Gå til innhold

Kaffe på veggen - Kan utleier kreve penger/ at jeg maler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :sprettoy:

Jeg var uheldig og sølte litt kaffe på veggen i leiligheten jeg leier. Malingen på veggene er av dårligste kvalitet, og det er derfor umulig å tørke av med en våt klut uten at malingen blir borte. Kalkmaling eller takmaling, er ikke sikker, men leiligheten var nymalt da jeg flyttet inn for et år siden, og malingen har allerede begynt å flasse av noen steder på veggene. Særlig i hjørner og langs listene.

Nå skal jeg flytte ut og er litt bekymret over denne lille kaffeflekken som jeg har gnidd så mye på at det har blitt til en stor, grå flekk.

I og med at malingen har flasset av så mange steder (som ikke er min feil), tror dere utleier krever at jeg betaler for ny maling bare pga den lille flekken jeg har laget?

Flekken er forsovet litt større enn en appelsin. Veggene er kritthvite.

Anonymkode: 9845b...24b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kjøper de drittmaling så må de forvente at det blir problemer. mener jeg. 

men man skal etterlate leilighet i den stand den var når man flyttet inn, så mulig du må dekke ny maling hvis utleier er et rasshøl :P 

Anonymkode: 1424f...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte male etter at jeg flyttet ut, pga at malingen flasset. Der sto det dog i kontrakten at leier hadde ansvar for vedlikehold innendørs. Selv om det altså ikke var min feil at malingen flasset, så måtte jeg fikse det.

Anonymkode: 3ef43...6af

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjøper de drittmaling så må de forvente at det blir problemer. mener jeg. 

men man skal etterlate leilighet i den stand den var når man flyttet inn, så mulig du må dekke ny maling hvis utleier er et rasshøl :P 

Anonymkode: 1424f...20d

Hvis jeg måte betale, så får vi ihvertfall håpe at det er den samme billige drittmalingen jeg må betale for, ikke en dritdyr en. :blink:

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte male etter at jeg flyttet ut, pga at malingen flasset. Der sto det dog i kontrakten at leier hadde ansvar for vedlikehold innendørs. Selv om det altså ikke var min feil at malingen flasset, så måtte jeg fikse det.

Anonymkode: 3ef43...6af

Gnien fyr... Leide du av firma eller privatperson?

ts

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er vel fare for at forrige leietaker stod for malingen da de flyttet. 

Normalt er det mulig å tørke av en flekk som oppstår på veggen, så dette er ikke noe du skal dekke da normal standard tilsier at man kan få bort en flekk som nettopp har oppstått.

Til sammenligning fikk jeg stearin på veggen et sted jeg leide. Jeg fikk det bort, men det ble fargeforskjell. Husverten aksepterte det siden de likevel skulle male.

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier at dere "måtte" betale, har dere prøvd saken deres, eller bare snakket med utleier?

En vegg skal tåle å vaskes, så dette er normal slitasje, i forhold til kvaliteten på malingen. Ta bilde av flekken, og andre steder maling har flasset, og krev depositumet ditt utbetalt, dersom utleier ikke kjøper argumentet. 

Anonymkode: bfc83...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...