Men livet er unødvendig vanskelig om man skal gå gjennom det og tenke at man er unntak til alle regler. 2
Gjest Krigerunge Skrevet 19. juli 2016 #13 Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis ikke penger/økonomi, fordi da er man en hore eller golddigger. Ikke utdanning, fordi de uten utdanning gjør visst de viktigste jobbene i samfunnet. Ikke utseendet. Hvilke krav kan man egentlig ha? Anonymkode: f80ce...08f Og hvem sier det? Du? Et par anonyme brukere på et forum, og da er det plutselig fasiten for hele verdensbefolkningen? Eller er det den andre personligheten din som hvisker deg i øret og forteller deg hva som er galt? I så tilfelle kan det være lurt å oppsøke hjelp. Mine krav er ganske greie. Han skal ikke ha unge fra tidligere forhold, han skal ha en jobb han trives i, han må få meg til å le og han må være en god person og ha gode verdier. Resten kan være som det er, jeg takler det meste. Mangler noen av disse delene kan ting fort bli problematisk. Unge fra tidligere forhold er en dealbreaker uansett hvor "perfekt" han ellers er.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 Du kan ha så mange krav du bare vil, men det vi kritikerne til lange kravlister er opptatt av er at man også da må ta konsekvensen av lange kravlister, som at man ikke finner noen eller ikke finner noen ny partner hvis man slår opp. Det er litt for typisk at kvinner forventer en kjekkas med six pack, med super utdanning ,super økonomi, bereist i hele verden, har vært tilnærmet filmstjerne++ for så å bli skuffet og kommer deretter klagende til forum som dette fordi man ikke fant noen. Så bør man også innse at lange kravlister i seg selv kan virke ekskluderende, også selv om man skulle treffe på noen potensielle partnere som oppfyller alle, for det er nemlig ikke alle som godtar å bli vurdert opp og ned i mente i henhold til metrikken på lange kravlister. Man står også i større fare for å virke overfladisk og/eller ikke opptatt av viktige tingene. Man kan med andre ord risikere å støte vekk partnere man i bunn og grunn kunne fungert veldig bra med. Så konklusjonen er: Man kan ha de kravene man ønsker, men man må ta de fulle konsekvensene av samtlige krav. Anonymkode: 27317...6d1
Mari Y Skrevet 19. juli 2016 #15 Skrevet 19. juli 2016 Jeg kan legge til: ikke store psykiske problemer eller store rusproblemer
Carrot Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis ikke penger/økonomi, fordi da er man en hore eller golddigger. Ikke utdanning, fordi de uten utdanning gjør visst de viktigste jobbene i samfunnet. Ikke utseendet. Hvilke krav kan man egentlig ha? Anonymkode: f80ce...08f Det du lister opp er gjerne veldig overfladiske "krav" - kanskje derfor mange reagerer negativt på dem hvis hele listen er slik? 41 minutter siden, Mari Y skrev: Vi må ha kjent hverandre en god stund, nok til at vi kjenner hverandre ganske godt. Han må ikke ha et voldsomt temperament. Han må ikke ha et dårlig kvinnesyn. Han må være snill. Jeg må være tiltrukket av ham. Vi må ha de samme interessene. Vi må være gode venner. Ingen av oss vil ha barn sammen. Lang liste, men... Denne listen er mer "mennesket" og er for mange mye bedre opplisting de lettere syns positivt om.. Men til syvende og sist må jo din "kravliste" passe deg tenker jeg, samtidig som den også gjenspeiler deg og det du har å tilby en partner. Jeg tenker at om noen uten utdanning setter utdanning (gjerne høyere) som et krav så er det en mismatch i forholdet, samme som at en som selv er veldig lavtlønnet gjerne søker en med mye penger - da er man liksom ikke likestilt som partnere og for noen er det en utfordring selv om det for andre er helt OK - hun er hjemme mens han forsørger.. Det er flere og flere som går "bakover i tid" på dette med roller og fordeling på hjemmebane og det fungerer for dem. Så, ja - din liste må passe for deg og det du ønsker i et forhold tenker jeg.
Mari Y Skrevet 19. juli 2016 #17 Skrevet 19. juli 2016 3 minutter siden, Carrot skrev: Det du lister opp er gjerne veldig overfladiske "krav" - kanskje derfor mange reagerer negativt på dem hvis hele listen er slik? Denne listen er mer "mennesket" og er for mange mye bedre opplisting de lettere syns positivt om.. Men til syvende og sist må jo din "kravliste" passe deg tenker jeg, samtidig som den også gjenspeiler deg og det du har å tilby en partner. Jeg tenker at om noen uten utdanning setter utdanning (gjerne høyere) som et krav så er det en mismatch i forholdet, samme som at en som selv er veldig lavtlønnet gjerne søker en med mye penger - da er man liksom ikke likestilt som partnere og for noen er det en utfordring selv om det for andre er helt OK - hun er hjemme mens han forsørger.. Det er flere og flere som går "bakover i tid" på dette med roller og fordeling på hjemmebane og det fungerer for dem. Så, ja - din liste må passe for deg og det du ønsker i et forhold tenker jeg. Nettopp. Og så er jo opp til evt utkårede om han er interessert eller ikke☺
Gjest Krigerunge Skrevet 19. juli 2016 #18 Skrevet 19. juli 2016 9 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg kan legge til: ikke store psykiske problemer eller store rusproblemer Man skygger vell automatisk banen om man møter på slike personer, det er kanskje et krav de aller fleste mennesker har selv om de ikke setter ord på det? Jeg selv kunne aldri vært sammen med en psykopat, og snur ryggen til så snart jeg møter på en.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #19 Skrevet 19. juli 2016 11 minutter siden, Warchild skrev: Man skygger vell automatisk banen om man møter på slike personer, det er kanskje et krav de aller fleste mennesker har selv om de ikke setter ord på det? Jeg selv kunne aldri vært sammen med en psykopat, og snur ryggen til så snart jeg møter på en. Nå er det per definisjon vanskelig å avsløre en fullblods psykopat før det er for sent. Det er jo det psykopaten spiller på hele veien. Anonymkode: 27317...6d1
Gjest Krigerunge Skrevet 19. juli 2016 #20 Skrevet 19. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det per definisjon vanskelig å avsløre en fullblods psykopat før det er for sent. Det er jo det psykopaten spiller på hele veien. Anonymkode: 27317...6d1 Det er ikke en enkel sak, men har man vært borti nok psykopater så lærer man å kjenne handlingsmønsteret deres. Om man greier å treffe deres nivå så er det også lett å få dem til å tro at man lar seg lure når man i utgangspunktet ikke lar seg lure, om du skjønner hva jeg mener? Er man det stikk motsatte av en psykopat er det veldig enkelt, for psykopaten vil da aldri forvente det. Jeg liker egentlig ikke å omtale mennesker på den måten som jeg gjør nå, men shit au, jeg må generalisere en gang i blant jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå