Gå til innhold

Barnehagesekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine begynner i ny barnehage til høsten, og i denne nye barnehagen går de veldig mye mer på tur enn hva de gjorde i den gamle (stort sett hver dag). I informasjonsbrev fra den nye barnehagen står det at de helst ser at barna har sekk med stropp som festes over brystet- og det forstår jeg jo at gjør sekkene enklere å bære.

Fra før har de hver sin Fjällräven barnesekk som de har fått i gave, og som de har brukt på turer tidligere. Disse har imidlertid ikke stropp som kan holde sammen remmene over brystet. Vi må derfor kjøpe nye sekker til dem.

Men jeg aner ikke hva som er å anbefale til barnehagebarn, jeg greier kun å finne tester av skolesekker. De er straks 2 og straks 4 år gamle, er det noen som har noen sekker (med bryststropp) å anbefale til denne aldersgruppen??

Anonymkode: c55a9...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan løse dette med å sette votteklyper mellom selene, verre er det ikke. 

Anonymkode: edcaa...792

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. Kjøp Bergans eller Fjellsport sekker

Anonymkode: 0d515...2f4

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg uenig i. Ungene skal oppleve turglede, de trenger en sekk som er god å bære. I vår bhg. har barna måttet bære egne sekker hel fra storbarnsavdeling, med skiftetøy, matpakke og drikkeflaske. Med full drikkeflaske, kan det fort bli en sekk på 1,5 - 2 kg, noe som er mye for en liten kropp som også skal utforske, klatre, løpe og gå på ulendte stier. Kjøp ordentlig tursekk. De fra Bergans er veldig populære, men vi har god erfaring med Mamut sin også. I tillegg til brystreim synes jeg også det er viktig med hoftebelte, selv for de små. Det gjør sekken mye mer stabil på ryggen når barnet beveger seg.

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke en god løsning.

De sekkene har ikke hverken støtte, eller god nok bærekomfor. De tynne selene gnager om sekken er for tung. 

Grei sekk til skifte tøy som henger på plassen, men ikke som tursekk.

Har opplevd flere barn som har fått igjen tur gleden, med en go sekk 😊😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: Tusen takk for flere tips, da skal jeg sjekke de ut :)

Anonymkode: c55a9...ac3

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, MissPierce skrev:

Absolutt ikke en god løsning.

De sekkene har ikke hverken støtte, eller god nok bærekomfor. De tynne selene gnager om sekken er for tung. 

Grei sekk til skifte tøy som henger på plassen, men ikke som tursekk.

Har opplevd flere barn som har fått igjen tur gleden, med en go sekk 😊😊

Veldig enig her! Kjekk til oppbevaring og til lettere ting. Fjellreven er fine og populære sekker, i alle str, men har erfart at det er også det man betaler for.. ;) I alle fall om det er tursekk og skolesekk den skal brukes til. Ved litt tyngde er den vond å ha på, bære, og selene gnager noe veldig. Svært uheldig for kroppen ved en del bruk. Dette gjelder den største str også, selv om det er noe mer polstring på den på selene. Man får mange sekker som er mye bedre utformet og egnet til tursekker enn Fjellreven. Har flere F sekker i hjemmet, og syns det er overraskende hvor vonde de er til den prisen! En god sekk er viktig for turgleden for de små. :) Men til TS, det er klart at det er likevel begrenset hvor proff sekk man likevel må koste på seg i barnehagen. Finner du en liten sekk med bryststropp, uansett merke, så tenker jeg at den er god nok. Ser ikke hensikten i å kjøpe en litt større barnesekk som kan brukes noen år frem, når barna er såpass små, kanskje til den eldste men i alle fall ikke til yngste. Vet at Norrøna (svært god erfaring med denne) og Bergans har gode barnesekker til bruk for ca en 6åring og oppover, mulig de har for mindre også! Har ikke en konkret sekk å anbefale akkurat nå, men ville spurt i barnehagen hva de kan anbefale! De har ofte gode erfaringer med mange ulike produkter, og kan lettere anbefale en god sekk som kanskje ikke er den mest kostbare også! ;) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

De tursekkene som er 12-18 L brukes veldig ofte som tursekker for skolebarn også, så det er ingen grunn til å la være å kjøpe en sånn. Ungene kan bruke dem i mange år. Mitt barn har denne og den kan bæres av meg også, ved behov. Tipper han kan bruke den som tursekk til 3. - 4. klasse.

Bergans sin er en del billigere, men også veldig bra. 

Endret av Sariou
  • Liker 1
Skrevet

Vi har den fra Bergans som det linkes til over her, toåringen liker godt å gå med den og bærer gjerne litt selv på tur. :) anbefales!

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Sariou skrev:

I tillegg til brystreim synes jeg også det er viktig med hoftebelte, selv for de små. Det gjør sekken mye mer stabil på ryggen når barnet beveger seg.

Vår nye barnehage anbefaler hoftebelte i tillegg til brystreim, men jeg må si at jeg sliter litt med å finne en sekk som passer til min 20 måneder gamle gutt. Og ja: De skal altså på tur og bære sekken selv... :sjokkert:

Noen som har anbefalinger på sekk med hoftebelte til de aller minste? 

Skrevet
2 minutter siden, Amarone skrev:

Vår nye barnehage anbefaler hoftebelte i tillegg til brystreim, men jeg må si at jeg sliter litt med å finne en sekk som passer til min 20 måneder gamle gutt. Og ja: De skal altså på tur og bære sekken selv... :sjokkert:

Noen som har anbefalinger på sekk med hoftebelte til de aller minste? 

Den Berganssekken over her har både brystreim og hoftebelte :) 

Skrevet
2 minutter siden, Favole skrev:

Den Berganssekken over her har både brystreim og hoftebelte :) 

Har den det, altså? Jeg syntes det så ut som den hadde bare brystreim. Men da skal jeg ta med minien i butikk og prøve denne sekken. Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ordentlige tursekker til de små, ta vare på ryggen de har. Fjellreven synes jeg passer mer "til og fra" hjemmet og enten bhg/jobb. Absolutt ikke noe å gå tur med

Anonymkode: e40a8...85b

• Liker 2
Gjest Fjott
Skrevet

Vi har Osprey til barn, mener den har hoftebelte i tillegg til brystspenne. 

Har en fra dyreparken også, den ser relativt tilsvarende ut som en vanlig barnehagesekk. Husker ikke merket. 

De aller minste bærer ikke sekk i starten vil jeg tro?

Skrevet
1 time siden, Favole skrev:

Vi har den fra Bergans som det linkes til over her, toåringen liker godt å gå med den og bærer gjerne litt selv på tur. :) anbefales!

Å så bra at den også passer en liten 2åring! Trodde kanskje den ble for stor for en på to år, men det var kjekt å høre at den faktisk fungerer bra på så små også. Den sekken skal jeg ha på minnet til videre! Ser for meg toåringen din, så søt mens h*n trasker av sted med en flott sekk på ryggen! :) Da er det sikkert en topp sekk for TS sine barn her også, som er snart 2 og 4år! :) 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Fjott skrev:

De aller minste bærer ikke sekk i starten vil jeg tro?

I vår nye barnehage skal ettåringene også ha sekk, men de ansatte sa på foreldremøtet at de tok ut innholdet dersom det ble for tungt. Så jeg vil tro at noen barnehager praktiserer sekk for alle så fremt barnet kan gå selv. ;) 

Skrevet

Den Bergans sekken det ble linket til er veldig god, og kan brukes hele bhg tiden.

Vi pleide alltid å ha med en enkel tvillingvogn på tur om vi skulle på litt lengere turer, med store barns avdelingen. 

Var alltids noen som ble kjempe slitene, og sekkene kunne bli litt tunge for noen.

På småbarns avdelingen hadde vi med vogner, og så fikk de øve på å gå litt alle sammen. 

Men alltid stas med egen sekk uansett alder 😊😊

AnonymBruker
Skrevet
Den 19. juli 2016 at 21.20, Lykkehjerte skrev:

Å så bra at den også passer en liten 2åring! Trodde kanskje den ble for stor for en på to år, men det var kjekt å høre at den faktisk fungerer bra på så små også. Den sekken skal jeg ha på minnet til videre! Ser for meg toåringen din, så søt mens h*n trasker av sted med en flott sekk på ryggen! :) Da er det sikkert en topp sekk for TS sine barn her også, som er snart 2 og 4år! :) 

Mi frøken som nå er 1,5 år fikk den i gave når hun ble født, og har tuslet rundt med den på ryggen siden hun lærte å gå når hun var 1 år, ikke mye innhold i den men hun er så stolt og fornøyd med den på ryggen :)

Anonymkode: af853...737

• Liker 1
Skrevet
Den ‎20‎.‎07‎.‎2016 at 22.32, AnonymBruker skrev:

Mi frøken som nå er 1,5 år fikk den i gave når hun ble født, og har tuslet rundt med den på ryggen siden hun lærte å gå når hun var 1 år, ikke mye innhold i den men hun er så stolt og fornøyd med den på ryggen :)

Anonymkode: af853...737

Så utrolig herlig! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...